Any Dale

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 16:05

Ik ben net met een vriendin meegeweest op wedstrijd, naar Any Dale. Wat een paardenfabriek is dat zeg! Echt in ieder vrij schuurtje of hokje staat een pony, echt veel pony's en paarden daar!
Op zich zien ze er allemaal goed uit, wel een paar lelijke drukkingen gezien en een paar kandidaten voor de smid, sommige pony's zijn wel mager. Wel oude stallen, slordig terrein, oud tuig ook trouwens (verklaart dat de drukkingen?), maar de meeste paarden kunnen lekker naar buiten kijken. Pony's staan bijna allemaal in stands, of vastgebonden in een of andere (donkere) schuur. Stallen zijn redelijk schoon en ruim opgestrooid.
Wat me wel opviel: bijna alle manegepaarden en pony's hebben dikke (achter)benen. Zou er een verband zijn met de keiharde bodem in de binnen- en buitenbak? Te weinig beweging lijkt me stug bij manegedieren! Keertje lostrekken kan geen kwaad! Je voelde de grond echt dreunen als er een paard galoppeerde!
Ik snap echt niet waarom je als groot manegebedrijf niet investeert in een echt goede bodem, dat is toch het behoud van je paarden lijkt me! Al snap ik ook wel dat het moeilijk is om een bodem goed te houden met zulk intensief gebruik.
Overigens wel een mooie bak met tapijtsnippers buiten, die droog was (en keihard), losrijterrein was wel een blubberzooi.
Wel fijne wedstrijd gehad, alles netjes geregeld, alleen wel weinig plaats voor de trailers, goed resultaat ook, 3 punten uit 2 proeven.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:19

Goed hoor drie punten uit 2 proeven gefeliciteerd.

Tja en over de manege. je hebt goede en slechte maneges. Dit was duidelijk een mindere. Opgeven voor de bit test.

Onze bak wordt mindtens een keer per dag getrokken. vaak nog twee keer. En de paarden staan net als de penisonpaarden in boxen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 16:25

Ik heb zelf niet gereden hoor, maar ik zal het doorgeven aan die vriendin van me...

Ik weet niet of dit nou echt een slecht bedrijf is, ik heb het wel eens slechter gezien, er is trouwens wel veel weiland bij, dus ik denk dat de meeste paarden in de zomermaanden gewoon buiten lopen, dat is natuurlijk wel goed! En op zich zagen ze er allemaal wel gezond uit, had niet de indruk dat ze het nou echt slecht hebben. Alleen het maakte zo'n rommelige indruk allemaal, veel los stro en mest op het terrein, slingerende spullen, bergen met zand en stenen, daar kan het ook door komen.

Die bak was wel mooi gelijk, maar dus gewoon keihard, gelukkig niet glad, met alleen slepen kom je er dan niet volgens mij!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:36

bij ons op de manege wordt de bak iig 1 keer per dag geëgt en misschien wel 2 keer..

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:49

je bedoelt in muiderberg? ik wou er ook gaan staan later. ze zijn erg veranderd, ik gellof dat ze 'kapsones' of hoie zeg je dat hebben gekregen. de prijzen zijn met driehonderd gulden omhoog gegaan enzo ik vond het er wel gezellig maar zo muf! er is maar een manege die ik écht leuk vind en dat is fpc Party!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:58

Ik heb vroeger ook op manege any dale gereden(toen ik nog in a'dam woonde).Toen zag het er super uit!Het is alleen afgebrand dus ik weet niet hoe het er nu uitziet.

Liefs layla d

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: layla d op 2001-09-23 19:59 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:00

Any Dale heeft op mij ook altijd een rommelige indruk gemaakt, het is het nou net niet.
Wat die dikke benen betreft zou het natuurlijk kunnen dat die dieren op zondag weinig tot geen beweging krijgen waardoor ze met dikke benen komen te staan.
Als ik op vreemde maneges kom, kijk ik er liever niet teveel naar omdat ik weet dat ik snachts niet kan slapen.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:46

Ja, ik dacht altijd dat Anydale een hele chique manege was. Ze keken neer op manege Lies Beuker en iedereen die je sprak zei dat Anydale zooo geweldig was.
Nou ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest en het was een diepe teleurstelling!! Armoedige binnenbak, slechte bodem, pony's in stands, lelijk tuig, rare wollen dekens onder de zadels en idd in elke schuurtje een zooitje pony's. De meeste pony's stonden kletsnat op stal met een tussendeken op, geen (wollen)zweetdekens dus.
Iemand bij ons op stal had haar paard daar staan en ging 3 weken op vakantie. Zij zouden haar paard een paar weekjes in het weiland doen, volgens hun ging dat heel goed. Komt ze terug van vakantie, vindt ze haar paard met complete MOKBENEN achter!! Ze hadden er niks aan gedaan en niet gebeld omdat het nog niet zo erg was!!!!!!!!
Zijn hele achterbenen zaten onder de korsten, hij liep kreupel, had dikke benen en was mager omdat ze niks hadden bijgevoerd in het kale weiland Boos! .
Ik ben echt geschokt, wat ben ik blij dat ik mijn pony (die daar vandaan komt!) daar niet heb gestald. Ik vind dat heel ernstig Boos! Boos! .

_________________
"Word ik vanmorgen wakker
ligt de wereld op de stoep"
Loesje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lunatic op 2001-09-24 12:47 ]</font>

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:52

hoi lunatic,

welke pony heb je daar gekocht?Ik denk dat het nu zo slecht is ,omdat ze misschien na de brand niet zo veel geld meer hadden.ik vind het iig geval wel schandalig dat het er nu zo uitziet.Eigenlijk wel gek,de manege waar je hebt leren paardrijden(de lessen stelde trouwens niks voor,ik heb er ook echt niet lang gereden),die er zo goed uitzag,dat dat zo erg is veranderd.Ik heb wel medelijden met die paarden.

Liefs layla d

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:02

Ik weet dat het afgebrand is, maar ik mag toch aannemen dat ze daar goed voor verzekerd waren?! (zou goed stom zijn als dat niet zo was!) Dan zet je toch iets moois nieuw neer? Die stallen bij de binnenbak zijn echt wel armoedig! Buitenboksen gaat nog wel. Het zijn vooral veel kleine dingen die me opvielen waar makkelijk iets aan te doen is. Keertje vegen doet bv. al wonderen! En al dat puin en oude rotzooi van het terrein, sommige stukken lijken wel een vuilnisbelt!
En ach, over kapsones en kakzooi gesproken, ik heb vroeger altijd bij de Larense Manege (vroeger: manege Laren) gereden, daar hebben ze het echt hoog in hun bol, vooral met die nieuwe eigenaresse, brrrrrr eng mens!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:50

mocht het eigenlijk? een out topic omhoog halen? zoniet, dan maar een slotje!

any dale is dit jaar erg veranderd. binnen en buiten een achterberg bodem! nieuwe stallen en nieuwe spuitplaatsen. ook is het terien en de hooi en stro opslag helemaal vernieuwd. wie eens wil kijken mag best langskomen. of misschien naar de wedstrijd op 15 september!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 23:00

Klinkt positief! Wie weet kom ik wel eens langs met wedstrijd, zo ver weg is het niet, maar 15 september ga ik niet redden.
Maar het is wel een oud topic... Foei!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:06

Margreet schreef:
Maar het is wel een oud topic... Foei!


Party!! Party!! schaam!

maar ik moest het ff kwijt! als je eens langskomt, meld het me dan, oke?!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 23:08

Doe ik. Sta jij daar op stal?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:49

ja, kijk maar even in mijn profiel Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 21:58

Ja ik zou ook nog steeds langskomen paardje, ik kan me het niet anders voor de geest halen dan Margreet bovenaan schreef...
Ben benieuwd naar de verandering.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 08:22

orri schreef:
Ja ik zou ook nog steeds langskomen paardje, ik kan me het niet anders voor de geest halen dan Margreet bovenaan schreef...
Ben benieuwd naar de verandering.


is goed, maar je bent wel een stuk ouder dan ik!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 09:02

paardje"]
[quote="orri schreef:
Ja ik zou ook nog steeds langskomen paardje, ik kan me het niet anders voor de geest halen dan Margreet bovenaan schreef...
Ben benieuwd naar de verandering.


is goed, maar je bent wel een stuk ouder dan ik!
[/quote]

En je punt is? Margreet is ook een stuk ouder dan jij bent....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 10:20

Ben laatst nog op deze manege geweest, in en in triest dat je daar gewoon de ratten in de stallen tegenkomt en dat ze niet eens meer bang voor je zijn Nee, niet mijn manege hoor, vooral de paarden in de stands vondt ik best zielig, ze hebben stukjes deken op, letterlijk

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:23

orri"]
[quote="paardje"][quote="orri schreef:
Ja ik zou ook nog steeds langskomen paardje, ik kan me het niet anders voor de geest halen dan Margreet bovenaan schreef...
Ben benieuwd naar de verandering.


is goed, maar je bent wel een stuk ouder dan ik!
[/quote]

En je punt is? Margreet is ook een stuk ouder dan jij bent....
[/quote]

niet erg, maar dat je dus niet een volwassen iemand verwacht Haha!