paardenpraat - Omar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 11:38

Ik hoop dat jullie de Omar verhalen niet zat worden...Knipoog
Gisteren ben ik weer bij Omar geweest.
Deze keer moest ik alles alleen doen, anouk en danielle waren er nog niet.
Echt wel cool dat die mensen zoveel vertrouwen in mij hebben, mag gewoon heel veel daar.
OK, de bak is dan wel bijna voor hun raam, maar toch... gisteren zat het zonnescherm dicht en dan kunnen ze mij echt niet zien }>
Eerst ging ik Omar uit het land vissen...stond helemaal achterin, gelukkig kwam 'ie naar mij toelopen.
Ik heb z'n halster omgedaan en 'm maar los mee laten lopen want Pablo zat 'm te pesten als ik ;m vast had. Gemeen he, Pablo (ook hengst) weet drommels goed dat Omar de baas is maar als hij maar een klein beetje denkt dat hij het over kan nemen gaan ze weer aan de gang...
Vooraan had ik het hek vast opengedaan en toen kon ik Omar zo meenemen.
Eerst heb ik eens heerlijk staan poetsen. Omar is echt een grote knuffelbeer, alle aandacht vindt hij heerlijk.
stopt zo zijn hoofd onder je arm van *aai me nou* En als je zegt "voetje" staat 'ie al met zijn been omhoog, erg makkelijk.
Hij heeft een vreselijke stofkont.
Daarna even gereden.
Hij trok heel de tijd naar buiten (ik gebruik het binnenste deel van de bak) dus ik gaf 'm even zijn zin om te kijken wat 'ie nou wilde. Het probleem (nou ja probleem kan je het niet noemen) is dus dat hij steun zoekt van de rand.
De bak is eigenlijk hun oude bak en (logisch) slecht onderhouden, achter hebben ze een betere maar dan rij je langs de merries en dan schijnt omar uit zijn dak te gaan.
Ik rij dus in het binnenste deel van de oude bak (wel heeel groot zodat ik nog ruimte zat over heb) omdat daar nog houtsnippers liggen.
Na het rijden Omar nog ff een handje muesli gevoerd. Hij eet echt met manieren! hij pakt heel voorzichtig een paar muesli dingetje, eet ze op en pakt dan weer. Echt heel lief.
Verder nog even wat aan *hoe heet dat ook alweer precies* gedaan. halstertje om en zonder touw. Kijken of 'ie wilde luisteren.
Hij liep heel lief achter me aan, stopte ik, stopte hij ging ik achteruit, hij ook achteruit.
Zo heb ik 'm naar het land gebracht, moest eerst zelf het land in, anders ging hij niet.
Halster af en snel er weer uit, anders zou hij zo weer mee terug gelopen zijn. Hij ging niet eens spelen/eten. Hij stond zielig voor het hek te kijken of ik nog terugkwam.
Ik hoop snel foto's te kunnen maken.
Daarna heb ik nog Anouk ff geholpen, ze ging mij met paard (ik op de fiets) ff thuisbrengen.
Het is er in ieder geval erg leuk.
Groetjes Petra

_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Yesterday is a history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift
Thats why we call it the PRESENT!</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-05-22 11:39 ]</font>

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 11:45

Hoi,

Ik vind die verhalen juist leuk hoor, kijken wat anderen met hun paardjes doen...

Renee

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 12:19

Wat een schatje die Omar! Lovers

En natuurlijk willen we alles weten! Is alleen maar leuk!

Groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 12:31

Leuk zeg! Ben benieuwd naar de foto's! *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 12:51

jaaaaaha dit soort verhalen vind ik juist leuk!
super dat het zo goed gaat en wat is ie braaf voor een hengst he? pas maar op hihi straks start je volgend jaar met 2 paarden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 12:57

Bloos
Ehh Kim, zou best eens kunnen Schijnheilig *hoop ik*, ik moet 'm alleen buiten de wei en de bak (en in het zicht van merries dan ook nog het e.e.a. duidelijk maken Knipoog)
Hij is erg lief Lovers
Alleen denk ik dat het rijtechnisch nogal wat moeite gaat kosten.
Ik heb vandaag een meisje gemaild of ze me op Omar les wil geven. Ik ken dat meisje goed, ze heeft het e.e.a. aan papieren en rijd zelf (op een eerlijke manier, niet ruk-pluk) Z2. En ze woont 3 huizen verder, ook makkelijk.
Ik hoop dat dat gaat lukken.
Vanavond moet ik jammergenoeg (wat Omar betrefd dan ) naar mijn vriendje. (Dat heb je he als je je vriendje via inet leert kennen, dan wonen ze verweg)
Morgen ga ik zeker weer naar Omar, en daarna nog ff naar Sjors. heb les op de manege woensdag.
Groetjes Petra

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:00

Is juist leuk dat je dat allemaal aan ons verteld, Party!! , heel fijn voor je dat het zo goed gaat met de paarden, en dat het zo goed klikt tussen jou en die mensen.... *LOL* , enne vertel gewoon door hoor, want dat vinden we heel erg leuk juist Pling

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:02

Die verhaaltjes zijn juist leuk!! Ik schrijf zelf ook van die l*lverhalen als ik weereens wat bijzonders mee maak of een paard mag doen (zoals Samir *LOL* ) of dat er iets in de les is gebeurd ofzo...

Omar is zo te lezen een ontzettend brave hengst zeg!! Dat 'leunen' aan de bakrand is wel een beetje irri denk ik, maar door veel te oefenen op de binnenhoefslag gaat ie het wel af leren volgens mij. Hij is nog jong toch???
Jonge paarden doen dat vaak (heb ik gehoord) maar zodra ze dan meer op 'hun eigen benen' lopen en niet meer zo zwalken gaat het wel over...
Succes en een dikke knuffel voor Omar en de rest van de paardjes daar en natuurlijk Sjors niet vergeten Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 13:06

Omar is 5 en ingereden, maar dan heb je het ook gehad, hij kent stap, draf, middendraf prima, de galop moet je ff heeeel duidelijk aangeven, dan doet hij het ook wel, hij vlucht nog een beetje als het ware.
Rechte lijn lukt nog niet. Ik probeer veel voltes en overgangen te rijden, verder nog niets bijzonders.
Ik rij nu ongeveer een half uurtje en ik ga proberen dat 3 x in de week te doen.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:56

harstikke leuk joh!
gaat allemaal wel lukken.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 18:35

leuk juist hoor om je verhalen te lezen!!! dan geniet ik echt altijd helemaal mee.....
zelf heb ik ook altijd van die mega verhalen als ik weer ns bij Gerald ben geweest. nu wel minder dan eerst omdat ik me toch maar een beetje in moet houden van mezelf! Schijnheilig
wacht maar tot ik weer naar de pony's ben geweest!!!! haha Extreme duivel