Paard uit de sloot..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Paard uit de sloot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 12:01

Zondagavond liep ik nietsvermoedend naar het land waar Tinka en Dinti nu dag en nacht staan om Tinka op te halen om te gaan rijden. Ze staan daar met nog twee merries en sinds afgelopen woensdag staat daar een Haflingerruin bij van een pensionklant die met vakantie is. Toen ik naar het land liep viel het me al op dat de Haflinger er niet stond, kreeg een beetje een vreemd gevoel maar dacht nog: misschien heeft iemand hem er uit gehaald ofzo, bij het hek gekomen toch maar even halsters geteld, 5 halsters en 4 paarden! In de verte gekeken tussen de koeien, maar daar stond ie ook niet. Naar Dorus (die met de hond meeliep) geroepen dat hij rechts van het land moest gaan kijken en ik de linkerkant van het land genomen. Op een gegeven moment een gil van Dorus: hier is ie!
Als een idioot erheen gerend, en ja hoor daar stond hij heel zielig in het midden van de sloot, zijn rug nog net boven water, maar zijn koppie zakte steeds naar beneden. Dorus als de sodemieter naar stal laten bellen en naar het hek gestuurd om ze op te wachten, ondertussen geprobeerd een halster om te krijgen, maar dat lukte niet echt. Binnen no-time arriveerden de eerste hulptroepen, toen durfde ik de sloot wel een stukje in en heb het halster om zijn koppie gekregen, nu konden we in ieder geval zijn hoofd boven water houden. Tijdje later arriveerde het shoveltje met de singels. Na een heleboel gekloot eindelijk de singels er omheen gekregen en toen kregen we hem gelukkig op de kant. Hij bleef even liggen en na een paar minuutjes hebben we hem overeind gejaagd, hij zakte bijna weer door zijn benen heen, maar gelukkig kwam hij in beweging. Ben met hem naar stal gestapt, onder de warme douche gezet, daarna onder het solarium en toen met een dekentje op stal. Veerarts is er bij geweest en die heeft hem een injectie gegeven (is me geheel ontgaan wat het was Haha! ) maar het schijnt dat hij daar warm van zou worden en een beetje high (Dorus vroeg of hij nog wat over had Clown ). Maandag zou de veearts nog even naar hem komen kijken, want zondag liep hij dus zo kreupel als ik weet niet wat. Ik zou maandagmiddag vrij zijn omdat de smid voor mijn paardjes kwam, maar ik heb maar de hele dag vrij genomen omdat ik zo met die Haf te doen had. 10 uur maandagochtend was ik weer bij hem, uit zijn box gehaald, liep nog steeds vreselijk beroerd, op de poetsplaats de laatste modder uit zijn staart gehaald en toen maar weer terug in zijn stalletje. Volgens de veearts heeft hij gigantische spierpijn en die adviseerde hem op het land te zetten, dus dat heeft de pensionhoudster dus maar gedaan. s Middags nog even bij hem gekeken en hij liep lekker te grazen.
Ben blij dat het zo goed met hem is afgelopen, en hoop dat het inderdaad spierpijn is en dat hij snel weer de oude is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:08

Arme haf, hij stond er zondagavond inderdaad wel erg zielig bij. Hopelijk komt ie snel weer een beetje boven jan en blijkt het inderdaad spierpijn te zijn, hij liep echt slecht. Toen hij eenmaal op stal stond at hij wel gewoon stro, dat zag er redelijk normaal uit. Met een half oog heb ik hem nog eventjes in de gaten gehouden, maar stond gelukkig gewoon stro te knagen.

Wat een opluchting toch weer om te weten dat we op stal zoveel goed materieel hebben staan voor hulpacties etc. en dat er oplettende stalgenoten zijn.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:13

wat toppie dat jullei zo hebben ingegrepen.
Gelukkig sta ik ook op zo'n stal en ga ik dus ook met een gerust hart op vakantie..

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 12:25

Lovely schreef:
Wat een opluchting toch weer om te weten dat we op stal zoveel goed materieel hebben staan voor hulpacties etc. en dat er oplettende stalgenoten zijn.


Ik was er ook heel erg blij mee om te zien hoe professioneel Sjors dat deed. Mijn gewoonte om 's avonds even bij ze te kijken blijkt in ieder geval niet voor niets te zijn! Blijft toch een risico om ze dag en nacht buiten te hebben en dan ook nog op een landje wat verder bij stal vandaan.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:00

he hallo
oh wat was dat beestje zielig
ik moest er eerst wel even om lachen, normaal is ie lichtbruin-geelachtig en nu was ie een modder-met-kroost monster hihihi
gelukkig is alles goed gekomen