morgen wordt een rotdag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

morgen wordt een rotdag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 16:37

Ik kwam vandaag weer voor het eerst op de kinderboerderij sinds 2 weken (ben op vakantie geweest) en ik ging natuurlijk meteen alle beestjes even nakijken, of ze allemaal nog goed gezond waren en of ik niks heb gemist van nieuwe dieren enzo. En of ze mij hadden gemist enzo Knipoog . Anita junior(ezeltje) begon meteen keihard te balken toen ze me zag, dat vond ik wel lief van d'r Lovers

Toen meteen door naar Annie, de 19-jaar-oude koe, zij was mijn grote zorg tijdens de vakantie: zou ze nog wel leven, of is ze ineens heel erg hard achteruit gegaan. Ik zag haar al liggen achterin de wei en liep naar d'r toe, hartstikke opgelucht dat ze er nog was, want ik was toch wel écht bang geweest dat ze er niet meer zou zijn. Toen ik bij haar kwam, stond ze zowaar op en ik vond dat ze er superuit zag. D'r benen waren weer wat normaler van dikte en ze zag er gewoon goed uit vond ik.

Toen in de kantine vertelde Tammy tegen me: "morgen om 5 uur komt de dierenarts en dan wordt Annie ingeslapen en overmorgen komt de destructie om haar op te halen." Ik schrok me kapot, want dit had ik dus echt niet verwacht, ze zag er zo goed uit vond ik! Ik had meteen geen zin meer in de dag... heb nog wat rondgelopen en met haar geknuffeld, maar ben toen naar huis gegaan. En nu achter de computer, nu ik er echt over nadenk wordt het gewoon pas echt duidelijk Huilen

Het is zo'n eng idee, nu ligt ze nog lekker relaxt in de wei lekker d'r hooi te herkauwen en morgen kan ze dat ook nog even doen, maar na morgen... dan is ze d'r gewoon niet meer. Zou zij dat zelf beseffen?
En dan Tammy die het zo rustig zegt... ik zit nu al te huilen. Ik wil er morgen wel bij zijn, vind dat ik dat verplicht ben aan die lieve koe. Maar ben bang dat ik het gewoon niet kan. Ik moet mezelf maar gewoon eroverheen zetten en er toch bij blijven...

Het is wel beter voor haar, ze heeft nu toch wel last van d'r benen en ze is 'op', maar toch, ik zal haar zo ontzettend missen. Dat grote lieve zwartwitte ding daar in de wei, waar je alles mee kan doen, die altijd lief uit d'r ogen kijkt, supernieuwsgierig is en het dondersgoed door heeft als je iets komt doen wat zij niet leuk vind. Huilen Ik mis haar nu al.

Ik ga d'r morgen nog helemaal plat knuffelen en borstelen en foto maken en dan bijt ik op mijn tanden en blijf er tot het einde bij, dat moet ik wel doen voor Annie. Het ophalen wil ik niet zien.

Sorry, dit moest ik gewoon even kwijt, het is niet echt een vrolijk berichtje, maar is denk ik vooral om mezelf even moed in te praten.

Oja, dit is Annie, de allerliefste koe ter wereld Lovers
Afbeelding

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:41

Wat naar joh! Heel veel sterkte morgen!
Nog even een vraagje, is 19 heel erg oud voor een koe? Lijkt mij wel, maar ik heb d'r natuurlijk géén verstand van. Iig lijkt mij dat ze een gaaf leventje gehad heeft tussen al die andere beesten! Geef d'r morgen nog maar een dikke knuf!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 16:49

De gemiddelde leeftijd is geloof ik 5 of 6 jaar, maar dat is dan voor een koe die in de melkproductie/vleesproductie zit en al die kistkalveren enzo die houden het gemiddelde laag. Voor een 'gewone, wilde' koe is de gemiddelde leeftijd iets vna 18 dacht ik.
Ik weet het niet zeker, maar zoiets was het geloof ik. Ze is te vergelijken met een omaatje van 90 nu Lachen
Een heel lief omaatje dat van knuffelen houdt en die toch wel een droomleventje heeft gehad op de kinderboerderij (waar ze ook geboren is) Lovers

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:10

Wat een lieve foto! Heeel veel sterkte morgen en probeer maar te bedenken dat ze een goed leven heeft gehad! Ik hoop dat dat je een beetje zal helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:15

Heel veel sterkte morgen! Wel super dat ze zo'n fijn leven heeft gehad.

**Max**

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:29

Veel sterkte morgen as, en zoals ik al eerder zei: "Het is het beste voor Annie".
Daar moet je jezelf bij neerleggen, en dan komt het allemaal goed Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:36

Veel sterkte morgen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:12

heeeeeeel veel sterkte as!!!!! en bedenk maar dat dit het beste is voor annie. ik weet dat het moeilijk is, maar probeer het. ik zal morgen aan je denken! xxx

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:22

Wat een moppie...Heel veel sterkte morgen....

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:13

Wat jammer!!Ze ziet er als een echte lieverd uit!

Heel veel sterkte morgen!Het is altijd pijnlijk een bijzonder dier te zien vertrekken.

Groetjes
Janneke