ikke schreef:Laten we even niet vergeten dat de chip ons door de NHS door de strot is gewrongen, omdat ZIJ wilden voorkomen dat er fraude wordt gepleegd op wedstrijden (minder dan 1% van de deelnemers). Alle overige argumenten zijn er door de NHS aan de haren bijgesleept om deze beslissing te rechtvaardigen.
Vergeet ook niet dat de grootste chipfabricant ook een van NHS' hoofdsponsors is.
Aan de chip kunnen geen eigendomsrechten worden ontleent, hij is simpel te vernietigen en zorgt daarbij voor nodeloze medische risico's.
Sokymat is geen sponsor van de KNHS.
I&R systeem komt niet van de KNHS
er werd meer gefraudeerd dan de 1 % die bekend is (grootste gedeelte van een ijsberg zit onderwater en zie je niet)
Aan DNA kunnen ook geen eigendomsrechten worden ontleend. En dat is ook de opzedt niet van I&R
Dat gemakkelijk vernietigen vinden de experts anders niet... en zie ook het nut er nog steeds niet van in om een paard te laten chippen om vervolgens de chip stuk te gaan maken.
En er zijn veeeeeeeel meer dngen op te noemen die nodeloze medische risico's met zich meebrengen.
Zit me trouwens af te vragen of het voor een paard prettiger is om dood om te vallen doordat ik hem ontwormd heb of dat hij opgevreten wordt door wormen????? Beide gevallen gaat hij dood.
Zou het voor een gechipt paard dat overgenomen is door de verzekering en bestemd voor de slacht prettiger zijn om daar aan zijn einde te komen of ou het voor een paard met DNA die overgenomen is door de verzekering in het handelscirquit terecht komt met een "zoekgeraakt" paspoort die alsnog gechipt wordt en zijn dagen pijnlijk slijt als recreatie paard ergens in Europa???
maar even een heeeel andere vraag, schoot me zo even te binnen.
Stel ik koop een paard en het paspoort en papieren zijn zoekgeraakt, maar de verkoper vertelt dat er DNA bepaald is.
Kan ik dan zo weer haren laten trekken en dan weten ze in dat lab/insituut welk paard het is?