1e springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

1e springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 12:30

Op donderdag avond is er altijd springles bij ons. Dus ik gister met Ineke (instructrice) overlegd of ik al wat met jamaica kon. Jawel zij ze, balkjes lopen en wat lage sprongetjes kan ze wel af en toe, zolang je het nog maar niet intensief gaat doen (elke week dus ofzo). Afijn, jamaica gezadelt, peesjes om, en lekker losrijden. Ineke vond dat ze het goed deed, ze vroeg een middendraf, dus ik deed dat, en ze vond het er heel netjes uit zien. Ze vond haar ook lekker voorwaarts maar ik moest wel (wist ik al Haha!) opletten dat ze niet TE voorwaarts werd.
Met het losrijden ging de groep een paar pasjes wijken, dus ik gelijk van oliebol! zover zijn we nog helemaal niet.
Ineke reageerde simpel, gewoon proberen, doet ze niet geeft het niet, doet ze het wel is ze geweldig Haha!
Dus ik proberen, en ze deed het gewoon gelijk! Niet tot de hoefslag aan ofzo hoor, maar gewoon een paar pasjes. Echt super, kreeg weer complimenten Haha!
Toen balkjes lopen. Eerst in stap, ze maakte er een potje van, brak haar nek over elke balk zo ongeveer Haha! Ineke weer, geeft niet, laat haar maar proberen, ze is jong. Alles wat ze doet is geweldig, alles wat ze niet doet geeft niet.
Na een paar keer had jamaica door dat ze haar voeten anders neer moest zetten en liep ze er keurig, zonder ook maar 1 balk te raken, overheen. Toen in draf. 1e keer weer moeilijk, 2e keer al super!
Toen zette ineke een laag inuitje neer met 2 drafbalken ervoor. Jamaica sprong ze wel, maar gooide ze wel om. Ineke gelijk weer, SUPER geeft niet dat ze liggen, ze gaat er iig overheen!.
Na een paar x ging dit ook veel beter, ze leert heel snel. Tuurlijk viel er regelmatig wat, maar ze heeft geen een keer geweigert.
OP een gegeven moment ging de groep hoger, en ben ik uit gaan stappen, dit werd te hoog voor jamaica.
Ineke vertelde me dat ik heel erg trots op jamaica mocht zijn, en dat was ik ook! Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:50

Gaaf, dit klinkt zó herkenbaar!
Voor het eerst balkjes draven met Cerise, ging ook zo van: "Hee wat ligt daar? Ik loop dat lastige hout wel ff omver..."
Maar daarna had ze door dat het de bedoeling was om op die plaatsen je hoeven neer te zetten waar juist NIKS ligt... *LOL*

Echt super van Jamaica dat ze helemaal niet geweigerd heeft!
En dat de balken in het begin eraf lagen, niet erg, juist beter:
"Hee die dingen zijn niet van elastiek! Hmm volgende keer dan maar beter mijn benen optillen." *LOL*
Ja Jamey deed het echt wel super! Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:04

hee wat leuk Lachen
Brave jamaica en super dat ze alles zo goed op pikt Lachen


Kuss Maaike

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 01:45

Leuk joh!!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 11:48

Leuk zeg dat het zo goed gaat!
Die haffies zijn ook zo slim, je hoeft ze soms niks uit te leggen en doen het gewoon 'effe'.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:52

Klinkt leuk!
Als ik dit zo lees krijg ik ook steeds meer zin inhet beleren van mijn "uk".
helaas, dat zal nog ff een jaartje of 2 moeten wachten Haha!
Nu ben ik haar ook an het 'beleren' maar dan aan de hand, ook leuk Lachen
En inderdaad, bij alles wat ff wat minder gaat moet je gewoon niets doen en tot 10 tellen ( indien nodig), bij alles wat ook maar een ietsiepietsie goed gaat erg gelukkig zijn en dat idd ook zo uiten. Dan leren ze toch het best volgens mij Lachen

veel plzeier nog met je oefeningen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 15:26

jamaica blijft me gewoon verbazen. Ik heb zoveel problemen met haar gehad, en nu gaat ze gewoon so super, is ze zo verschrikkelijk braaf!
Geweldig gewoon

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:13

Super!!!!
Ik durf t nog niet aan met Camilla. Haha!
had je van te voren al eens los gesprongen?
Heb wel al balkjes met dr gelopen was ook een feestje. Haha!
Wijken doe ik ook vaak, neit dat ze het dan perfect doet maar ze gaat opzij voor mn been dus ze reageert er goed op!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 23:50

ze heeft weleens los gesprongen, per ongeluk. Ik gooide haar los en er stond nog een hindernis, sprong ze vrolijk overheen (jaja, ze heeft talent Haha!) verder niet.
Was dus echt voor de eerste x dat ze onder de man een balk zag

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:13

Wat leuk voor je! Goed door trainen, springen is echt kei leuk!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:56

Wat cool zeg! Ik durf dat niet zonder haar eerst een paar keer los te laten springen.. Schijnheilig Ben veelste bang dat ze er met 4 benen tegelijk overheen gaat!!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:02

Echt super van haar. Mij benieuwen hoe goed ze (en jij) er in wordt. Als ik dit lees dan wilde ik ook al dat ik op die uk van mij zat. mar geduld. Wie weet aan het einde van de week ofzo.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:08

Jeuh wat goed zeg!Lijkt me ook een heel aardige instructie!Hopen dat het zo goed blijf gaan!