afsluiting vorstelijk vee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

afsluiting vorstelijk vee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 08:00

Gister was de afsluitingsdag van het Vorstelijk Vee op Paleis het Loo.
Nadat vrijdagavond laat de paniek uit brak bij de groningers omdat onze topshow met kannonen etc. na een ongeluk niet kwam ben ik als een gek mensen gaan bellen of ze iets hadden voor een show dat lukte helaas niet.
Snel een aantal stalgenootjes gebeld.
maar sommige konden of wilden niet.
Goed ik had 4 paarden (mocht Olympic lenen van piggy thanx) maar geen ruiters.
Gelukkig wilde early van bokt en Marije (niet van bokt) rijden!
Terwijl ik in 'vergadering' ging met mensen van het bestuur stonden 2 stalgenootjes van mij Lodewijk vast te wassen en te poetsen (echt geweldig thanx!)
na snel overleg werd besloten dat Marije charlot zou rijden met western outfit en leonie op zeske zonder zadel met enkel een leren bitje in.
Na het vlechten snel opzadelen en rijden voor ze gingen wassen.
In de praktijk werkte het wat minder zodat Zeske met marije in western outfit ging en leonie op charlot zonder zadel..
uiteindelijk hebben de ruiters toch weer gewisseld van paard en toen klopte het ongeveer.
Ik was pas heel laat thuis en heb toen tot heel laat een kur uit m'n hoofd zitten leren.
muziek op de computer video erbij (ik had 'm ooit 1 keer gereden om de muziek eronder te zetten en daarna nooit meer die keer werd ik voorgelezen maar das een half jaar geleden)
"s morgens ben ik weer heel vroeg opgestaan om nog een paar keer de kur te kijken en te luisteren...
de kur kende ik maar zou ik de muziek goed genoeg kennen om een hoek te kunnen afsnijden als ik achter liep of om het tempo wat in te houden als ik voor liep?

Ik was dood en doodzenuwachtig moest wel 100 keer naar de wc.
Curly2daykwam helpen ook van bokt en die heeft me moed in zitten praten maar ik geloofde haar niet zo *LOL*

Op naar het Paleis daar aangekomen had ons stamboek de allergrootste parkeerplaats voor alle vrachtwagen etc.. en nu stonden er maar 2 trailers... Huilen
goed kur inleveren en het 'verhaaltje voor de omroepster'
ik wilde weglopen toen die begon neem maar Kim ik herkende je niet.
euh sorry ik herken u ook niet ja van paard&koets ooooh.
leuk ze kent Lodewijk van net onder het zadel en onze eerste show.
Ik vertelde haar dat ik als de dood ging dat alles mis ging etc.
Daarna kwamen we nog een boel mensen tegen van het Loo zelf die zo blij waren dat wij gekomen waren en danb weet je waar je het voor doet.

Het losrijden ging vreselijk door mijn zenuwen.
Lodewijk had al steeds mij gerust proberen te stellen door alsmaar aan m'n haar te frunninken met zijn bovenlip en zo over mijn arm te gaan zo lief dat ze het zo goed voelen als het baasje van slag is.

Terwijl curly2day mijn laarzen met hoefvet aan het poetsen was (krijg je als je van de stress zegt dat je alles hebt en de helft vergeet!) stond lottel paard zo lief dat ik iet minder zenuwachtig werd.
Wat er ook gebeurde het liefste paard had ik toch al.
We werden opgeroepen naar het voorterein en daar heb ik nog wat gestapt het was echt helemaal bomvol alle banken zaten vol er stonden mensen buiten de poort voor de hekken met stoelen etc.Even draaide mijn maag weer om en op dat moment begon lodewijk super te lopen.

De ring in even de groningers voorgesteld.
er werd verteld dat we pas sinds gister wisten dat we moesten rijden dus dan is het niet zo erg als er wat mis gaat en Lodewijk bleef maar strekken en showen.
de kur begon en alles klopte gewoon ik was 2 seconden te vroeg bij het afgroeten maar ik ben niets vergeten al twijfelde ik 1 keer.
Toen al die mensen begonnen te klappen kon ik alleen maar stralen!

Mijn paard flikte het toch maar even! 2 weken helemaal niet gereden of iets want hij had vakantie in de wei. en dan zo lopen Lovers Lovers Lovers

's middags nog een show gereden ditmaal met experiment voor de wagen (ook nooit geoefend of wat) met wagen en al over zeil heen rijden onder vlaggen door en er werden rotjes onder ons gegooid.
dat vond hij niet eng maar dat zeil ging ie steeds net langs het hele publiek leefde mee er was nog een aanspanning die alles geweldig deed(volle broer van mijn lottelwijk)
uiteindelijk ging experiment erover heen dat wilde zeggen hij ging recht op het zeil af en nam een megasprong erover heen haha iedereen lag in een deuk.

We hadden een geslaagde dag achteraf.
prachtig warm en droog weer met veel zon.
Ik ben geweldig trots op mijn paard!een groninger is zo gek nog niet!

thanx voor de mensen en bokkers die super gegroomd hebben!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:35

Tjongejonge, wat een avontuur! Maar je hebt het dan toch maar weer mooi voor elkaar gekregen met die Super-Lottel Cool en iedereen die hielp! Party!!

Zijn er foto's gemaakt? Want die wil ik dan wel graag zien, hoor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:49

Jee wat ben ik blij voor je dat alles op z'n pootjes terecht kwam (ook Experiment *LOL* ) wat een heerlijk gevoel moet je na afloop gehad hebben. Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 13:52

Sjeee ik had al iets gehoord van mijn vader dat er iets met het kanon mis was gegaan.
Gelukkig dat je toch nog iets van een show van de grond kon krijgen, is toch altijd moeilijk om dat zo op het laatste moment te doen!
Zo zie je maar weer, Lot doet gewoon alles!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:46

Oei je bent geloof ik nog een beetje van slag hehe, moest het verhaal heel goed lezen voor ik het snapte. Wat een superknol heb je toch zeg!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:18

o o wat een zenuwen weer!maar zo te lezen ging het weer super net als altijd!!!jammer dat ik er niet bij kon zijn met een beetje mazzel als ik straks rust in mijn leven heb(zit midden in verhuizing enzo)dan kon ik je gauw eens opzoeken........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:30

Fijn dat de show toch nog goed is gegaan.
Nu met de kanonshow naar paard&koets!!!!!