Mitrona is mijn verzorg/berijdpaardje :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Mitrona is mijn verzorg/berijdpaardje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 15:59

Vandaag weer een lekker paardendagje, eerst naar Cowgirl geweest die les kreeg van Bianca (blieb01), gaat heel netjes hoor en was gezellig Lachen

Daarna, tadaaaa, op naar Mitrona, vandaag was de dag dat ik de eigenaar zou vragen of ik Mitrona mocht verzorgen en rijden.
Kort gespekje met die boer gehad, keurende blik, maar hij vond het denk ook wel mooi dat zo'n meissie met zijn paardje aan de slag wilde.
Ik heb d'r eerst een week op proef, en vanaf 1 augustus huur ik d'r gewoon, prijs afgesproken, hij had ook geen ervaring met zoiets dus we kijken het aan hoe het gaat.

Daarna meteen Mitrona uit de wei gehaald natuurlijk Lachen
Eerst ff lekker geborsteld, getutteld en geknuffeld (ze ging mijn rug masseren met d'r lip Knipoog ), Berrenka heeft nog even naar de hoeven gekeken, dat moet gewoon bekapt worden en de stand iets gecorrigeerd.
Daarna toch nog maar even aan het werk gezet, lekker aan de longe, met 3 man (vrouw) geprobeerd te longeren, ze liep nu al ruimer dan de voorgaande keer.
Het schijnt dus dat ze idd praktisch nooit is gelongeerd, ze moet het dus gewoon nog leren.
Gaat al aardig, alleen bij overgang naar stap heeft ze de neiging het niet meer te snappen en dwars te gaan staan, en de rechterhand vind ze lastig (wordt nog leuk aangezien dat ook mijn lastige hand aangezien ik zelf heel lang een paardje heb gereden wat dezelfde hand moeilijk vond)

En toen tjah, blieb moest en zou me erop krijgen Tong uitsteken
Was dus niet mijn schuld hoor die gympies en zonder cap Knipoog
Maargoed, ze had een stel teugels geleend en d'r op Lachen
Echt heel erg onwennig! Ze was hardstikke braaf hoor, alleen ze loopt schots en scheef, net alsof ik een jong ding onder mijn kont heb die net zadelmak is, ze moet dus nog heel veel leren, en ik ook, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel lukt Lachen

Schijnt dat ze d'r ook hebben geprobeerd in het tuig te krijgen, tis natuurlijk niet voor niets een tuiger, maar dat schijnt niet helemaal goed te zijn gegaan.
Die boer vroeg ook al of ik wilde gaan mennen, ik heb gezegd dat ik dat wel leuk vind maar dat ik dan eerst zelf op les mag Knipoog

Liev paardje en ik hoop dat het wat wordt met ons 2 Lovers

(Overigens gaat blieb nog wat foto's uppen dat ik er op zat Denk er zelf maar een stel rijlaarzen, cap een een nette houding bij Knipoog )

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:42