Au mijn zitbeenknobbels en kont

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Au mijn zitbeenknobbels en kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 17:13

ik kan niet meer Gaaaap
Even een verslagje van de afgelopen dagen:
Donderdag stormde het een beetje en het was bewolkt maar ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en ben met Sarah een buitenrit gaan maken. We waren al een eindje op weg toen ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om nu het Balloërveld op te gaan. Ik waaide bijna van het paard en Sarah was ook behoorlijk druk aan het doen, en toen kwamen we ook nog de kudde schapen tegen op de hei die richting stal gingen. Daar konden we dus niet langs dus een andere weg in en zo kwamen we dan langs de weg terecht. Ik dacht dat ik daar nog wel stukken zou kunnen draven, maar bermen waren niet gemaaid dus veel te hoog, dus heb een heel eind alleen maar kunnen stappen. Al met al ben ik ruim 2 uur onderweg geweest. Ik voelde mijn kont al behoorlijk!
Toen moest ik vrijdag nog naar Ameland!
We hebben een strandrit gemaakt, die overigens ook door bos en duin ging. Heerlijk gereden, lekker gegaloppeerd in de duinen en op het strand Lovers Ik reed op Merydante, een paard waar Nimber op Ameland ook eens op gereden heeft. Grappig. We zijn ongeveer 1,5 uur weggeweest dus dan heb je ook wel een beetje een houten kont, helemaal als je de rest van de dag op de fiets zit!
Nou vandaag, bikkel die ik ben Tong uitsteken weer in het zadel geklommen! *LOL*
Karin was nog in de buurt doordat we naar Ameland waren geweest, dus die zou vandaag de paardjes komen bekijken. Nou ja, dacht ik, misschien dat we er dan ook een ritje bij aan kunnen plakken. In overleg met Maaike hebben we Sarah geleend Lachen Hartstikke lief Maaike!
Maaike heeft Sarah naar de manege gereden, Karin en ik op de fiets er achteraan (of vooraan Haha! ). Toen Pliva even laten zien aan Karin en Aldira uit de wei gehaald en opgezadeld. En toen was het ongeveer tijd om te vertrekken. Karin op Sarah en ik op Aldira. Eerst Maaike uitgezwaaid en toen op weg. Behoorlijk veel gestapt (en gedribbeld) want mijn arme kont kan niet meer *LOL* maar soms in de berm even wat gedraafd en op een stukje Balloërveld nog een stuk gegaloppeerd. Toen we de hei opreden kwamen we de hele kudde Drentse heideschapen weer tegen, ze liepen overal om ons heen en stonden op het pad, dat was ff spannend Cool maar de dames gedroegen zich prima. Er zat een jongen aan de rand van het pad die met mijn wegwerpcameraatje wat foto's heeft gemaakt van ons en de paardjes met op de achtergrond de skaapies Pling Aldira was hartstikke braaf, dribbelde af en toe wat of schrok ergens van, maar ze was verder heel rustig voor haar doen.
Na anderhalf uur ongeveer waren we weer terug op stal, Aldira weer in de wei gezet, Sarah een droog shabrakje gegeven en toen weer richting Sarah d'r weiland. Onderweg bij een café nog even snel wat te drinken gehaalf want Karin en ik hadden behoorlijk dorst gekregen. Bij thuiskomst Sarah weer lekker het land in gegooid en toen is Karin richting ruitersportzaak gegaan omdat ik zou helpen verhuizen bij vrienden, maar ze hebben me nog steeds niet opgehaald dus nu kan ik eindelijk ff relaxen, misschien dat ik zo maar eens een bad ga nemen Lovers
Pfffff nog een paar ritjes en ik krijg blaren op mijn kont *LOL*

Heb me wel supervermaakt in al die zadels *LOL*, in de storm over de hei, met 14 bokkers over het strand en vandaag met Karin met m'n bijrijdpaardjes op stap, wat ook supergezellig was. Was wel de moeite waard allemaal!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:19

Hahaha, dus nu heb je een houten kont!
Fijn dat het zo lekker ging, en Karin, bedankt voor de paardensnoepjes!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 19:55

En jij hartstikke bedankt dat ik Sarah mocht lenen, Maaike! Ik stond echt te kijken toen ik een PB van Marije kreeg dat je haar zomaar aan mij mee wilde geven, echt lief van je! Sarah is trouwens een schatje, erg aanhankelijk en blij. Heb lekker gereden, die schapen vond ze maar griezelig maar samen met Aldira durfde ze er wel langs.

Ook ik voel m'n zitbeenknobbels maar al te goed. Suffe ik, heb ik een zadelbontje en een nieuwe gelzitting achterin de auto liggen, vergeet ik ze gewoon te gebruiken... Gisterenavond ook Ironique van Nienke nog even gereden, en morgen een rit met Ameretto... Ben benieuwd of ik maandag nog kan zitten, dit ben ik toch niet zo meer gewend. Haha!

Marije, ik vond het hartstikke gezellig vandaag! En binnenkort ben ik natuurlijk twee volle weken in Drenthe, dus vaker meeten met 'het noordelijk Bokvolk' is dan natuurlijk een stuk makkelijker! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:29

Wat een lang verhaal Knipoog Lekker uitwaaien...