Weitje kopen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Weitje kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 13:13

Vanmiddag ga ik met mijn vader naar de notaris want... we gaan het weitje van Beau en Pjelk kopen! Het is een landje van 0,3 ha waar Beau al vier jaar staat. Het is zo`n twee minuutjes fietsen van mijn huis en aan de rand van het dorp (Warffum) bij het station (kan ik de pony`s altijd dag zeggen als ik naar het school ga Lovers ). Het is niet gedraineerd maar nu het van ons word kunnen we daar natuurlijk voor zorgen zodat het lekker een stuk droger wordt. Ook hoop ik er een schuilstal te kunnen bouwen en een bak aan te leggen. Mijn eigen pony-paradijs!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:30

Hey leuk zeg!
Veel plezier ermee!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:06

ja veel plezier ermee
wat is gfedraineerd eigenlijk

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 16:08

chanickyo: dat is een systeem onder de grond, waardoor het water beter afgevoerd word zodat je land of bak droger blijft.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 14:54

hey, stomme vraag hoor, maar is 0.3 niet weinig voor als je er ook een bak op wilt zetten????? niet dat ik nou zo superveel grond heb hoor! of bedoel je drie hectare??? das weer wel lekker groot! drie voetbalvelden!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 15:40

wat leuk zeg een eigen weitje.... wat een geluk Lachen

het is deze tijd echt moeilijk om een leuk weitje te vinden.. succes ermee xje

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 00:16

mijntjuh schreef:
hey, stomme vraag hoor, maar is 0.3 niet weinig voor als je er ook een bak op wilt zetten????? niet dat ik nou zo superveel grond heb hoor! of bedoel je drie hectare??? das weer wel lekker groot! drie voetbalvelden!


Valt wel mee hoor, 0.3 hectare is 3000 vierkante meter, als je daar een bak van 20x40 op maakt is dat 800 vierkante meter, hou je toch nog 2200 vierkante meter over Haha!
Voordeel met een (goed afgezette) bak is dat je je paardjes er lekker doorheen kan jagen dat ze hun ei kwijt kunnen zonder het land aan gort te lopen Haha!

Groetjes, Tanja.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 11:55

idd Tanja. De bak (als die komt) wilde ik ook maar 15 bij 30 groot maken en als draineren nu te duur is of het land toch nat wordt dan kunnen ze hun energie nog kwijt in de bak en lekker droog staan in een schuilstalletje.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:30

lekker joh!!!
veel plesier er mee!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 14:59

Pjelk schreef:
idd Tanja. De bak (als die komt) wilde ik ook maar 15 bij 30 groot maken en als draineren nu te duur is of het land toch nat wordt dan kunnen ze hun energie nog kwijt in de bak en lekker droog staan in een schuilstalletje.


Nou, 15x30, dan heb je nog meer gras over Haha!
Ik ben op het moment druk bezig met het zoeken naar een woning/boerderij met land en bak of mogelijkheid om bak aan te leggen dus ik ben aardig thuis in de maten.
Trouwens, ik heb helemaal niets met voetbal hoor maar iemand zei hier dat 3 hectare 3 voetbalvelden zijn....volgens mij klopt dat niet, zo groot is een voetbalveld toch niet? (fluit me gerust terug hoor, heb echt geen idee hoe groot een voetbalveld is... Haha! )

In ieder geval veel plezier met je landje en met de aanleg van de bak!

Groetjes, Tanja.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:16

Een voetbalveld is geloof ik iets meer als een halve hectare, maar ik weet het ook niet helemaal zeker.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:19

Ja, dat komt in mijn beleving meer in de richting!
De woningen waar ik meestal naar kijk staan op ongeveer 1 hectare grond, maar dan heb je nog een aardig stuk land over voor de paarden, lijkt niet veel maar als ze er niet dag en nacht op staan kan het makkelijk.

Groetjes, Tanja.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:41

volgens mij is een voetbalveld toch echt een hectare (een voetbalveld is echt goot hoor!!!), maar misschien heb ik het verkeerd opgevangen dan???? zat nog even te denken en als je er een bak wilt maken, kun je je paardjes daar altijd ook losgooien, ik heb zelf thuis ruim een halve hectare en zat te twijfelen of dat wel genoeg is voor mijn toekomstige paard, maar aan de andere kant als ik kijk naar andere weilanden met paarden, die zijn meestal stukken kleiner, dus zal wel spoken zien! hehe!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:58

dit topic is al van een tijdje geleden hoor...

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:35

jah zag het toen ik mijn berichtje aan het typen was. dom;-)