manege van loon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 09:10

Ik had inderdaad op paardensport TV die manege gezien en ik vroeg me ook af wat dat voor kussenslopen waren die op de bakrand gelegd werden.

Citaat:
Ondertussen werden enkele pony’s afgezadeld, en we zagen dat er onder de zadels geen schabrakjes of dekjes lagen, maar kussenslopen, gevuld met stro. Toen we later, tijdens de rit, vroegen waar de zakken stro voor dienden, kregen we te horen dat het vocht opnam, en verder als een soort gelpad werkten. Ook hoefden ze nu niet steeds 100 dekjes te wassen. Op deze manier vergal je niet alleen de rug en de huid van het paard, maar ook de zadels.


Wat ik ook erg raar vond, was die hittaxi. Een lange stang met zijstangen, waar allemaal opgezadelde fjorden tussen gespannen waren. (volgens mij wel dertig!). Op deze fjorden konden beginners een buitenrit maken. Maar wat gebeurt er als er een beginner van zo'n fjord afvalt? Dan komt hij tussen de stang en de fjord terecht. Of het paard achter hem trapt op hem. De paarden achterin kunnen namelijk niet stoppen als de voorsten doorlopen.

Heel raar allemaal!

Het is in elk geval geen manege waar ik graag zou gaan rijden...



Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 16:36

Er zijn helaas een aantal mensen waarbij het voornamelijk om het geld en het gemak draait. Sjabrakken zijn te duur en dus gebruiken ze maar kussenslopen. Stallen zijn te duur, dus worden de paarden in veel te kleine stands gezet. (Het spijt me voor mensen die hun paarden in stands hebben staan, maar ik vind dat je paard in een stand veel te weinig bewegingsruimte heeft...)
Zo is het ook met stallen uitmesten.Omdat het veel werk is en er elke keer weer een paar plakken stro in de stal moeten (of zaagsel) wordt hierop ook weer fors bezuinigd. Ik snap ook echt wel dat het geld niet bij de mensen op de rug groeit, maar ik vind dat de paarden er niet onder moeten lijden. Neem dan geen of in elk geval minder paarden!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 22:40

He Mayo, waar is die Manege de Bongerd? De naam komt me zo bekend voor...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lonniejj en 36 bezoekers