paardendrama's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

paardendrama's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 21:36

Hai allemaal,

Ik moet het even allemaal kwijt hoor, want ik heb nogal wat meegemaakt de laatste dagen.

Vrijdag : ik ging oppassen bij mijn nichtjes want mijn zus ging met mn zwager naar een verjaardag van haar zwagers broer.Ze kwamen pas om 02.00 terug en ik was hartstikke suf.Die broer van die zwager kwam ook even binnen want hij wilde weleens de foto's van chinouc zien.Hij was helemaal weg van haar en vertelde over zijn eigen paard.
Een 5-jarige draver ruin.Hij loopt(liep) koersen alleen ging het niet zo lekker, hij had er geen zin meer in.Hij zei als hij zondag niet 1ste,2de of 3de wordt gaat hij of naar de slacht of jij mag hem hebben Scheve mond
Ik dacht echt wat overkomt me nu??Ik vroeg dus ook meteen of hij het nou echt meende, maar hij zei dat hij het meende en ik moest zaterdag maar eens op de zaak langs komen.
Mn zus en zwager zeiden dat hij dat echt meende en dat hij het er de hele avond al over had.Ze vertelde ook dat het beest slecht behandeld wordt, en dat de eigenaar het echt om het geld gaat.

Zaterdag:Goed na weinig geslapen te hebben zijn we op zoek gegaan naar die winkel op zoek gegaan,hebben we het eindelijk gevonden is het dicht Verward Nou ja ik dacht dan bel ik hem wel.
Het gesprek begon met dat ik vertelde dat ik belde omdat hij gister nogal wat dingen heeft aangeboden en of hij dat nog steeds meende.En wat ik al vermoedde, hij had gezopen en had zn mond voorbij gepraat.Het kwam er op neer dat het niet alleen zijn paard is maar ook van een jockey.Dus ik vertelde dat ik het begreep maar dat ik het gewoon niet kon aanzien dat een 5 jarig gezond paard naar de slacht gaat en dat ik hem eventueel dan wel zou willen kopen.Volgens hem kon ik dat wel want hij zou het geld wat hij zou krijgen voor de slacht geven aan het Ronald Macdonald fonds(alsof dat het goed maakt).Uiteindelijk kon ik het hem duidelijk maken dat ik ook wel een baas voor hem wilden vinden of hem eventueel zelf houden en toen zei hij dat hij dat ook wilde.We sloten af met dat hij mij wel dat paard zo zou willen geven als hij maar goed terecht kwam en dat hij toch niet wilde dat hij geslacht werdt omdat het een leuk paard is.Waarop ik zei dat hij mij altijd kon bereiken als hij met PakePiet(de draver) problemen had.

Zondag:Ik hoor van mijn nichtje dat hij een beetje raar deed over mij en Pake.Dat Pake een draver is en nooit iets anders zou worden,chinouc was anders Verward En ik maar denken dat chinouc toch altijd nog een draver is.Hij deed er een beetje neerbuigend over alsof ik maar een ''paardenmeisje'' was en verder geen verstand had van dravers.Teminste..zo voelde ik het wel.Toen ik dat hoorde had ik zoiets van bekijk het maar en zoek het maar uit!Mn zus belde en haar heb ik dit ook verteld en ze snapte het.
Om 17.00 zou Pake lopen en ik was erg benieuwd hoe hij het zou doen.
Om 19.00 hoorde ik dat hij gediskwalifiseerd was omdat hij in galop ging.
Mn zus had gebeld en mn broer had gezegt dat hij Pake alsnog wel wilde kopen (lieve broer Lovers ).Mn zus zou het doorgeven, en tja verder heb ik dus niks meer gehoord.

Het voelt zo poedersuiker dat ik nu niet weet wat er gaat gebeuren.Die man deed er zo vaag over alsof hij zelf ook niet weet wat hij nou wil.Slachten of een andere baas zoeken.
Pfft..nou ja..ik merk het wel.
Sorry voor het lange verhaal,maar mijn weekend was nogal chaotisch dus ik moest het gewoon even met jullie delen.

groetjes
Janneke

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:12

Wat rot zeg, dat het allemaal zo vaag gaat.
Ik hoop dat jij hem uiteindelijk krijgt en hem een fijn leven kan geven.
Succes en sterkte ermee hoor.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:21

Tja. dit is natuurlijk erg frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent! Het lijkt mij dat die man die jou dat paardje heeft beloofd ook rekening moet houden met die andere eigenaar en vaak betekend het dat die er toch geld voor willen zien. Als zoals jij zegt, het paardje niet goed presteerde dan heeft het beestje alleen maar geld gekost en waarschijnlijk willen ze hem dan niet zomaar weg doen.......Hou er rekening mee dat veel mensen in de draverssport hele harde doorgewinterde mensen zijn, als een dier niet goed is gaat het weg en dan natuurlijk naar degeen die het meeste geld biedt! (over het algemeen is dat idd de slacht, helaas maar waar) Het is een hard wereldje. Ik zou het heel sneu voor je vinden en als ik jou was zou ik vandaag nog een keer proberen contact met die man te krijgen, misschien lukt het je om dat paardje nog een goed leventje te geven! Veel succes Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 11:49

Ja inderdaad..het zijn harde mensen.

Ik heb er verder niks meer over gehoord.Mijn zus zou contact houden met die man en hij zou mij ook laten weten wat hij zou doen.
Gelukkig heeft mn broer al wel geboden, dus nu maar afwachten.

Bedankt!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:15

oh bah..
Hopelijk komt hij naar jou.
Heeft hij een goed leven ..... Lovers

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:26

ik hoop dat je hem krijgt,zulke mensen zijn geen beesten waard.
Alleen maar winnen,winnen en nog eens winnen anders is er niks meer aan bahbahbah

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:38

WAT ERG DAT DAT PAARDJUH MISSCHIEN NAAR DE SLCHT MOET!!!! maar denk er wel goed over na om het over te kopen hoor! zou je andes ook een paardje gekkocht hebben? misschien zijn er wel andeer mensen die hem een goed leventje kunnen bieden??? heel veel succes hoor!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 22:33

Hoi!!

Ik heb er helemaal niks meer over gehoord.Ik denk dat hij zich een beetje betrapt voelt omdat ik commentaar had op het slachten.Hij voelt zich duidelijk beter(een echte rijke kakker).
Nou best hoor, maar erg jammer voor het paard.Ik had hem graag een goed tehuis gegeven.
Maar ik hoop inderdaad dat hij nog een goed tehuis krijgt!

Dank jullie wel voor het medeleven!!

Groetjes
janneke

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:35

Ik hoop dat íe naar jou mag
Eng spannend hoor! Laat je het wel even weten.

Succes!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 09:33

Heej staat dat beestje ergens anders of staattie toevallig op duindigt? Dan kan ik wel ff voor je kijke...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:24

ik ken het verhaal gedeeltelijk al Lachen . IK hoop echt dat hij naar je broer of naar jou gaat, want slachten vind ik zo in zo al niks Scheve mond