Ik krijg er een pony bij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Ik krijg er een pony bij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 16:53

Nou, niet alleen ik Lachen

Ik zal het van voor af aan vertellen...

Toen Monica wegging van onze stal omdat ze hier haar pony niet goed aankon was er weer een plekje leeg.
Ik zette een advertentie en kreeg een stel berichten. Ik had er duidelijk bijgezet dat ik er iemand bij wou die het net als ik leuk vond om te klussen, beetje frutten met de ponys en andere dieren enz enz, een ECHT paardenmens dus (Ik wilde niet iemand die eens in de 2 dagen alleen komt om te rijden).
De mensen die kwamen en belden leken wel aardig maar stuk voor stuk 'mankeerde' er iets aan.
Toen vroeg Linda (die al bij ons op stal staat met Jorghos) of ze er een pony bij mocht zetten. Dat vond ik natuurlijk goed.
Toen ze over een 'wat grotere' pony begon vond ik het helemaal leuk want ik zou erop mogen rijden.
Een hele tijd gepraat en ze was van plan een 2,5 jarige te kopen, die nog niets kon, en dan inrijden enzo.
Maar eigenlijk wou ze er zelf niet teveel op rijden want ze heeft Jordi ook en ze wilde geen al te grote pony.
Dus mocht ik dat gaan doen Lachen

Gister zijn we bij de eerst pony wezen kijken. En jawel, metteen gekocht. Er waren 2 pony's. Allebij 3 jaar en volledig onbeleerd. Zelfs nog nooit een hoofdstel omgehad. Alleen een halster.
We gingen eigenlijk voor de bruine. Geen aftekeningen en een kleine D pony. (zeggen ze).
Echter toen we daar aankwamen werd ik verliefd op een vos Kwijl
Ik vroeg of die ook tekoop was en jawel, dat was die 2e die te koop stond Lovers
Maar Linda moest beslissen... Schijnheilig
Toen we terug bij hun kwamen kwamen er weer mensen aan die wilde gaan kijken. We hoorde iets over vos. De man vrieg wat we deden dus hebben we besloten het te doen. En we gingen nogwel alleen om te kijken Schijnheilig Scheve mond
Dus, we hebben er een pony bij. Vrijdag gaan we hem halen. Het is een vosje, lichte manen (zweetvos, Haflinger kleur Lachen ), ruin, 3 jaar en totaal onbeleerd. Helaas was ik mijn foto toestel vergeten, dus ik kan vrijdag pas foto's laten zien Verdrietig

Nog even geduld dus!

Het is wel de bedoeling dat de pony niet eeuwig blijft. We gaan hem vertrouwen in de mens geven, verkeersmak maken, inrijden en dan waarscheinlijk weer verkopen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Ik ga er in ieder geval mijn best voor doen Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:58

Coool Haha!
maar ik zou nooit een pony zo weg kunnen doen ..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:01

Het scheelt als je hem koopt met het idee dat hij niet zal blijven. Ik zal het ook wel even moeilijk vinden, maar ik vind vast wel een goed tehuis voor hem. Hij heet trouwens Renzo.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 17:02

Ik denk dat wij het ook wel moeilijk gaan krijgen, maar we hebben ons erop ingesteld. We kopen hem niet om te houden maar om er een leuke pony van te maken nu we tijd en geld hebben. En hij gaat zeker niet weg naar de eerste de beste want we gaan zoiezo voor een goed tehuis.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:04

Haha! OKE dan Haha! succes ermee! Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:49

Kim, wat super gaaf zeg! Het lijkt me echt leuk om bi jjou op stal te staan, er gebeurd altijd wel wat! Heeeeeeel veel succes met de nieuwe pony, heeft ie al een naam? Ik denk vast wel dat je er wat leuks van kan maken.
Maar is hij nu van jou, of van Linda?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 17:54

Hij heeft sinds vandaag de naam Renzo. We zijn er nog niet helemaal uit of de 'schrijfnaam' Lorenzo wordt Haha!
De pony is van Linda (linda250 op bokt) en ik ga hem inrijden Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:14

Gefeliciteerd!!!!!!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:40

Hee, gefeliciteerd!!!
Leuk joh, een pony helemaal zelf zadelmak maken. Ik heb het 2 jaar terug ook eens gedaan, met een E-er. Het heeft me 3 maanden gekost (kon alleen 's avonds ermee werken, overdag zat ik op kantoor) maar het is helemaal gelukt.
Ik hoop dat jullie veel plezier aan Renzo gaan beleven!!!!!!!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:13

Leuk zeg!! Ben benieuwd naar de foto's Pling

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:22

gefeliciteerd en veel succes ermee we zijn benieuwd naar de foto's

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 21:54

Heyyy wat gaaf!! Klinkt ook heel leuk die beschrijving zo!!!!!
Gefeliciteerd en snel foto's Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:18

Hey leuk zeg! Gefeliciteerd en alvast sterkte voor als hij weer wegmoet want dat wordt vast niet makkelijk Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:31

Leuk Kim kan je ook weer eens 'echt' gaan rijden.
Gefeliciteerd!
Ga je dan ook lessen?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 22:49

Sjimmy schreef:
Leuk Kim kan je ook weer eens 'echt' gaan rijden.
Gefeliciteerd!
Ga je dan ook lessen?


Haha inderdaad. Lang geleden dat ik ECHT gereden heb. Zal wel ff wennen zijn en dan metteen een onbeleerde pony maar ik ga er gewoon voor, lukt het niet dan lukt het niet!
Linda gaat mij les geven. We willen er een beetje een sportpony van maken voor kids. Dus super braaf en lekker veelzijdig. Of dat lukt is vraag 2 Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:12

Maar voor we echt aan rijden toe zijn, zullen we wel een tijd verder zijn. Renzo is echt nog groen, heeft alleen een halstertje omgehad, dus we zullen wel even de tijd nodig hebben.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:53

Veel succes Linda en Kim!
Van harte gefeliciteerd Linda met je nieuwe pony.
Ik hoop dat jullie er een goed tehuis voor zullen vinden zodra hij weg kan, en mocht ik dan iemand weten, dan 'gil ik wel'... *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:33

Zie de foto's op ITP