Eerste kennismaking met het bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Eerste kennismaking met het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 09:42

Gisteren Grappa via het bos meegenomen naar mijn instructrice. Zij is op vakantie en ik longeer een van de paarden. Aangezien Grappa niet op het land was geweest bedacht ik me dat Grappa weer ervaring opdeed als ik hem meenam.Het was zijn eerste keer in het bos. Verder wist ik niet of hij iets gewend was en of hij verkeer kende. Meneer heeft zich heel netjes gedragen. Loopt netjes achter me aan. Het enigste wat hij doet als hij iets eng vindt is stilstaan. Meestal liep hij binnen 3 minuten weer verder. verkeer, auto's, tractors en fietsers kent hij niet. Hij staat heel raar te kijken maar wordt niet onrustig en springt niet weg. Terwijl ik longeede stond hij lekker te eten. Daarna teruggewandeld maar meneer was wel onder de indruk van alles. Alles ging nog wat gezapiger op de terugweg. Hij was blij dat hij weer thuis was en ging ook gelijk maar verder met eten.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:09

Hee Diana,

Leuk om te lezen dat je zo'n fijn paardje hebt gevonden, na alle ellende met Gaija. Het is een leuk paardje zo te zien... geen problemen bij de boerderij gehad?????

groetjes, Monique van die Lange...

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 10:26

Hoi,

ik wist al dat je op Bokt zat.
Nee hij had geen problemen met de boerderij. Alleen met het smalle paadje met bosjes aan beide zijden. Ach ik wacht het wel af. hij is jong en volgzaam. Makkelijker voor de africhting kan niet. Ik mis het karakter van gaija wel. die had iets. Helaas

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:57

Hee dat wordt een goede voor de buitenritten als ik het zo lees!
Heb je er al een keer op gezeten?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:03

Nee, 1 keer het zadel erop gelegd. Dat was alleen maar paniek. Eigenlijk is het nog maar een broekie van net 3. hij lijkt zo koel en nuchter dat je snel te hard gaat. Ik wil er wel binnenkort opkruipen. Deze week het zadel er maar bij pakken en nog wat longeer werk doen. Dan kan ik zaterdag of zondag kijken hoe hij op mij reageert als ik wil opstijgen. Wie weet lees je het maandag.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:07

Leuk beestje om te zien, klinkt als een goede om buitenritten mee te maken!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:09

Hopenlijk wel. Mogelijk ook weer een goede crosser. Nu springt hij al over het lint van de longeervolte. Springt aan de hand in het bos ook al boomstammetjes. heeft plezier in het springen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:26

Ik heb trouwens laatst nog een foto van Lutger terug gevonden Haha!
genomen met mijn eerste cameraatje.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:42

Oh lachen. Ik heb laast al mijn foto's eens uit de kelder gehaald. inderdaad de fotoboeken van de ponykampen en foto's van op de APC. Veel van Sunny, die was mijn lieveling. Leuke tijd heb ik daar gehad. Volgens mij is het nu een stuk minder gezellig. Ook heel groot geworden. Ik rij er 2 keer per week langs maar ik stop nooit. Waarom, niet, geen idee. Ikvoel me nu daa reen vreemde, echt een bezoeker.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:45

Belker schreef:
Hoi,

ik wist al dat je op Bokt zat.
Nee hij had geen problemen met de boerderij. Alleen met het smalle paadje met bosjes aan beide zijden. Ach ik wacht het wel af. hij is jong en volgzaam. Makkelijker voor de africhting kan niet. Ik mis het karakter van gaija wel. die had iets. Helaas



Ik kan mij voorstellen dat je Gaija mist, je was ook zo gek met haar. Ik hoop dat Grappa dit gevoel weer bij je op kan wekken!!!! Je hebt in ieder geval genoeg werk er aan en dat zorgt ook vaak voor een goeie band.... Nou ik zie jullie vanzelf wel voor bij komen...

gr. Monique