ingebroken op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

ingebroken op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:25

Vanavond hoorde ik dat er afgelopen nacht op stal is ingebroken. Een groot aantal zadelkasten zijn geforceerd en een nog groter aantal zadels zijn buitgemaakt. Ik vind dit echt een vreselijke luizenstreek Boos! Op stal hoorde ik ook nog eens dat een week eerder in een nabijgelegen dorp maar liefst 80 zadels zijn gestolen van een stal. Ik schrok er vreselijk van want zoals julie misschien hebben gelezen is eergisteren mijn bus met inhoud [al mijn paardenspullen] gestolen. Het noodlot slaat wel toe om mij heen, al denk ik dat de diefstal van mijn bus los staat van de inhoud van de bus.
Maar toch eventjes voor iedereen een waarschuwing om extra alert op je spullen te zijn. Het blijft natuurlijk te gek dat er mensen zijn die denken dat ze zich zulke dingen maar eventjes toe kunnen eigenen Boos!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:28

Gets, alsof je dit gevoel er nog even bij kon hebben...

Sterkte nog met het hele gebeuren en ik zal eens kijken of ik nog iets bruikbaars voor je heb liggen Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:28

He balen zeg!!! In mijn zweetblad heb ik een code laten zetten, die tevens op mijn aankoop bewijs staat.
Kan me voorstellen dat iedereen behoorlijk geshockeerd is.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:30

Hou maar op... Ik ben dus één van die mensen die mijn zadel kwijt is. Dat ik lang voor mijn zadel gespaard heb vergeten de rotzakken. Ik voel me echt de hele dag k*t. Waarschijnlijk krijgen we ook niks terug van de verzekering.... Ik kan dus opnieuw beginnen met sparen. Huilen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:54

Getsie zeg, en zulke mensen verzieken de maatschappij dus voor iedereen hé!
Als ik er ooit zo 1 tussen m'n vingers krijg..!!!!!!!!!!!

Klootzakken!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:01

Jemig meiden wat balen zeg. Dat soort gasten mogen ze van mij ophangen aan hun ...naja je weetwel.
Toch denk ik niet dat de gevallen los staan van elkaar, wel heeeelll toevallig.
Kim, als je zadel daar in ene afgesloten kast/zadelkamer lag moet de verzekering van de stal uitkeren (inboedelverzekering), tis het proberen waard.
Succes en sterkte!
Viv

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:50

Jezus.... Dus als jij je spullen niet in je bus had zitten maar op stal, was je ze nu waarschijnlijk evengoed wel kwijtgeraakt. Wat erg.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:51

Getsie!!!! Het houdt niet op zeg.
Wat moeten ze er nou mee? Nou ja iig maar goed opletten als je een 2ehands zadel koopt dat er geen code iod instaat. En als het wel zo is doorgeven aan de politie.
Jippie, ik hoop dus dat jouw zadel er niet bij was.....
Kim, wat ongelooflijk oliebol.
Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:53

Wat een klotestreek zeg. Echt belachelijk.
Om het te laten uitkeren door de verzekering moet je een verzekering hebben, meestal valt het niet onder de inboedelverzekering van een stalhouderij. En om het te laten verzekeren moet het zadel zich volgens mij ook weer in een aparte afgesloten ruimte bevinden (kast op stal met slot mag iig niet).
Sterkte!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:03

Jeetje Jippie, dit is echt verschrikkelijk!

Mocht je iets (tijdelijk) nodig hebben, dan schrijf/bel maar hoor!
Heel veel sterkte en we zullen hier inderdaad goed opletten...
Echt een rotzakken zeg die dit gedaan hebben. Boos!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:35

Het waren dus ook alleen maar Kieffers die meegenomen zijn, Wintec kunststofzadel hebben ze (gelukkig voor de eigenaar) laten hangen. Dus mochten er Kieffers aangeboden worden, let goed op dat het niet van de gestolen partij is! - hoewel ik verwacht dat ze niet in Nederland aangeboden zullen worden. Boos!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:38

Nou, het houdt maar niet op zeg. Wat een drama's! Inderdaad, stel dat je je spulletjes niet in je bus had gehad maar op stal, dan was je ze nu ook kwijt geweest waarschijnlijk.....

Kim, wat onwijs banketstaaf voor je. Dit soort hufters houden nooit rekening met wat de eigenaar voor zo'n zadel heeft moeten doen of juist laten. Boos! Boos!

Bah, ik word niet vrolijk van dit soort berichten. Waarom kan men nou nooit van de spullen van een ander afblijven?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:39

O jongens wat een rotstreek weer! Zulke mensen kan ik ook wel ik weet niet wat aandoen! Ik geloof dat ik mijn zadels de komende tijd maar even mee naar huis ga nemen, better safe than sorry

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:13

Heeft iemand ervaring met de verzekering. Want we gaan proberen om het terug te vragen. Bij ons op stal zegt de één dat de inboedel wel moet uitkeren en de ander zegt weer van niet. We hebben best een uitgebreide verzekering. Iemand??

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:50

Lees de polisvoorwaarden van je verzekeirng goed door, daar kan je alles in terugvinden. De meeste normale inboedelverzekeringen verzekeren ook spullen die je tijdelijk niet thuis bewaart.
Meestal moet je wel binnen een vrij korte tijd de diefstal of schade melden, kan bijvoorbeeld binnen 48 uur zijn of zo.
Verder moet je bij diefstal meteen aangifte doen bij de politie, anders krijg je sowieso niets vergoed.
Laatst bijgewerkt door fabienne op 17-07-02 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:55

bij ons was ik denk in december ook 2 zadels gestolen omdat ze blijkbaar veel kasten niet open kregen...Maar bij jullie zijn het er wel veel...

Ik zou goed op je spullen letten en misschien kan je je zadel gewoon even mee naar huis nemen de eerste paar weken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:56

En daarom hebben wij dus beugels over de zadels heen zitten die goed op slot kunnen. Je krijgt een zadel daar echt niet tussenuit zonder het te beschadigen. En nog 3 sloten op de deur van de zadelkamer en ook nog 2 rottweilers...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:29

jeetje wat oliebol zeg! hebben jullie 1 grote zadelkamer dan?
Wij hebben kasten okee slot doorknippen en je bent erin...maarja als je 1 voor 1 al die kasten moet openknippen zijn ze lang bezig iets wat dieven niet graag willen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:47

Jeetje, het zit niet mee daar in de buurt...Ik heb mijn zadels veilig thuis liggen, bij ons op stal is er gewoon te weinig toezicht. Een zaag en ze kunnen erbij...Mijn paard krijgen ze niet weg langs de poort, maar mijn spullen zouden wel lukken...Denk trouwens wel dat iedereen erom heen wakker is, het staat gelukkig nogal op elkaar gestampt *LOL*

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:18

jes*s wat erg. krijg je dat wel terug van de verzekering?

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:32

Tjee het is bij ons ook raak in de buurt, ze hebben al bij 3 stallen in de buurt zadels en tuigen weggehaald, maar ook bij particulieren die zelf hun paard in de tuin hebben staan !!!! Boos! Boos!

Stelletje debielen !! Bij ons zijn ze ook komen kijken, maar wij hebben overal alarm op zitten en er lopen honden los rond, dat heeft schijnbaar toch afgeschrikt !!

Maar goed je kan ook je zadel apart verzekeren, dat moet je even informeren hoor. Ook kan je je zadel laten chippen, ik geloof dat AMEV daar meer info over heeft.

Sterkte !!

cindyke17

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:09

ik heb het ook al meegemaakt
alles was weg : hoofdstellen,dure zadel , poetsspullen, halsters, sjabrakken ,... alles was weg gewoon

en het is een dure zaak als je dit alles moet terug gaan kopen

veel sterkte!!!! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:21

En ik heb het ook meegemaakt. Mijn 2 jaar oude kiefferzadel was weg en mijn hoofdstel. Zoveel mensen die flink gedupeerd waren. JA, het is een misselijke rotstreek. Ik bewaar wat zadels thuis, en mijn zadel op stal hangt in een beugel met slotje, achter een deur die op slot is en met alarm. Ook op deze stal hebben ze een paar keer een poging gedaan om in te breken. Ze hebben er ook ooit 2 zadels gejat, in het begin, toen wij de huidige zadelkamer nog niet hadden.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:47

bij ons op de manege zijn alle trailers opengeb roken en er is voor een kapitaal aan spullen meegenomen.
het lijkt wel of er een landelijke bende bezig is

marianne

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 07:33

Trailer openbreken en spullen meenemen? Wat bewaren die mensen dan in hun trailer behalve een hooinet?
Tsja tis in de zomer altijd raak met zadels jatten. Ik hoop dat ze die van mij nog even laten hangen.
Viv