Zou het dan nu toch echt??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Zou het dan nu toch echt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 21:49

Ben vorige week gebeld door een meisje die een oud huis-aan-huis krantje doorgespit had van 2,5 maand geleden en mijn advertentie voor een bijrijdpaard tegenkwam en het er toch nog maar op waagde mij even te bellen.
Ze blijkt in dezelfde straat als ik te wonen aan de andere kant van de rotonde Haha! en heeft haar paardje in Witten staan, voor mij net een kwartiertje fietsen. Ik was wel erg nieuwsgierig geworden dus ben vanavond even wezen kijken Lachen
Ze heet Tinka, een KWPN-er merrie van 12 jaar oud en 1.62 hoog. Ze is bruin met appeltjes en een heel klein kolletje, mooi chique koppie zit erop Kwijl Ze stond lekker in de bak met nog een aantal pensionpaardjes, in het avondzonnetje en ze glom erover. Mooi sportpaardje!!
Nienke, waar ze van is, haalde haar even uit de bak zodat ze wat over het erf kon scharrelen en wij ondertussen even konden kletsen. Het is een dochter van Casanova, de hengst die eerst dekhengst was bij het KWPN, teruggetrokken is uit de dekdienst en later toch weer gedekt heeft. Een tijd geleden is hij aan koliek overleden. Hieronder zal ik een foto van Casanova zetten.
Okee, hoe zit het verder?
De eigenaresse heeft vorig jaar met een Haflinger van stal een ongelukje gehad waardoor ze veel last van haar arm heeft en dus nauwelijks meer rijdt. Ik mag zoveel rijden als ik wil, maar als ik een weekje oversla is het ook niet zo'n probleem, de merrie is heel makkelijk en gek op buitenrijden. Dressuur hebben ze ook wel gereden maar daar vindt de eigenaresse niet zoveel aan maar het paard kan het wel heel leuk, net als springen. Dus ik mag er alles mee, ook wedstrijden rijden mocht ik dat willen. Tja, op nog geen 10 minuten stappen wordt een nieuwe manege gebouwd waar de rijvereniging allerlei wedstrijden gaat organiseren, dus wie weet? Het zal nog wel even duren voor die manege klaar is, maar goed dat zien we dan wel weer.
Nou dan zou je denken: hier klopt iets niet. Eigenaar wil veel te veel geld hebben, paard is gemeen, eigenaresse heeft stalhulpje nodig, paard staat te koop, paard is niet gezond...
heb niks kunnen ontdekken tot nu toe *LOL* Knipoog
Gewoon een superleuk paard, mooi, lief, makkelijke eigenaresse die alles wel prima vindt maar gek met d'r dieren is maar dus zelf niet meer zoveel rijdt, ik hoef niet te betalen, alleen de stal ff te doen als ik kom.
Paard staat op heerlijke fietsafstand op een leuke stal met goede bak en super uitrijmogelijkheden, zo kunnen we met 10 minuutjes stappen bij de Baggelhuizerplas zijn, dus heerlijk aan het water, bos is dichtbij enz enz.

De eigenaresse gaat nu 3 a 4 weken op vakantie en die tijd doe ik Dira ook nog, maar per 1 september is het met Aldira afgelopen, dus kan ik Tinka gaan rijden.

Ik geloof het nog niet helemaal, alleen maar voordelen? Verward
Ik denk dat ik maar even goed in de krant ga kijken zaterdag of ze toch niet stiekem te koop staat *LOL* *LOL* *LOL* Dat ze per 1 september verkocht is ofzo Lips are sealed

Oh ja, dit is dus Tinka d'r pappie
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cody op 16-07-02 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:58

Mooie pappa!
Ik hoop echt dat dit nu eindelijk eens het perfecte paardje voor jou is, het klinkt in ieder geval allemaal geweldig!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:00

Hartstikke leuk joh, super! Cool

En zo blijkt ook maar weer eens hoe klein de wereld is... Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:06

Hartstikke super!!!! Ik hoop echt voor je dat dit het dan word na al dat gezeur.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:07

wauw ik zal heeeeeeeeeeel hard voor je duimen dat dit de 'ware' is eindelijk een bijrijdpaard het mag ook wel eens Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:26

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:33

He zeg, dat is nog eens goed nieuws! Klinkt hardstikke goed man!
Mooie kerel die pa! Als ze net zo'n fijn koppie heeft Kwijl
Laatst bijgewerkt door jantina op 15-07-02 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:37

Hey dat klinkt goed! Lachen
Ik hoop voor je dat dit dan eindelijk wel slaagt!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 22:49

Ja, ja.. had je er al over gehoord, maar nu ben je er dan toch wezen kijken! Klinkt goed allemaal en ik ben heel blij dat je hier zo'n goed gevoel over hebt. Nou maar hopen dat dat ook zo blijft. Ik zal in ieder geval de komende tijden heeeeeeel hard voor je duimen Lachen

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 23:23

Hardstikke leuk voor je! Ik ga duimen voor je en hoop dat dit wel wat word Lachen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:13

Klinkt idd erg goed, mag toch ook wel een keertje. Ik duim voor je!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:23

Het klinkt helemaal super! Nu maar hopen dat dit HET dan wordt!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:00

Dus je hebt toch besloten het wel te doen? Goede beslissing hoor, denk ik!
En die Baggelhuizerplas lijkt me heerlijk om te rijden. Dat is maar een klein stukje bij Witten vandaan.

Hopen dat het nu allemaal goed gaat en het echt wat wordt!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:18

Hartstikke leuk zeg! En wat een toeval!
Wat een geluk heb jij zeg. Ik wou dat het bij mij net zo ging....
Maar veel plezier en hou je ons op de hoogte?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 09:21

Het is bijna te mooi om waar te zijn.... oe wat spannend! Lachen Pling

Je verdient het wel om nu eindelijk weer eens een fijn paard te kunnen rijden, zonder een eventuele verkoop die boven het paard zijn hoofd hangt.

We duimen... of zullen we dat deze keer maar niet doen? De vorige keren heeft dat weinig geluk gebracht.... Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 09:25

Marije schreef:
Wat een geluk heb jij zeg. Ik wou dat het bij mij net zo ging....

*LOL* zoveel geluk heb ik eigenlijk niet gehad de laatste tijd, maar op het moment dat je ophoudt met zoeken word je gewoon spontaan gebeld Verward
Ik krijg nu meer aanbiedingen dan ooit om bij mensen te komen rijden, raar is dat!
Ik heb vannacht gewoon over Tinka gedroomd Bloos Ik geloof dat ze ook wel behoorlijk in de buurt komt qua type paard wat ik later zelf zou willen kopen, dus ik heb er onwijs veel zin in, heb haar alleen dus nog niet gereden. Maar ze schijnt echt een leuk paard te zijn, bij beginners megamak, maar als je wat meer vraagt moet je wel even de strijd aan.
Ze gaat nu voor een maand het land in, normaal staat ze 's zomers ook 24/7 buiten bij mooi weer, maar nu gaat ze even verhuizen naar een weiland nog dichter naar Assen toe omdat de eigenaresse toch op vakantie is. Dus ik zal er binnenkort eens heenfietsen om wat foto's te maken. Pling
Laatst bijgewerkt door Cody op 16-07-02 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:04

Hartstikke leuk voor je!
Soms, inderdaad, is een paardeneigenaar echt gewoon enorm geholpen als er iemand zoals jij langskomt en op dat paard gaat rijden. Dat is gewoon gezond voor het paard, en vaak is het ook wel zo gezellig voor jou als eigenaar als je zelf er niet aan toe komt...

Sprekend voor mezelf; ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor het tweede paard, ik zou het hartstikke leuk vinden als iemand er echt mee aan de slag zou gaan (al gaat het hopelijk binnenkort dan eindelijk gebeuren). Daar hoeft dan geen geld bij...
Dus dit soort gratis leuke paarden bestaan echt! Genieten maar!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:26

Super, geniet er maar van Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:34

Zulke dingen zijn gewoon zo dat je het niet durft te geloven, dat had ik in het begin bij Omar.

Maar veel plezier iig met Tinka!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 11:56

Hé, leuk voor je Lachen ! Het klinkt iig erg veelbelovend en ik hoop dan ook dat het doorgaat!!!
Misschien mag je d´r al een keer proberen, om te kijken of het ook tussen jou en het paard klikt?!!!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:44

Geweldig, wat een mazzel. Leuk zijn dit soort verrassingen toch, na 2,5 maand had je waarschijnlijk geen reactie meer verwacht. Dan krijg je toch nog een reactie en nog zo'n (lijkt het) superpaardje ook. Heel veel plezier met Tinka.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:57

Ik vind dit echt fijn voor je, en hoop, maar verwacht het niet, dat er geen adders onder het gras zitten. Hopelijk heb je nu een langere tijd een fijne tijd met Tinka.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:28

Super zeg! Klinkt echt als een leuk paardje waar je wat mee kunt! Niet denken aan addertjes onder het gras, dit paardje stond gewoon op je te wachten!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:29

Klinkt geweldig!!! Maar moet je niet eerst gaan rijden voordat je wat beloofd? Even kijken of het klikt?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:08

KLinkt echt goed! Zie PB!