Alles weg!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Alles weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:43

Er is iets vreselijk gebeurt. Zoals jullie misschien weten rij ik sinds een jaar in een Hyundai bus die sterk genoeg is om mijn trailer te trekken. Al mijn paardenspullen had ik zondag netjes schoongemaakt en alvast in de auto gedaan. Wel zo makkelijk nu er op stal een grote verbouwing gaande is en we geen spullen op stal kunnen laten liggen zou je denken.
Maar vanochtend stond mijn trouwe busje ineens niet meer op zijn vertrouwde stekkie. Ik heb eerst natuurlijk een rondje in de buurt gelopen om te kijken of ik me niet had vergist maar mijn auto was nergens te bekennen. Iemand heeft dus mijn bus en alle spullen die er in zaten gestolen.
Ik ben net terug van het politiebureau en heb daar een hele lijst van de gehele inhoud van mijn bus op kunnen noemen. Ik sta nog te trillen op mijn benen. Het is te veel om op te noemen maar het komt er op neer dat ik aan paardenspullen alleen nog maar mijn zadel [zonder singel] een paar peesbeschermers en een oud nylon halster bezit Huilen . Helaas is alleen de auto zelf verzekerd.
Alles, echt alles wat ik had is weg, helemaal weg. Zijn er misschien Bokkers die mij kunnen helpen met spullen, zijn er mensen die spullen over hebben? Ik heb nog geen borstel of hoevenkrabber, hoofdstel, bitten, teugels, schabrakken, peesbeschermers, laarzen, sporen, dekens, scheerapparaten echt alles ben ik kwijt.
Alvast bedankt voor het lezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-02 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:56

Tjezus.... wat erg! Ik had nog wel hetzelfde idee als jij om een bus aan te schaffen en daar een grote lading paardenspullen in te bewaren (thuis te weinig plaats en op stal idem dito), maar daar ga ik nu toch even over twijfelen...

Dan sta je letterlijk met lege handen.... Ik zal eens even kijken of ik nog spullen voor je heb.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:57

Jeetje verschrikkelijk. Ik heb nog wel wat spullen liggen eventueel. Moet ik even kijken hoor. Teugels heb ik nog wel over en wat borstels en een hoevekrabber ook. Ik hoop dat ze je busje terug vinden met alles er nog in, maar ik vrees dat dat niet gebeurd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:01

Dat is schrikken zeg! IK zal ook voor je kijken, heb vast nog wel eea liggen.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:04

ow das ook banketstaaf zeg...en dat dan net alles in dat busje ligt.
Maar is het niet zo dat je dan inboedelverzekering heb...of is dat alleen bij een huis....k weet er niet zo veel vanaf maar misschien...

xxx Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:09

daar zat ik ook aan te denken, aan die inboedelverzekering. Dat is de moeite waard om eens na te kijken. want als bijvoorbeeld je auto leeggehaald wordt, valt de radio vaak onder de autoverzekering, maar de cd's die je in je auto had liggen moet je bij je inboedelverzekering opgeven. Het is vast de moeite waard om dat uit te zoeken.

Echt ongelooflijk balen zeg! Maar ik denk dat als heel bokt zijn zadelkast een keertje opruimt, je vast wel weer even vooruit kunt! Misschien nog maar een geluk dat je zadel er nog is.

Hopelijk vinden ze je auti nog terug, of misschien zelfs alle spullen wel. Want uiteindelijk zal het de dieven waarschijnlijk om de auto zijn gegaan, en dumpen ze de boel wel ergens. Je weet nooit.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:10

spullen vallen onder je inboedelverzekering als je het 1 keer per 3 maanden thuis hebt liggen. Dus als je je spullen eens in de zoeveel tijd eruit haalt om ze te wassen/schoon te maken etc en ze dan thuis hebt liggen, dan vallen ze onder je inboedelverzekeing. Gewoon proberen bij je verzekering.

Ik heb het nl. gehad toen Heldin d'r spullen waren verbrand. Ik stond daar pas 1,5 maand en daarvoor had alles thuis gelegen, dus viel alles nog onder mijn inboedelverzekering, zelf mijn borstels.
Gewoon proberen dus, enne sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:12

Op de inboedelverzekering kan ik max. Fl 500,00 declareren. Dat schiet dus niet zo hard op. Zeker niet als je weet dat een maand terug mijn bus is vastgelopen op de snelweg op weg naar concours en dat ik sindsdien een nieuwe motor in de bus heb laten leggen. De kosten van de reparatie [enkele duidenden Euro's] zie ik ook nooit meer terug.
Ik ben nu een lijstje aan het maken van dingen die ik minimaal nodig heb om eventjes vooruit te kunnen.
Iedereen alvast hartelijk dank voor het meedeleven en meedenken!! Dat doet me erg goed.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:15

misschien kun je dat lijstje dan hier plaatsen, zodat mensen kunnen aangeven wat ze voor je hebben. Ik heb overigens wel een eenvoudig hoofdstel (cob of full), nog helemaal nieuw zelfs nog niet ingevet, als je belangstelling hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:17

Sjemig, wat een pech zeg!
Maak maar een lijstje en als je die hier zet, kunnen we zien wat we kunnen aanvullen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-02 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:33

Oh wat ontzettend k*t voor je zeg!! Ik weet hoe het is om je auto niet meer op de plek te zien staan waar je hem had achtergelaten! Ik vrees dat ik weinig voor je kan doen aangezien ik alleen maar ijsco-maat spullen heb. Wel wil ik je heel veel sterkte wensen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:35

Wat erg zeg...ik dacht ook dat dit allemaal onder je inboedelverzekering viel maar dat is dus maar tot een bepaald bedrag.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:46

Tjee Jippie, ik zit gewoon met open mond dit bericht te lezen. DAt gewoon alles gejat word dat je helemaal geen paardenspullen meer hebt. Echt vreselijk gewoon.....

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:48

Ze hebben onze bus al 2 keer proberen te stelen in 1 week tijd. Ze hebben zelfs een moeder sleutel. Helaas voor hun hebben wij oplettende buren en een dubbele startonderbreker. Nu zit zelfs onze wielklem van de trailer erop. Het wordt steeds erger de laatste tijd. Vakantieseizoen en dan zijn alle busjes welkom. Die worden gelijk naar oost europa vervoert. Echt gemeen. Sterkte. Misschien heb i kwel eits voor je. Ik heb i ieder geval nog zo een Divozahalster liggen.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:03

Wat erg voor je. Je bus kwijt is al ellende genoeg maar ook nog al je paardenspullen, dat is helemaal erg.
Maar hoezo mag je maar maximaal f 500 declareren? Dat klinkt mij toch wat vreemd in de oren. Is dat omdat het in de bus lag op het moment dat het gestolen werd?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:04

Tjeeessss 't is toch niet te geloven.
Plaats je lijstje, ik duik ook in mijn kast om te kijken of ik nog wat voor je heb.
Waar woon je eigenlijk? (ivm met spullen brengen/opsturen)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:12

jeetje wat klote!
Bij onze instructeur is 2 weken geleden ook alles weggehaald, alleen dan op stal.
Idd, maak even een lijstje van wat er allemaal weg is, wat je allemaal nodig hebt, dan kunnen we je misschien helpen.

Bij de Divoza catalogus zat trouwens een ruitersport verzekering, maar zal je nu weinig meer aan hebben denk ik

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:15

Belker schreef:
Vakantieseizoen en dan zijn alle busjes welkom. Die worden gelijk naar oost europa vervoert.


Ik zat zelf meer aan Noord-Afrika te denken, als je begrijpt wat ik bedoel... Mensen met een busje dus extra opletten, het blijft sneu dat dit mag gebeuren. Boos!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:18

jeetje wat vreselijk zeg! alleen een zadel..
wat een achtelijke lui zeg!
Wil je me even een pb sturen of je woensdag avond op de waterberg bent?
Misschien kan ik dan even naar arnhem rijden?
Ik heb iig 2 dekjes voor je ook wel een oud hoofdstel (wel goed nog maar helaas zonder bit)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:20

Jemig wat vervelend!!
Ik heb zowiezo wel een zadeldekje/oud hoofdstel voor je!Het is niet veel maar als we allemaal wat aanvullen moet het wel goed komen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:21

Jeetje, wat ongelofelijk... Niet alleen je auto weg, maar ook al je paardenspullen... Boos!

Ik zal ook eens kijken wat wij nog hebben, vrees alleen dat het voornamelijk pony- en cobmaat zal zijn, maar wie weet zit er toch nog wat bruikbaars voor je tussen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:48

ik heb nog wel een simpel bruin hoofdstel, overigens wel met gecombineerde neusriem. WAt is dat balen zeg, je mag wel een zadel van mij lenen als je wilt. HEt is wel een hard zadel overigens, maar mankeert niets, ik heb het net laten repareren. Het is een veelzijdigheid naar springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:56

Ik heb nog een dikke bustrens, 12,5 of 13 cm, koperkleurig en elastische werkbandages (nog van die ouderwetse met touwtjes), Fullsize kopstuk met frontriem en bakstukken. En stijgbeugelblokjes heb ik ook nog maar dat is niet echt prioriteit denk ik Lachen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:57

Wat erg voor je zeg!
Zet idd maar neer wat je kunt gebruiken, dan ga ik kijken of ik nog wat voor je heb liggen.
Zo uit mn hoofd heb ik nog nieuwe teugels liggen, een halster, event. bandages enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:25

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb eventjes een lijstje gemaakt met dingen die ik echt op korte termijn nodig heb. De rest zal ik toch langzaamaan weer bij elkaar moeten sparen.

hoofdstel gecombineerd, cobmaat of grote pony maat
teugels linnen met stops
bit dubb.gebr. RVS 11,5

sporen stomp/knop 1,5 cm
sporenriempjes geweven extra lang

singel neopreen 55 cm
schabrak katoen cob/paard
bandages Stal/Reis 3 en 4 mtr.
onderlappen vilt
springschoenen neopreen L
pijpkousen voor achterbeen, M met neopreen

zweetmes
diverse borstels
hoevenkrabber
zomerdeken, canvas 195 cm