Gevecht in de les, en buitenrit vol verassingen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Gevecht in de les, en buitenrit vol verassingen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 08:58

Donderdag reed ik Cerise weer voor het eerst sinds 2,5 week vakantie.
Mijn vriendin had haar die periode gereden, en Cerise had haar lekker uitgeprobeerd.

Dus ik donderdag erop, en Cerise dacht: ik ga het vrouwtje ook weer eens uitproberen, wie weet kan ik haar nu wél overtuigen dat ik vast niet aan het werk hoef... }>

In het begin vond ze het nog leuk, maar toen ze wat vermoeider werd was het één en al vechten. Boos!
Op het laatst mocht ik nog even de dressuurproef uitproberen die ik over twee weken ga rijden (onze allereerste wedstrijd bij de groentjes).
Ik heb de proef uitgereden, maar daar is dan ook alles mee gezegd, het ging gewoon superslecht! Verdrietig

Gelukkig kon ik daarna nog even opnieuw het halthouden en wegdraven uitproberen (ze wilde niet wegdraven), een keer of drie, en toen dat goed ging ben ik gestopt.
Ik was me toch moe! Maar zij lekker ook gnagna. Haha!

De volgende avond een buitenrit in Duitsland, twee km bij de stal vandaan.
Menda reed op haar paard Elita, en ging met mij mee.
We zouden rustig aan doen, want Elita heeft in galop de neiging haar nek erop te zetten en is dan niet meer te houden...
Toch wilde Menda het even uitproberen, en zowaar... het ging supergoed in de galop!

Eerst ging ik voor, Cerise in galop, die vond het prachtig natuurlijk.
Toen hoorde ik aan de hoeven van Elita dat die ook in galop zat, dus ik ging heel ietsje harder zodat die niet terugviel in draf (doet ze ook nog wel eens buiten).
Even later hoorde ik Menda zeggen: "Hooo maar Elita, hooo maar...." en toen dacht ik dat het verstandig was om weer in draf te gaan, voordat Elita kon bedenken dat ze ook nog kon racen grijnz.

Menda was zo blij! Normaal is Elita zo sterk in de galop buiten, ze waagt zich er zelden aan, maar op deze zwoele zomeravond was ze superontspannen! Lachen
Ik heb nog een knuffel van Menda gehad terwijl we naast elkaar stapten, ben dus bijna van me paard getrokken! *LOL* *LOL*

We hebben in totaal in het bos een keer of vier gegalloppeerd, ging echt super.
Verder ontdekten we een erg smal pad, door dicht bos, en toen we die volgden (het was ondertussen al een uur of negen 's avonds) hebben we twee keer een ree gezien.... Lovers
Ook nog drie keer een buizerd en een paar keer een haas.
Prachtig gebied daar, we hebben nog een heel stuk aan de lange teugel gestapt.... Gaaaap

Op de terugweg gingen we tien min. voor thuiskomst over een stuk grasland, waar we altijd mogen rijden, langs de weg dus i.p.v. op de weg.
Toen zei ik tegen Menda: "Zullen we nog een keertje?"
Ze keek me ondeugend aan en zat meteen al in galop!

Ik had nauwelijks tijd om de teugels op te pakken, Cerise was al in draf, hup galophulpen gegeven, en JOEHOE!
We hebben KEIHARD gesjeesd, racekikkers waren het.
Cerise wilde Elita inhalen, en ik probeerde haar nog in te houden maar dat lukte niet, het was zo komisch hoe ze reageerde! Clown

We lagen allebei in een deuk omdat die twee paarden dus wedstrijdje deden, en het eind van het veld kwam al in zicht, dus Menda zei "Maak maar een bocht naar links!"
Dus we galloppeerden naar links en namen eindelijk de paarden weer terug in draf, en stap, en daarna nog lekker rustig naar huis gestapt.

Maar dat Cerise na die twee uur heerlijk buiten racen moe was?
Wel nee.
De meiden hebben mijn paard lekker vet gemest toen ik op vakantie was, en ze krijgt nu ook meer dan voor de vakantie, dus voordat zij moe wordt...

Moe worden? Dat doe je toch alleen in een dressuurles, als het vrouwtje irritante dingen wil doen? *LOL* Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 09:07

Fijn dat je weer terug bent Dorine!
Die Cerise toch, tja je zult nu wel een beetje weten wat het is om een Trakhenertje te hebben. Die weten niet van ophouden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 16:01

Fijn dat je zo'n lekkere rit samen gehad hebt. Ook leuk voor Menda, dat ze ook fijn gegaloppeerd heeft buiten.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:24

klinkt super! gaan wij dat ritje ook maken als ik met Lot naar jou toe kom???

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 10:20

Jippie: inderdaad, ze weet vaak niet van ophouden.
Maar aldoende leer ik, hopelijk zij ook... Schijnheilig

Kim: we gaan inderdaad dat bos in ja, echt heerlijk rijden, hoewel het bij jullie nog veel mooier is hoor!
Maar ja, zoals het spreekwoord luidt: het gras van de buurman...
Alleen dan nu 'het bos van de buurman..' *LOL*

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:41

Lekker Dorine, Inderdaad, het bos bij de buurman is altijd mooier. Fiijn dat ze zo braaf was. Nu 2 weken oefenen. Sterkte met de wedstrijd. Geeft zeker al de nodige kriebels?