dit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 19:50

maarja
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 05-08-02 22:18, in het totaal 3 keer bewerkt


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 21:06

Tja het is een heel verhaal geworden maarja, het was ook een heel gedoe! Alvast super bedankt voor jullie steun, het helpt echt!
Ik houd jullie op de hoogte hoe het met unique gaat!Het is een echt bokt paardje!!
geboren in het prille begin van bokt, met de eerste beelden geplaatst op deze site, hopelijk worden dat niet de laatste@!
groetjes jeannette


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-02 22:10

daan schreef:
Heel veel sterkte met haar hoor!
Op welke kliniek staat ze als ik vragen mag?

ze staat op het vcs
Veterinair Centrum Someren

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 16:19

Jet schreef:
Girbaldifan, veel succes met je mooie paardje, maar ik wil toch nog wel een opmerking maken. Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend was dat paarden en prikkeldraad niet samen gaan, wist je dat niet of komt het omdat jullie ook koeien hebben. Ook al lijken de wonden dan niet door het prikkeldraad veroorzaakt te zijn, waarschijnlijk ( zo blijkt uit jouw verhaal) is het prikkeldraad wel de oorzaak van de grote schrik geweest.
Zo heb ik zelf ook een enorme hekel aan die handgrepen ( oranje plastic) met zo'n veer er in. Ik heb daar eens een paard verwond mee zien raken die toevallig net met een achterbeen daar in terecht kwam en dat paard moest metteen afgemaakt, al zijn pezen enzovoorts waren door aan 1 achterbeen.
Bij een andere jaarling heb ik meegemaakt dat die over zo'n ijzeren hek wilde springen, maar klem kwam tussen het hek en de hekpaal, gewoon echt pech, die is er uiteindelijk wel weer bovenop gekomen, is nu twee en loopt in de wei. Die heeft weken in Emmeloord gestaan.
Ik hoop voor jou dat alles goedkomt met je paardje en dat jullie iets aan het prikkeldraad gaan doen en het waar de paarden lopen vervangen voor schriklint of eventueel glad ijzerdraad.
Dit is niet bedoeld om je aan te vallen, hoor, maar ik ijs me altijd dood als ik hoor van prikkeldraad en paarden.

TJa ik weet het maar we hebben dus koeien andere draad gaat bijna niet! we zijn wel bezig de draad in een heg te laten groeien maarja je hebt zoveel land en weide dat dat niet gaat. Andere onheining is te duur of het is niet sterk genoeg. Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad. Maar dat de draad is losgeschoten ligt inderdaad aan die stommen handvaten en niet aan het prikkeldraad. De enige slechte eigenschap waardoor unique is doorgedraaid is dat prikkeldaad oprolt als je het los laat. maarja het is gebeurd en dat valt niet teug te draaien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 12:40

Jet schreef:
Citaat:
TJa ik weet het maar we hebben dus koeien andere draad gaat bijna niet! we zijn wel bezig de draad in een heg te laten groeien maarja je hebt zoveel land en weide dat dat niet gaat. Andere onheining is te duur of het is niet sterk genoeg.


Is het dan niet mogelijk om voor je paarden steeds een stuk af te zetten met van die prikpaaltjes en schriklint? Prikkeldraad met stroom is dubbeleng voor paarden als ze er mee in aanraking komen en inderdaad, prikkedraad krult metteen op als het los is. Ik probeer een beetje met je mee te denken, hoe je het simpel en niet te duur veiliger te maken. Staat dat prikkeldraad om het hele land, of alleen bij de hekken? En blijven jullie koeien niet achter gewoon ijzerdraad? Dat is ook niet ideaal, maar toch nog beter dan schrikdraad. En anders zou je het kunnen proberen alleen het stuk waar de paarden lopen te vervangen en dan weer een stuk, ik begrijp dat het om veel land en dus veel geld gaat, maar in gedeelten is het misschien wel te doen.
Nogmaals sterkte met je paard, ik hoop echt dat ze het haalt. Vaak zijn jonge dieren enorm sterk en geven ze het zelf niet snel op. Jij ook niet, dus dat is een goed teken! Als je weer wat weet dan horen we het graag weer van je.

Hoi
We hebben ook gladdraad maar daar staat veel te veel stroom op als paarden dat aanraken raken ze helemaal in paniek voor de koeien is het wel goed die hebben een dikke huid en merken daar niet zoveel van. EN die prikpinnen, eeb van mijn paarden heeft bijna een half jaar stil gestaan doordat zo'n prikpin waarschijnlijk in zijn been is geschoten toen ie aan het rollen was in de wei en dat ding losschoot. Daardoor was zijn bot beschadigd en kreeg hij bloedvergifteging. De dierenarts dacht toen dat het wel mee zou vallen maar na een week werd ook dit paard met spoed afgevoerd naar someren om aan een infuus gelegd te worden. Paard is geopereerd en is nu weer voor 100 % in orde. We hebben 10cm voor het prikkeldraad ook nog een koord lopen van dat touw zeg maar dus ze kunnen niet bij het prikkeldraad komen. Maar bij de hekkengaten is dat dus niet. Misschien dat we bij de hekkengaten ook van dat koord ofzo moeten maken. Maar een ideale oplossing is er echt niet. Hout is duur voor ons onbetaalbaar en als een paard daar doorheen slaat, wat denk je dan van splinters etc. En zeg niet dat dat niet gebeurd, heb het al meerdere maken meegemaakt. En kunstuf is niet sterk genoeg. Tja en met koeien moet het tegen een stootje kunnen, die hebben daar totaal geen respect voor. Maar in elk geval toch bedankt datj e oplossingen wilt aandragen. WIj hebben ook al vanalles gezocht, maar als een paard schrikt of wat dan ook dan zal de omheining een belemmering voor hem zijn wat voor materiaal dan ook.
groetjes jeannette

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 10:11

russel schreef:
effe los van de draad.

Hoe is het nou met je paardje?

Sterkte!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Thanx voor jullie enorme liever berichtjes op bovenstaande link kun je zien hoe het nu met unique is maar, ik kan wel zeggen dat er een klein wonder is geschied mede dankzij jullie steun!!
Hartstikke bedankt hier voor!
groetjes jeannette en Unique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers