1e keer gereden op MONSTER Ro!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

1e keer gereden op MONSTER Ro!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 23:03

Ik ging vandaag met goede moed naar stal, want ro was na 3 maanden kreupel al weer een aantal dagen helemaal goed. Omdat ze met een bloedgang door het land kon redden zonder kreupel te worden kon ze ook wel onder het zadel. Knipoog

Mijn voornemen om 10 min. te stappen ff een klein stukje draven en weer 10 min. stappen werd mij al gauw ontnomen. Mevrouw wilde nl met alle middelen die ze in huis had terug naar de kudde in het land. De bak ligt tegen het land aan dus je kan wel raden hoe dat ging. Extreme duivel

Vreselijk steigeren als ze weer de andere kant op moest en met een noodgang weer terug richting land. Tsja veel mensen zullen me nu wel aanvallen op wat ik heb gedaan maar ok het hielp wel. Ik heb haar de hele bak door geschopt net zo lang tot de aandacht weer bij mij was Boos! . ze wilde alleen maar omhoog dus moest ik haar op een één of andere manier naar voren krijgen. Dus ook een paarflinke klappen uigedeeld. Boos!

Het werd dus een volledige machtsstrijd die ik heb gewonnen. Wel balen hoor dat ze zo dwars was. ze moet er maar aan wennen. de laatste 10 min. liep ze super en durfde geen pas meer verkeerd te doen. Het ging dus daarna wel aardig.

Terug naar het land brengen was een kriem dus iedere keer als ik haar tegn wilde houden ging ze omhoog aan het halster. Na een paar flinke tikken (helaas weer, want het werd link Huilen ) was zo ook daarbij weer normaal en kon ik der rustig op het land zetten.

Dus wat een ramp zeg als ze 3 maanden lang in een kudde loopt dag en nacht en ze moet weer aan het werk. Hetzelfde verhaal was ook al met naar de hengst brengen, maar dit was echt niet meer normaal. Ik hoop dat ze het morgen maar uit haar hoofd laat. de hengstenketting ligt iig al klaar. Frusty Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 23:07

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Moet het, dan moet het ook echt! Hoop echt voor je dat het de volgende keer beter gaat!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 23:11

Hmmz ik houd daar ook niet zo van, die harde hand, maar af en toe....grrrr dan moet het gewoon effe, jij baas en niet andersom.

Maar ze lijkt nu dus weer oke te lopen, niks onregelmatigs gevoeld toen je erop zat (behalve het steigeren Knipoog)?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:45

jeetje Ro ....ik dacht dat het zo'n braaf paardje was Haha!
Ik had het hetzelfde gedaan hoor merilyn..
succesmet de volgende keer...

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: 1e keer gereden op MONSTER Ro!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:00

Merilyn"]
Vreselijk steigeren als ze weer de andere kant op moest en met een noodgang weer terug richting land. Tsja veel mensen zullen me nu wel aanvallen op wat ik heb gedaan maar ok het hielp wel. Ik heb haar de hele bak door geschopt net zo lang tot de aandacht weer bij mij was Boos! . ze wilde alleen maar omhoog dus moest ik haar op een één of andere manier naar voren krijgen. Dus ook een paarflinke klappen uigedeeld. Boos!
[/quote]

Aanvallen?? Verward nee hoor, dat gedrag moet je in de kiem smoren. OK, 't is niet leuk, maar beter 1 keer overduidelijk zijn dan eindeloos blijven aanmodderen.

[quote="Merilyn schreef:
Het werd dus een volledige machtsstrijd die ik heb gewonnen.


En hier draait 't allemaal om Schijnheilig

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 14:31

Tsja vandaag dus geen echte strijd gehad. ik heb nl valsgespeeld Haha! Ik heb haar een 20 in. laten rennen aan de longe. Ze heeft vreselijk gebokt, maar toen ik erop klom heb ik nog ff een kwartiertje gereden. en dat zonder bokken of steigeren.

Ze probeerd wel af en toe harder te gaan richting weiland, maar dat kom ik nog wel snel opvangen.

Gelukkig heeft gisteren wel geholpen ze is weer redelijk "lief".

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:35

Mooooi zo Merilyn! Enneuh valsspelen mag! Knipoog