De keuring van maandag, ik heb een topper!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

De keuring van maandag, ik heb een topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 18:07

Nou ja, voor de keuringsmeesters viel het allemaal wel wat mee met die topper, ze kreeg een mooie, tweede premie, dat wat ik ook verwacht had.

Maar een topper voor mij is ze des te meer! Ze was de kanjer van de dag!
Maandagochtend 9 uur kwam ik bij haar en ze stond er nog precies zo bij als ik haar achtergelaten had. Keurig ingevlochten stond ze op mij te wachten, alleen haar witte knietje had ze wat vies gemaakt, ze had liggen slapen in haar superschone box, op 1 drol na. Die lag onder haar knietje *LOL*

Even meeste stront eraf gehaald met een natte spons.
Collega keuringspaard met veulen op trailer gezet en weggebracht. Vervolgens mochten Udinde en Ulka de trailer op. Udinde kachelde mooi achter mij aan de trailer in en dat zonder voer. Ulka had weer wat meer overredingskracht/ bix nodig maar stond er ook binnen het kwartier op en dat terwijl we er nogal wat langer voor uitgetrokken hadden! Dat ging voorspoedig.

Op de manege beesten in de boxen gezet en Udinde ging direct haar hooitjes eten en stond al op rust voor ik met mijn ogen kon knipperen.
Om half 1 in vol, wit ornaat weer naar haar toe gegaan en wederom stond ze tussen alle drukte te slapen. Merries met gillende veulens, voorbij lopende mensen, het deed haar allemaal niets!

Totdat ze de ring in moest, zonder grote vriendin.... Staartje rechtomhoog, koppie erop en schreeuwen maar. Als een stuiterballetje liep ze met mijn vriend Marco door de baan maar liet richting de stallen een bijzonder leuke draf zien!
De jury vertelde wat tussen verschil rijpaard/ tuigpaard/ basispaard en vertelde dat Udinde het voor een enter heel mooi deed. (*trots*)
Ze had best goede gangen, alleen was ze wat strak in de bovenlijn. ( Verward heb ik overigens niet helemaal begrepen)
Met een tweede premie en een stuiterballend paardje weer de ring uit. Ze liet zich lekker opfokken en ik kreeg hier en daar complimentjes voor mijn leuke enter. *trots* ( daar zat wel een marathonpaardje in, vond Dhr. Werkman)

Udinde ging weer de box in en sliep na alle commotie rustig verder. De luidspreker stond pal naast haar box en zelfs toen er iemand op haar box klom om de snoeren te veranderen vertrok ze geen spier en haalde niet eens haar achterbeen uit de ruststand.
Weer terug op de trailer, wonderbaarlijk braaf in tegenstelling tot vriendinnetje, die had het wel bekeken voor vandaag. Vier benen in het zand en met vier mannen en twee longeerlijnen is ze er in getrokken.
Udinde was ondertussen al 2 keer de trailer in en uit geweest om te proberen of Ulka er dan wel in wilde....

Ik ben dus weer overtuigd van haar karakter. Braaf, braver, braafst. Nergens van onder de indruk, absoluut niet bang. Maar laat zich wel zien en is niet te sloom om de voetjes van de vloer te doen Lovers


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 21:51

Lia, wil je niet van die rare dingen zeggen! Udinde heeft het karakter van Bazuin. Dat moet wel, want van haar ma heeft ze het niet! Puberen, dat komt straks vast niet in Udin haar woordenboek voor. (Hoop ik!)
Kim, Hinke is ook zo braaf he? Wie weet zijn ze wel stiekum zusjes ofzo en zijn ze bij de geboorte verwisseld Haha!
Dat karakter doet mij veel meer dan tien eerste premies bijelkaar en een uitnodiging voor een of andere grote keuring aan het vaste land. (Ook al had ik dat natuurlijk wel helemaal te gek gevonden *LOL* )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, criollo_yess, DDDara, FCSA, Hanneke_68, Jenn_Mellow, Vagabondo en 126 bezoekers