Verslag keuring kaatsheuvel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Verslag keuring kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 16:12

Helaas is alles anders verlopen dan we verwacht hadden.
Camil zag er super uit, niet te dun niet te dik, mooi getoileteerd enz enz.. tot vrijdag.. Ze was ineens een heel stuk magerder maar verder was alles nog redelijk oke. Amy en ik hebben haar toen gewassen en geknot, beetje bijgeknipt alles enzo.. ze zag er super uit en ik was trots op mijn 2 meisjes..
Zaterdag ochtend 5 uur opgestaan Gaaaap en ons klaargemaakt en om 6 uur richting stal gereden, waar Jessica, Biebel en Joyce (niet hier op bokt) ook stonden te wachten met de trailer. Pony's ingeladen en opweg naar Kaatsheuvel..

Daar aangekomen eerst aangemeld bij t secretariaat. Daarna laten meten op 1.45. Toen was het wachten op Liberty omdat zij Cmail zou voorbrengen. Maar ze waren helaas te laat dus heeft een andere meneer Camilla bij stamboekopname voorgebracht.

In de ring kregen we al meerdere malen te horen dat Camil er slecht uit zag, te dun was e.d.
Natuurlijk helemaal niet leuk om te horen, maar gelukkig vond iedereen Make een prachtig beestje.

Toen we de ring uitkwamen werd er door verschillende mensen gezegd dat we Camil terug moesten trekken, omdat ze waarschijnlijk toch een 3e premie zou halen, en volgens iedereen was Camil sterwaardig en dan zou ze nooit meer een ster krijgen, wat dus later bleek dat ze volgend jaar gewoon een ster kan behalen. Een hoop gestress en ik wist niet wat ik moest doen..

Ik heb met verschillende mensen overlegd o.a. Meneer van de Rakt (goede NF hengstenhouder) en dus met Liberty en haar zus.

We hebben toen toch besloten gewoon door te gaan, we waren er toch en hadden betaald.. En als ze een 3e premie kreeg kon ze volgend jaar gewoon ster worden dus waarom niet?

Nou, Linda heeft haar toen voorgebracht en werkelijkwaar die arme pony was niet vooruit te branden. Tussen 3 showende fokmerries liep mijn ongeveer half dode merrietje haar rondjes..

Alle 3 de merries een eerste premie, maar onze knappe camil kreeg toch een 3e.

Helaas.. Maar voor mij blijft ze de beste.
Wat er nu precies is weten we nog niet, ze krijgt iig nog minstens een maandje rust voordat ik begin met rijden e.d. Ik heb maismeel gekocht en vitaminepoeder.. Nu maar hopen dat de arme merrie er snel bovenop komt. Haar vacht is ook erg dof terwijl ze een week geleden nog volop glom..

Volgend jaar weer terug naar de keuring, met een volle en bespierde kameel, en dan door naar Ermelo! Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:37

Heej Nath!
Tja het was erg jammer maar gelukkig was het wel gezellig. Camilla is echt niet de enigste met een 3e premie want die lompe koe van mij heeft ook een 3e duzz, haha, helaas. Volgens jaar gewoon weer proberen, nieuwe kans. Maar het was echt leuk om al die Foresters zo te zien. En nogmaals bedankt dat ik bij je mocht slapen! Morgen naar ponykamp Party!! heb er zin in en hopelijk is Melano wel dan een beetje wakker!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:40

He jammer zeg! Ik had wel verwacht dat ze een ster zou worden eigenlijk, en Melaan ook! Maarja, volgend jaar weer een kans, en dan gaan jullie voor de 1e premie! 't Was wel jammer dat ik niet kon komen, ondanks dat het niet zo goed gegaan was leek het me toch wel leuk om dat zo eens te zien! Ik hoop dat kameeltje snel weer beter is. Veel plezier op ponykamp iig!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:03

Jammer joh, hoe komt het dat ze zo achteruit is gegaan?

Veel succes met Camil, en verwen haar maar lekker.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:23

heyy

ja, dat was idd jammer van Camilla en Melano, maar ja, kan gebeuren he!

heb helemaal zin in morgen!! Ponykamp!!

gr linda

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:48

hey!

Klote voor je... Maar tuurlijk kan ze wel ster worden.. Weetje wat het alleen is... Als die mensen zien dat ze een 3e premie heeft gehaald, zullen ze haar niet gauw ster maken. Dus qua regels kan wel, maar qua verstand zal het niet snel gebeuren!

Fijn dat iedereen make wel mooi vond!

En denk altijd zo...
Je neemt je eigen spul weer mee naar huis... of het nou een 3e of een 1e premie heeft gekregen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 21:49

Klopt wat je zegt.. Helaas komt t op de papieren te staan dus weet de jury van volgend jaar het. En idd, als ik dr nou voor de fok had ofzo.. Maar ik heb dr toch voor de sport en een eerste premie is mooi meegenomen maar niet t belangrijkste. Maarja t is welt elleurstellend als iedereen zegt dat ze anders zéker een ster had gehad..

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:34

Ow wat banketstaaf, niet leuk. Hopen dat het gauw wat beter gaat met je meisje
geef dr maar een knuffel van mij

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 08:21

Nathalie schreef:
Klopt wat je zegt.. Helaas komt t op de papieren te staan dus weet de jury van volgend jaar het. En idd, als ik dr nou voor de fok had ofzo.. Maar ik heb dr toch voor de sport en een eerste premie is mooi meegenomen maar niet t belangrijkste. Maarja t is welt elleurstellend als iedereen zegt dat ze anders zéker een ster had gehad..


maar de jury ziet de papieren dan niet hoor!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 08:48

Nee? ow dat zij die man van Melano geloof ik, of die erbij stond maa riemand zei dat tegen me.. Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 09:31

Is make ook nog gekeurd?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:07

Sjimmy schreef:
Is make ook nog gekeurd?

nee, die is te jong,

gr linda, die ff antwoord omdat Nath bij ons op ponykamp is!!