Les? Je kunt het toch al?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Les? Je kunt het toch al?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 21:19

Kennen jullie dat? Dat je aan een leek op paardengebied vertelt dat je les hebt met je paard en dat je dan de reactie krijgt: 'huh? Je kunt het toch al?!'
Ik zeg dan altijd maar dat je altijd beter kunt worden en dat voetballers toch ook regelmatig trainen onder begeleiding maar meestal blijft het toch bij een wazige blik....

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:24

ja dat heb ik nou ook zo vaak sommige mensen zitte je dan zo dom aan te kijken. ik zeg ook altijd maar dat je nooit uitgeleerd bent

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:28

Ik ken het.
Mijn opa dan. Waar ga je heen? Naar les opa.
Les? WHAHAHA (dan begint hij 5 minuten te lachen).
Kunnen jullie het nou nog niet???? Boos! Haha!
Als ik dan vertel dat Anky van Grunsven ook nog steeds les heeft moet hij nog harder lachen. Zelfs DIE kan het dus nog steeds niet.
Dat je met paardrijden nooit uitgeleerd bent gaat (ging) er bij hem niet in.
Hij is nu zelf 86 en zwemt, schaatst en loopt nog hard dus een fanatieke sporter, en ook nog aan zijn techniek werken he?
Hij zwemt iedere ochtend van half 8 tot 8 en gaat serieus waar nog elke dag met een bommetje het water in.
Ik had het er laatst nog eens met hem over, dat je je in de sport altijd kunt verbeteren. Dus ook met paardrijden. Nou hèhè toen begreep hij het ineens!!! Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:29

Helemaal leuk: als je net in jezelf begint te geloven een ander paard gaat rijden en er dan uit protest de martingaal afhaalt... OMG, is mij net overkomen, was helemaal 3x niks! Door de martingaal was het niet te zien, maar hij drukt zijn rug weg, niet normaal, en dan erop gaan zitten, nou, dan voel je je echt een beginner, en zo ziet het er dan ook gelijk uit. Echt verschrikkelijk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 21:33

Oh Laui, hoe herkenbaar!!!
Toevallig laatst op het paard van een stalgenootje gereden, dier loopt M2, ziet er allemaal supersimpel uit totdat ik er op stapte... Kop in de lucht, rug eruit en rennen maar en ik zat eigenlijk nog niet eens... Voelde me echt zo'n enorme beginner, echt niet normaal! Schaamde me dood!
Uiteindelijk kreeg ik 'm wel aan het lopen trouwens, wel met hulp van -juist ja- les!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:39

Mijn autorijinstructeur die vroeg hoeveel keer per week ik reed, hoe vaak ik les had en hoelang ik al rijd + les heb.
Ik hem dus vertellen dat ik 5 a 6 keer per week rijd, 1 of 2 keer per week priveles heb en al 7 jaar les heb. Nou hij viel bijna om van verbazing? Al zo lang? Leer je het dan nooit? Is het zo moeilijk?
Als ik dan vertel dat zelfs de ruiters die op televisie nog les hebben, dan snapt hij er helemaal geen hol meer van. Clown

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:48

Ik zeg niet dat ik alles kan,ik sta voor alles open.Ik praat veel met mensen,kijken hoe hun iets aanpakken.En dan zelf wat doen.Ik denk dat ik wel een privelesje neem binnenkort.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:58

ja, dat ken ik ook. ons mam keek mij eerst heel verbaast aan toen ik vertelde dat ik (naar 1,5 jaar geen les meer te hebben gehad) weer ging lessen. sinds ik mijn verzorgpony had, had ik geen les meer gehad. ze zei; maar je hebt toch meer als 4 jaar op de manege les gehad?. en ons opa snapte er ook nix van die vroeg zich af wat ik dan leerde. die figuurtjes kende ik toch voort wel ?:D

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:08

Nu sta ik verbaasd Knipoog

Nog nooit die vraag gehad, en ook nog nooit zo erover gedacht Verward
Paardrijden is toch niet het enige waarbij je blijft bijschaven Verward Er zijn zoveel talloze dingen op te noemen waarbij je dat hebt Verward

Ohw en dat stukje van Laui! en ineens weer beginner voelen is herkenbaar Knipoog
Ok in feite ben ik gewoon een beginner, ik begin nu pas echt te leren nu ik wat ouder ben...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:19

Helemaal mee eens. Ik heb zelf ook iedere dinsdag repetitie van de muziek. Da's ook les zou je kunnen zeggen. Met muziek leer je ook steeds weer nieuwe dingen. Je wilt tenslotte altijd verder.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:25

Mijn collega's begrijpen er ook nog steeds niets van. Waarom ga je nou iedere avond naar dat beest?
En waarom in hemelsnaam de halve winter in het donker naar de manege voor een les. Je rijd al zo lang Verward
Ik vertel dan maar dat het net zoiets als sporttraining. Techniek verbeteren. Anky van Grunsven, maar dan anders Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:29

Met paardrijden kan je eigelijk nooit uit geleerd zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:54

Ik heb het dus ook nooit over les, maar over trainen. Nu moet ik zeggen dat het dat heel vaak ook is. Niet echt nieuwe dingen leren, maar meer een beetje feedback over en weer over hoe bepaalde problemen op te lossen.

Bij mij komt het probleem als mensen die zelf een beetje rijden gaan vragen bij wie ik les of zo. Mijn trainer rijdt zelf Grand Prix dus de eerste reactie is dan:
"oei, dan rijd jij zeker wel heel goed he?"
"nee, hij rijdt heel goed, ik moet dat juist van hem leren" *LOL*

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:57

Ik vind trainen ook een beter woord in dit geval dan les. Les klinkt zo school-achtig. Paardrijden doe je toch meer voor je plezier.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 22:59

Zep schreef:
Bij mij komt het probleem als mensen die zelf een beetje rijden gaan vragen bij wie ik les of zo. Mijn trainer rijdt zelf Grand Prix dus de eerste reactie is dan:
"oei, dan rijd jij zeker wel heel goed he?"
"nee, hij rijdt heel goed, ik moet dat juist van hem leren" *LOL*


Haha, mijn instructrice rijdt ook grand prix maar aan mij vragen ze dat nou nooit *LOL* Ach, ik zeg altijd maar dat ik nog even vooruit kan met haar! Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 23:02

haha.. mijn opa ook altijd!
"waarom les? je kunt het toch al lang?"
"nee, ik moet nog veeeeeeel meer leren"
"ooh maar hij kan toch rechts, links en stoppen? wat moet je nog leren dan?"

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:09

Zelfs mijn ouders schijnen dit nog steeds niet te begrijpen.

Zij denken dat je op een manege leert paardrijden, dan een eigen paard koopt om buitenritten mee te maken zonder te verongelukken.

Over trainen en jezelf en je paard soepeler, sterker en beter te maken, snappen ze weinig. }>

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 12:36

Mieke schreef:
Zelfs mijn ouders schijnen dit nog steeds niet te begrijpen.

Zij denken dat je op een manege leert paardrijden, dan een eigen paard koopt om buitenritten mee te maken zonder te verongelukken.

Over trainen en jezelf en je paard soepeler, sterker en beter te maken, snappen ze weinig. }>


Mijn ouders, vooral mijn moedere snapt dit juist wel heel goed. Ken trouwens geen mensen die het niet snbappen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:51

Haha, echt grappig, ik hoor die vraag ook vrij vaak!!!
En idd. dan zeg ik dat je nooit uitgeleerd bent, vooral niet met paardrijden.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:53

Dat is niet alleen met paardrijden hoor dat is met alle sporten en kunden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:25

Zelfs een nieuwe stalgenoot! Vraag je belangstellend bij wie ze lest, kijkt ze je meewarig aan: Joh, ik heb zes jaar lang les gehad op de manege; dus ik denk dat ik het zo onderhand wel kan he..... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:33

Als je zelf veel les geeft, en verteld aan een leek, dat je een avondje naar les moet, voor jezelf dan he. Dan word je helemaal raar aangekeken, maar je kunt het toch al??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:34

Hahahahaha... vooral dat je er elke dag heen gaat vinden ze moeilijk te vatten... kom er vaak tegen die denken dat je eens in de week dat beest uit het land plukt om te gaan rijden in het bos, bak? dressuur? wat is dat?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:38

Heeeeel herkenbaar! Laatst nog met mijn collega. Ik vertelde hem dat ik een nieuwe instructeur had gevonden bij wie ik zondag "voor het eerst ga lessen". Deze collega kijkt mij aan met een boel vraagtekens in zijn ogen; "Heb jij nog les nodig dan"? Ik; "Haha, ja natuurlijk! Je bent nooit uitgeleerd toch?"

Mijn ouders snappen er ook niet veel van. Ze doen wel hun best om te snappen wat ik bedoel, maar in hun ogen is paardrijden gewoon het zitten op de rug van een paard en in stap, draf, en galop kunnen rijden zonder er af te vallen. Ach, ik kan ze het ook niet kwalijk nemen. Als ik niet had paardgereden, had ik het waarschijnlijk ook niet gesnapt....

Erger vind ik het als mensen vragen "sport jij"? Waarop ik antwoord; "Ja, ik rijd paard". Vervolgens moet ik dan weer aanhoren "Leuk, maar ik bedoelde sporten"........ Zucht...... als je ziet met wat voor tomatenhoofd ik altijd van mijn paard afstap.... ze moeten het maar eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:40

Hahaha, dat soort mensen geef je een keer een half uurtje priveles, en dan hebben ze het al bloedheet, vervolgens bel je ze de volgende dag. Dan hebben ze een heel ander idee erover.