Terug van KWPN keuring met Paula

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Terug van KWPN keuring met Paula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 16:24

Net niet ster.... Huilen

Bijna wel, dat is dan ook weer wel positief...Ze had een 65 op exterieur, en 68 op bewegen. (voor ster is vereist 68 op ext., 60 op bewegen). De jury vond haar te weinig ontwikkeld, ze had wat royaler gemogen kwa lichaamsbouw en bespiering. En [naam verwijderd] heeft wat een weke ruglijn...

Jammer, jammer, jammer...maar goed, we hebben het nu tenminste wel geprobeerd. En de score is absoluut niet om je voor te schamen....(troostte zij zichzelf...)
Dus, met zo'n resultaat gaan we het wel weer eens proberen. Voor nu gaan we ons eerst concentreren op het veulentje dat in haar buik moet groeien, en we gaan rustig aan beginnen met haar uit te brengen in de sport (een goede vriendin van me gaat haar rijden) , en daarna, zien we wel weer. Ze is nog maar 5, misschien wordt ze van de bevalling wel wat breder, en de bespiering, die moet grotendeels nog komen....

toch, wat een lange opwindende maar vermoeiende dag zeg...tsjong, ik zit hier helemaal duf en moe... Ik heb vandaag wel een heel scala van emoties meegemaakt, wat was ik zenuwachtig, en blij dat ze zich goed liet zien, ik was zo blij toen ze 1.61m. hoog bleek (ik had haar eens gemeten op 1.59m.), en toch, ik was ook wel wat teleurgesteld toen ze net geen ster bleek...
In Friesland hier zetten ze de paarden nog ' op tal' net als vroeger, en [naam verwijderd] mocht een plaats naar voren, ze liep als derde...de eerste 2 werden wel ster....
Ach, volgende keer beter. ik vind haar nog steeds een plaatje van een dier, en als het veulentje net zo loopt als mams, dan mogen we niet klagen... Zo'n keuring was wel hartstikke leuk om eens aan deel te nemen...

tot zover, verslag van [naam verwijderd] op de keuring.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 16:45

Jammer zeg.....

Maar voor ster moest je toch een bovenbalk van minimaal 140 hebben?? dus twee keer 70??

Ik had er dit jaar twee ruin wel dik ster maar merrie niet... hadden we beter andersom kunnen hebben maar ja is niet anders.

En je kan hem volgend jaar toch gewoon nog een keer aanbieden?? je mag het drie keer proberen dus tijd zat!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:29

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:33

je kunt het 3x proberen toch? ik zou over een jaar of 2 jaartje gewoon weer gaan.
ik ben precies vorige week daar geweest weet precies hoe jij je voelde Knipoog

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:49

Jammer. Maar de bewegingen zijn dus GOED!!! Dat is toch heel belangrijk!!!!!!!!! (troostte zij haar).
En ze is drachtig!!!! (blijf troosten).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 18:17

Hè balen zeg denk je toch dat de maat er iets mee te maken heeft gehad? Najah volgende keer beter, ze blijft een beauty Kwijl

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:16

Wouter24 schreef:
Jammer zeg.....

Maar voor ster moest je toch een bovenbalk van minimaal 140 hebben?? dus twee keer 70??


Idd bovenbalk van 140 maar met min. eisen van 68 exterieur en 60 bewegen. Een paard wat dus 65 ext. en 75 bewegen haalt is dus geen ster...

Wel jammer joh, maar als ze over een jaar mooiere bespiering heeft en wat uitgezwaard is en gegroeid kan je haar altijd nog een keer voorbrengen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:22

Wat balen meis! Als jij maar in haar blijft geloven, komt het misschien de volgende keer wel goed! Succes!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:57

jammer Dees,maar zoals ze al zeiden er is weer een kans en ze zat er nu al zo dicht bij.Ze worden met de jaren alleen maar mooier.
Veel succes met de wedstrijden.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:31

Zonde hoor, maar volgende keer beter

Volgens mij moet je 68, 68 hebben.

Ben van de week mee geweest naar de KWPN keuring in Oud-Beierland. Die merrie werd wel ster met 68 voor beweging en 72 voor exterieur. Ze was gelijk voorlopig Keur omdat het veulen mee was. Ik mocht dan ook met het veulen lopen, was errug leuk!!3

xxx
Mayke

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:57

Het is idd 68/60. De merrie van ijn vriendin, zusje van mijn paard, had 66/68 net niet dus...balen. Volgend jaar nog maar een keer...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:20

jammer, maar ik blijf haar helemaal toppie vinden
Joy heeft gisteren een 1e premie gekregen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:53

Jammer, maar je moet er niet teveel van aantrekken hoor!!, laat in de sport maar zien dat het een goede is, daar hecht ik veel meer waarde aan. Ben zelf van mening dat de keuringen nog steeds vriendjespolitiek is. Het kwpn is erg corrupt naar mijn mening, als je van een bekende was geweest was ie ster geworden. Ik zou me er niet druk om maken.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:08

Idd Pipo, het lijkt wel vriendjespolitiek. Ik heb nog eens gekeken bij een 3e bezichtigingshengst maar wat een lelijk paard was dat. Onbegrijpelijk voor mij, totdat ik zijn papier zag waar als fokker WvdL op stond.

Dus Dees, niets van aantrekken, probeer het over een paar jaar nog eens, als ze meer bespierd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:12

Fitzroy schreef:
Idd Pipo, het lijkt wel vriendjespolitiek. Ik heb nog eens gekeken bij een 3e bezichtigingshengst maar wat een lelijk paard was dat. Onbegrijpelijk voor mij, totdat ik zijn papier zag waar als fokker WvdL op stond.

Dus Dees, niets van aantrekken, probeer het over een paar jaar nog eens, als ze meer bespierd is.


Na enkele jaren veel op keuringen te zijn geweest, vraag ik me steeds vaker af hoe een bepaalde hengst/ merrie er door komt , en waarom sommige echte hele goede er niet door komt.

Laatst ben ik geweest, op een keuring, er liep een driejarige Jazz x Fruhling rond, ik ken de eigenaar niet, maar vond het een heel mooi paard, wat echt zeer goed kon lopen. Krijgt gewoon lage punten. En een merrie van de hengstenboer, die wel mooi in het model stond, kreeg hoge punten en werd ster. Terwijl dat dier echt niet kon bewegen. Waar zijn we dan mee bezig. Echt heel corrupt.


Dees, ga gewoon de sport in, dan loopt ie straks Z, en kan niemand er meer omheen!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 10:21

Dank voor alle reacties Haha!
Het is gewoon jammer dat het niet ster heeft mogen zijn, (gutjes, heb er nog de hele nacht van liggen dromen en draaien!), maar ster is inderdaad ook niet alles....
Sportprestaties zijn voor mij als ruiter ook veel belangrijker, ik ben gewoon blij dat [naam verwijderd] wel heel mooi kan lopen. en zolang ik er maar graag naar kijk, is ze mooi genoeg!

Helaas gaat het met [naam verwijderd] vandaag, een dag na de keuring niet zo heel ged, het lijkt wel alsof ze in shock verkeerd, ze heeft het koud, staat te rillen zonder deken, de haren staan overeind... ze is verre van gelukkig... Dat is toch een domper na zo'n spannende dag.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:29

Och arme Paula, die heeft natuurlijk het gevoel dat ze gefaald heeft Boos!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:07

arme paula....
wat gek dat ze zo staat te rillen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:30

bij ons doen ze dat ook nog op nr dus dan mag je steeds een plek verder naar voren (of naar achter) vind ik eigenlijk wel heel erg leuk

maar worden de kwpn en nrps keuringen door de week gehouden?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:24

Als ik zag hoe vreemd er werd gekeurd bij het NRPS vraag ik mij echt af waarop mijn Ro 1e premie ster was geworden. Maar ja het blijft ook weer een jurysport.

Ga lekker naar het z met haar en dan kunnen ze er echt niet meer omheen.!!!!!