Ook wij zijn bij de NRPS keuring geweest in Houten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Ook wij zijn bij de NRPS keuring geweest in Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 21:13

Vanmorgen rond 6.00 uur opgestaan, paarden gevoerd, uitgemest en toen rond 7.20 uur vertrokken naar Houten.
Voor ons eigenlijk niet zo ver weg, zij het dat we, of over de A2 moeten, (files bij Culemborg en Everdingen) of via de pont de lek moeten oversteken).
Uiteindelijk toch maar binnendoor over de pont en toen richting Houten.
Vanaf de rondweg moest ik het gewoon kunnen vinden, zijn al vaker op de Verende Wagen geweest. Blijkt de hele rondweg verdwenen te zijn.
via allerlei omwegen uiteindelijk toch bij de Verende Wip aangekomen.
Gauw naar het secretariaat, betalen, hoofdstelnummer halen en pony klaarmaken. Onze rubriek begon om 09.15 uur en ik kon gelijk als eerste de ring in. Na het opstellen voor de jury begreep ik dat de heren erg gecharmeerd waren van Karnaval. Wel een paar kleine aanmerkingen, maar uiteindelijk, nadat de drie concurrenten ook in de ring waren geweest, bleek Karnaval een 1ste premie bij elkaar gelopen te hebben.
Ik moet bekennen dat ik best wel een beetje trots was (en ben).
Daarna de pony weer op de trailer want we moesten wachten op aanvang van de zadelrubriek. Rond 12.45 uur was het dan eindelijk zover en samen met 9 anderen werd er om het hardst ge(st)reden wie er dan wel de mooiste gangen heeft. Na best wel een paar twijfelachtige rondjes, bleek de jury bepaald te hebben dan onze Karnaval als tweede geplaatst werd.
TRIOMF Triomf TRIOMF Daar waren we natuurlijk ook weer blij mee.

Al met al, voor ons een zeer geslaagde dag


teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 21:33

VLEUTIE schreef:
nou Teun gefeliciteerd hoor, hoop dat het nog net zo gezellig is bij het NRPS als vroeger (20 jaar geleden) Je mag met een ruin zeker niet naar Ermelo, jammer, maar toch een goede pony dus


Nee, idd, met een ruin mag je niet naar Ermelo, maar het was ook voor stamboek opname, want Karnaval had nog een veulenboeknummer, omdat de vorige eigenaar nooit met hem naar een keuring was geweest.

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 20:39

irene schreef:
Heel goed gedaan van Karnaval en natuurlijk van jou Teun. Viel het nog mee het voorbrengen???

En 2e onder het zadel is natuurlijk harstikke goed. Die pony is echt enorm veranderd/verbeterd in de periode dat hij bij jullie staat. Mijn complimenten!!!!!


Nee hoor, het voorbrengen was geen probleem (afgezonderd mijn conditie)
Karnaval was heel fijn aan de hand, reageerde goed en liep goed mee.
Had ik weleens anders mee gemaakt met onze vorige arabier die we 18 jaar geleden hadden. Die was niet in de uigestrekte draf te krijgen, ja hooguit 2-3 passen en dan weer galop.Met Karnaval ging het als vanzelf


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Gerdien_, Bretsa, IndianSu, LisaVH96, Loe_Loe, mino1, SemrushBot, Tazzey en 25 bezoekers