Rijden met hoofdpijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Rijden met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 19:50

Ik rijd op een manege. Daar rijd ik in de les van 4-5 uur op zaterdag. Ik kom dan vaak al heel vroeg op de manege en doe dan veel dingen. Net voordat ik ga rijden krijg ik bijna altijd last van een beetje hoofdpijn. Als ik dan ga rijden dan doe ik dus een cap op. Dat is nog niet erg maar als we dan in draf gaan dan kan ik niet meer met plezier op me pony zitten. Dan word mijn hoofdpijn erger.

Het is dus niet leuk om zo te rijden en dan kan ik ook nooit een beetje gezellig zijn. Hebben jullie dat ook gehad of weten jullie wat ik er het beste tegen kan doen?

Het is bijna elke week dus echt niet fijn. Alvast bedankt.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:52

Ik zelf heb migraine annvallen. Meestal op een warme dag doe ik in ieder geval al een petje op tegen de warmte... En als ik hoofdpijn alsnog voel opkomen dan neem ik 2 asprines en als dat niet werkt neem ik Miginal. Is sterker als gewone asprine zeggen ze.... En je moet zorgen dat je genoeg op een dag drinkt want dat kan ook een boel schelen

Seia
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:00

IK had altijd omdat ik dan heel lang op de manege was dan at ik niks en dan kreeg ik ook hoofdpijn, ik weet niet of het daar aan ligt

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 20:22

Dat kan best zijn. S'ochtends eet ik 1 boterham en drink melk en op de manege maar heel weinig, 1 ding meestal. Ik drink minder dan een halve liter. Ik weet dat dat niet goed is maar ik heb eigenlijk nooit tijd of ik vergeet het gewoon.

Vandaag ook. Er was een groep mensen en die gingen op paarden rijden van te voren mocht onder andere ik op een paard rijden. Gewoon stappen en daarna nog een paar rondjes draf. Toen ginen we met hun mee lopen want ze hadden nog nooit gereden. Toen dat weer afgelopen was mochten we er nog een tijd op stappen (rustig he) en toen daarna werden ze overgenomen door andere kinderen die niet om 4 uur reden. Toen gin ik nog een pony opzadelen en was net op tijd om op mijn pony te stappen (liep in de vorige les ook mee) Zo heb ik dus nooit tijd om iets te eten of drinken. Ik heb ook vaak gewoon geen zin.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:02

zorg dan dat je gwoon desnoods een flesje water bij je hebt. Echt je moet goed drinken hoor. Helemaal met warm weer. Je moet in ieder geval 2 liter vocht binnen krijgen. Het klinkt veel maar valt wel mee. Neem anders van die kleine blikjes driknen mee. Die drink je snel leeg

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 01:06

Minstens anderhalf liter water, een uur voor het rijden iets eten,
dan kun je desnoods (mijn voorkeur is neurofen of ibuprofen) wat innemen... je kunt ook hoofdpijn krijgen als er een spier in je nek of schouder vastzit. Probeer te ontspannen ook met hoofdpijn.
Ik draag meestal een petje tegen de zon en als ik migraine heb dan longeer ik.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 09:59

Toen ik nog reed had ik dat ook altijd, maar alleen met echt warm weer rond de 25 graden
maar idd, heel veel drinken (vooral met warm weer!!) kan helpen
en als het niet helpt, misschien moet je het dan toch wat rustiger aandoen Knipoog
misschien kun je naar de dokter gaan
ik had altijd migraine en hoofdpijn omdat me ruggewervel scheef was doordat ik van een pony was gevallen
dus misschien heb jij dat ook wel?!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 10:28

mijn antwoord is ook:DRINKEN ik snap dat je er niet veel tijd voor hebt(heb ik ook last van) als je door de stallen loopt kan je misschien wat drinken uit de kranen(als jullie die hebben of in de buurt zitten bv spuitplek)

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 15:39

dit heet spanningshoofdpijn.
ik heb het ook maar dan in hele erge mate.
ik geef je het advies om rustig aan te doen en niet te veel dingen doen.
en als de hoofdpijn aanhoud zou ik niet op de pony stappen.
ik heb ook welleens hoofdpijn(spanning) dan stap ik af vraag om asperine en ga wat met de pony stappen totdat het zakt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:41

Ik heb dus bijna altijd hoofdpijn. Vooral als het slecht weer is. Soms ga ik er ook scheel van kijken. Ik drink dus echt super veel, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet waar het aan ligt. Ik rijd dus ook veel met hoofdpijn, omdat ik anders bijna nooit kan rijden.
En als ik het druk heb gehad wordt het helemaal erg. Dat komt dan door de ontlading van stress.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:42

15happy16 schreef:
Dat kan best zijn. S'ochtends eet ik 1 boterham en drink melk en op de manege maar heel weinig, 1 ding meestal. Ik drink minder dan een halve liter. Ik weet dat dat niet goed is maar ik heb eigenlijk nooit tijd of ik vergeet het gewoon.
.


Oei oei oei, zo vraag je ook om problemen he! als ik jou was zou ik wat later op de manege komen, en tussendoor iets eten, al is het maar een mars. Hoofdpijn kun je weg eten, en krijgen door niet te eten.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:49

vooral goed eten en drinken op die dag.........dat helpt...ik heb amelijk ook vaak hoofdpijn omdat ik soms helemaal niks eet of drink op een dag.........
en zeker op een heete dag moet je veel drinken want anders kan je nog meer hoofdpijn krijgen en zelf flau vallen... voorbeel aan mij dus
als t echt niet overgaat.......asprinen nartuurijk...en als je ECHT hoofdpijn hebt...........zal je dan wle rijden?????????

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:53

Eten en drinken is heel belangrijk, en je kan natuurlijk altijd wat innemen. Ik zelf heb al een jaar lang elke dag vanaf dat ik wakker word hoofdpijn, heb al 10 miljoen onderzoeken gehad (MRI-scan, ruggprik, fysio enz.) bij mij werken dus ook pijnstillers niet,ik probeer meestal wel gewoon door te rijden, anders kan ik nooit rijden, maar als het echt te erg is kan je beter niet gaan, het kan gevaarlijke situaties geven als je je niet goed kan concentereren.
Sterkte

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 21:25

Als je te weinig drinkt krijg je ook hoofdpijn, migraine-achtig niet fijn!!!
Ik zou beginnen me door de dag heen meer water te drinken, gewoon uit de kraan! en dan pas denken aan pillen en zo!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:19

rinnie1982 schreef:
Ik heb dus bijna altijd hoofdpijn. Vooral als het slecht weer is. Soms ga ik er ook scheel van kijken. Ik drink dus echt super veel, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet waar het aan ligt. Ik rijd dus ook veel met hoofdpijn, omdat ik anders bijna nooit kan rijden.
En als ik het druk heb gehad wordt het helemaal erg. Dat komt dan door de ontlading van stress.


Als ik dus hoofdpijn heb ga ik ook scheel kijken althans met 1 oog kijk ik meer naar binnen..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 22:04

K heb er vandaag aan gedacht en veel water gedronken en wat meer gegeten. Het hielp. Maar alleen bij het paardrijden. Toen ik thuis kwam kreeg ik weer hoofdpijn en nu is het wel een beetje minder maar het is wel super vervelend. En gisteren had ik het ook al. Huilen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 14:49

Dan ga je na het rijden ff zitten en weer wat eten.
Jezelf er gewoon toe dringen. Neem ook asprines of paracetemol mee.
Onlangs hoorde ik van mijn dokter dat je wel 6 paracetamol mag slikken op een dag!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 14:52

15happy16 schreef:
Dat kan best zijn. S'ochtends eet ik 1 boterham en drink melk en op de manege maar heel weinig, 1 ding meestal. Ik drink minder dan een halve liter. Ik weet dat dat niet goed is maar ik heb eigenlijk nooit tijd of ik vergeet het gewoon.


Dat heb ik ook...alleen ik heb nooit ergens last van..Verward Maar ja niet iedereen is hetzelfde... Mijn moeder moet altijd achter mijn kont aanzitten dat ik genoeg eet en drink Bloos


Veel succes!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 14:56

Het kan idd ook spanningshoofdpijn zijn. Heb je last van zenuwen? Ben je gestresst voor het rijden? Heb je weinig tijd om op te zadelen etc? Kun je het goed vinden met je groepsgenoten instructrice?

Dit kunnen ook redenen zijn om hoofdpijn te hebben, gewoon zenuwen. Die zenuwen heb je lang niet altijd door, maar kan zich heel goed uiten via hoofdpijn. Dus neem veel tiojd voor het poetsen en opzadelen, zodat je goed op tijd bent. en ook goed eten en drinken is belangrijk. Je moet jezelfd gewoon dwingen om daar even de tijd voor te nemen.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:31

ik heb juist altijd als ik bij me vzpony kom GEEN hoofdpijn meer, terwijl ik dat daarvoor wel had Haha! haha

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

rijden met hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:08

neem een aleve werkt best goed Knipoog Lachen

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:45

ik neem eigenlijk nooit iets tegen hoofdpijn, meestal gaat het onder het ijrden wel over. Is het echt heel erg(komt praktisch nooit voor, dan ga ik niet rijden (worden ik en m'n paard niet beter van) en ga ik thuis op de bank liggen met een nurofen.(werkt heel goed!)

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:54

Ibuprofen heeft als voordeel dat het beter werkt op een lege maag. Dus als je weinig gegeten hebt en hoofdpijn hebt, zou ik een ibuprofen nemen. Natuurlijk is het altijd beter om genoeg te eten en te drinken. Neem anders zo'n halve liter flesje mee en dwing je zelf om er 2 van leeg te drinken.