Ze staat er hoor, in het weiland...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Ze staat er hoor, in het weiland...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 13:36

Hai!

Donderdag ochtend vroeg was het zover, chinouc ging lekker een maandje naar het weiland.
Dus na het inladen, wat overgens erg goed ging, gingen we onderweg naar het weiland.Daar aangekomen moest chinouc eerst even op stal, smiddags zou ze het land op gaan omdat het hooi nog van het land gehaald moest worden.
Erg jammer want ik had haar graag zelf in het land gezet.
Ik zou een paar dagen naar texel gaan dus de eigenaar van het land zou haar in de gaten houden.

Vandaag zou ik haar dus weer zien, was ik erg blij om want ik heb haar erg gemist.
Maar ik ben best geschrokken , want ze zag er werkelijk niet uit.Ze stond al helemaal alleen(ze zou in een groep komen te staan),zag er heel dof en ongelukkig uit en ze had wondjes op haar hoofd precies op de plekken waar de knopen van het halster zitten Verward .Kortom echt een heel ander paard dan 3 dagen geleden Verdrietig
Ik vond haar zo zielig!Ik heb haar in het land gezet omdat ik dacht dat ze het heerlijk zou vinden.Maar het lijkt het tegendeel.
Best behoorlijk balen dus, dit was niet wat ik had verwacht.
Ik wacht het denk ik nog een weekje af en ga straks met de weide eigenaar praten wat we er aan kunnen doen.

Groetjes
janneke

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 14:48

Gaat ze anders nooit op de wei dan ?

Ik kan begrijpen dat de overgang dan heel groot is , of heb je haar daar op voorbereid ?

En helemaal alleen , ach gossie wat zal dat beestje wel niet denken.....

Komen er later niet meer paarden bij ?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 14:51

Waarom wachten... direct eens praten want de afspraken zijn duidelijk niet na gekomen. Misschien kan er een ander paard bij als een groep niet lukt. Vervelend hoor!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 14:52

Nee normaal gaat ze nooit de wei in, er zit nml geen wei echt in de buurt.
Wel heb ik haar erop voor bereid door veel met haar te gaan grazen.

Ze heeft alleen contact met haar overbuurman.
Ik hoop het wel dat er nog meer paarden bij komen, dat was nml wel de bedoeling.

Maar ik ga haar straks helemaal fijn knuffen en even lekker verwennen, een paar appels zullen er vast in gaan Lachen

Groetjes!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 14:54

Ik ga ook straks direct met die weide eigenaar erover praten.En als er gewoon niet snel iets veranderd haal ik haal ook direct weer terug.
het moet voor haar leuk zijn, is het voor haal niet leuk dan is het hele doel weg.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 19:11

Nou ik kom net van haar vandaan en ze staat nu met 4 anderen paarden en is weer helemaal gelukkig
Ik dus ook weer Haha!
Wel gek hoor..het verschil van vanmorgen en net, ze straalde gewoon weer helemaal.
De oorzaak van die wondjes is ook gevonden, ze hadden het halster omgelaten en chinouc is toen gaan rollen.

Bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes!