Topdag met de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-01 21:56

Ik had vandaag echt een leuke dag met de paardjes! Ik was pas om half 3 op stal en we mogen zondag helaas maar tot 6 uur op stal komen dus ik moest wel doorwerken! Eerst Jur losgegooid en haar box gedaan. Toen Razinda losgegooid, die heeft lekker heel hard gerend en gebokt. Toen ze wat rustiger was geworden heb ik haar een schabrak opgelegd en een longeersingel omgedaan. Toen ze even later doorhad dat dat gekke ding om haar buik zat begon ze verschrikkelijk te bokken en te steigeren. Met 4 benen in de lucht en bolle rug!! Oh, als ze dat doet als ik er later op zit...pffff...dat hou je nog niet 1 sec. vol. Ik moest rennen voor mijn leven om mezelf in veiligheid te brengen Lachen
Maar even later werd ze rustig en toen vond ze die singel ineens prima. Heb nog wat gestapt met haar in het bakje, toen door de stal naar buiten en ze was super braaf. Alleen buiten werd ze druk omdat ze andere paarden hoorde en toen ging die kop erop, staart erop, knorren en showen. Ik ben maar weer naar binnen gegaan want ik had haar aan een kort touwtje en als ze dan omhoog gaat... Maar ze was super braaf, Razinda is singelmak. Toen ben ik Jur op gaan zadelen. Ik heb al meer dan een maand niet meer op haar gezeten doordat ze eerst niet goed was, toen naar de kliniek en daarna die ziekte. Maar ik dacht: vandaag ga ik er gewoon op, ik zie wel wat er gebeurt! Een vriendin ging een buitenrit maken en vroeg of ik mee wilde. Ik dacht: ach ik probeer het gewoon. Toen ging er nog iemand van stal mee die al geen buitenrit meer heeft gemaakt in 1,5 jaar ofzo. Dus wij met 3 frisse paarden naar buiten. En het ging goed! jur vond het leuk, ze liep voorop. Ze vonden alledrie van alles eng en om beurten stopten ze of draaiden ze om als ze iets te eng vonden. Zoals een groter dan levensgrote felzilveren os bij een tuincentrum. Een van de 3 draaide om en wilde wegrennen. Dappere Jur liep er als eerste langs, terwijl Jur de grootste schijterd is die er maar bestaat. We hebben van alles getrotseerd met onze dressuurprikkers; skeelers, fietsers, auto's, vrachtwagens, betonplaten, enge stenen, blaffende honden, zelfs zwemmende honden... Ik was trots op Jur, een maand niet gereden en zich dan zo braaf gedragen! Toen was het al kwart voor 5 en ik moest Frulana nog rijden. Snel Frulana opzadelen en ik dacht: het is mooi weer, ik ga gewoon in de buitenbak. Frulana heeft 3 jaar 'stil' gestaan en ik rij nu sinds een paar weken op haar en had nog niet buiten gereden. En we hebben een hele grote buitenbak, 60 x 30 meter ofzo, met zo'n laag dressuurhekje met open uitgang. Als je er dan af valt is het wat minder grappig. Nou, ze was ook superbraaf. Heb lekker in verlichte zit gegaloppeerd en dat vond ze prachtig! Binnenkort ga ik wedstrijden met haar rijden, heb er zo'n zin in! Ik mag B of L, maar ik denk dat het maar L wordt. Ik ging echt met een tevreden en blij gevoel naar huis!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-01 13:19

Ja dat vind ik ook stom! Als je bijv. leuke dingen gaat doen in het weekend kan je niet 's avonds lekker nog naar de paarden!

Bij ons mag je doordeweeks tot 10 uur 's avonds op stal komen, zaterdag tot 8 uur en zondag tot 6 uur. Elke dag mag je pas vanaf 10 uur 's ochtends komen, tenzij je bijv. wedstrijd hebt. Ik sta niet op een manege maar op een soort prive/dressuur stal met ongeveer 9 pensionklanten en de rest eigen paarden van de eigenaar en dochters en zijn vriendin. Ik ben wel blij met die rust, als je 's middags komt is er bijna niemand en verder is het een hele leuke groep mensen.

Maar die tijden en die regeltjes....bah...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-01 01:24

Wij hebben wel een hele mooie zadelkamer! Het is eigenlijk geen zadelkamer maar een hele grote ruimte (groter dan een huiskamer) die helemaal is geisoleerd en er staat een kachel. Iedereen mag zelf weten wat voor kast hij heeft en hoeveel. De meeste hebben van die enorme legerkasten. Ik heb 3 van die enorme legerkasten (schaam schaam, hoe asociaal). Bij ons heeft bijna iedereen zo'n karretje om te spullen te verslepen. Ik heb er nog geen, maar ik wil er wel een, want ik loop me een ongeluk met 3 paarden! De zadelkamer is niet op slot maar dat hoeft niet bij ons. Je auto laat je ook gewoon met sleutels in het contact staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Adrija, afkepieteke, CairnTerrier, Cjuan, Dancer, FenrisLoki, friendly, Hanjan, Happy16, Jihama, KaasSouffle_, Lisewiesje, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Sjors050, Swift, Syb_sem, SylS, Vagabondo en 161 bezoekers