Lesje geleerd (door Wietze)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Lesje geleerd (door Wietze)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 17:21

Net Wiets uit de wei gehaald (met keiharde tegenwind Tong uitsteken ). Thuis aangekomen was hij eerst errug geboeid door m'n broer die met z'n vrienden aan het schuurtje bezig was. Daarna liet ik hem (zoals gewoonlijk) halverwege het pad al los, en hij rent enthousiast (via een soort sluisje) de bak in. Ik loop rustig achter hem aan de bak in, om z'n hooi en water klaar te leggen. Niks abnormaals zou je zeggen, maar toen ik de bak in liep schrok ik me echt helemaal kapot!
Al het schrikdraad en de paaltjes lagen op de grond (1 korte zijde is sloot, 1 lange zijde is tuin). Ik zag het al helemaal voor me, Wiets rent enthousiast de bak in met een paar olijke bokjes en ziet dat het schrikdraad weg was en racet de bloembedden in. (de bak ligt midden in de bollenvelden) Hij helemaal uit z'n dak, en ik maar proberen hem te pakken te krijgen (terwijl hij waarschijnlijk ook al de straat op rent, gezellig met al die trekkers) Daarna verschrikkelijke kwade vader (en m'n opa en al m'n ooms) achter me aan omdat hij door de bollen is heen gerosst. (afdrukken tellen)

Maar hij verbaasde meer weer eens. Zo ging het dus echt: Wiets rent enthousiast de bak in met een paar olijke bokjes Tong uitsteken Daar binnengekomen ziet hij dat het schrikdraad op de grond ligt en half weg is. Vervolgens loopt hij eens rustig langs (het op de grond liggende) hek. Draait zich om, met een blik van: Doos, waar ben jij nou weer mee bezig ! En loopt rustig naar me toe Lovers en laat zich rustig meenemen naar z'n stal.

Nou, ik heb m'n lesje wel geleerd, ben toch blij met m'n brave knol (een jaar geleden was hij waarschijnlijk gelijk het land op gecrosst Haha! ) Zal voortaan eerst kijken naar de bak voordat ik hem los laat!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:36

haha, leuk hoor!

f2,50 per hoefspoor toch? Wie gaat dat betalen?

oeps niet goed gelezen, hij is er helemaal niet doorheen gegaan. Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:27

gelukkig niet door het bollenland *LOL*
Ik heb eens een paard laten ontsnappen(eigenlijk ging hij dwars door de dichte staldeur en trapte mij bijna tegen mijn hoofd) die ik voor een zoon van een boer een weekend verzorgde. Die ging ook dwars door het land en toen de weg op, maar dat was gelukkig de dag voor het inzaaien....Bloos

Brave Wietze.....Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:47

Dat heb ik dus ook eens gehad.
Mijn fjord had op mijn vorige stal nog wel eens de neiging om los te breken als we de paarden van het land gingen halen.
De pensionhouder had zelf nog wat jong aanplant staan en liet altijd het poortje open. Herhadelijk gezegd dat ie het poortje achter zijn reet dicht moest doen vanwege danno.
En ja hoor diezelfde week nog Danno door de aanplant. Gelukkig niks beschadigt maar ik was behoorlijk pissig.
Ik wist dat de verzekering wel zou betalen maar toch...

Ff vragen bij je verzekering of dit gedekt is. Bij mij is dat wel zo, heb op mijn vorige stal dus wel 3x met met ouders gepraat of het zo was. Ook wegens meerdere dingen.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 22:38

M'n ouders waren wel een beetje pissig toen ze het hoorden, maar niet eens op mij Haha!
Wat bleek dus, m'n neef was hier aan het rooien geweest en had dus het schrikdraad naar beneden gehaald. Maar die sukkel had gelijk de hoekpaal ook maar uit de grond getrokken *LOL* Dat vond mijn vader dus weer niet te leuk omdat hij de boel weer kon gaan maken.
Ze halen het schrikdraad normaal er wel meer af, zodat ze aan het eind van het bed kunnen draaien (die trekker van m'n neef heeft nogal (zacht uitgedrukt) brede banden), maar ze zetten het altijd weer netjes terug (is ook afgesproken) en halen de hoekpaal er niet uit (is ook niet nodig) *LOL*

Maar Wiets heeft me vandaag weer verbaasd, ze waren vandaag voor het eerst aan het oefenen in het nieuwe schuurtje (ligt naast de bak) terwijl Wietze in de bak stond. Wietze ging er gewoon bij liggen slapen *LOL*
En aan het eind van de les, toen ik hem aan het uitstappen was (we hadden afgesproken dat ze niet zouden gaan spelen tijdens les, 5-6 uur, maar ze gingen om 6 uur weer vrolijk beginnen toen ik nog bezig was) gaf hij geen kik. En dat terwijl naast hem ze keihard tekeer gingen op de drums en gitaar (en m'n broer schreeuwde er nog wat bij Tong uitsteken )
Hij leert het wel eens Lovers