Heerlijke buitenrit om hond moe te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Heerlijke buitenrit om hond moe te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:14

Wat je er wel niet voor moet over hebben om een hond moe te maken 
Mam’s hondebeest logeert een nachtje bij ons en die hefet heel erg veel energie, hij is al bijna 9 maar omdat hij gewend is om veel te lopen heeft hij eengoede conditie. En dat betekent dus dat als hij niet genoeg beweging hefet gehad errug wakker is…Vooral als hij dan bij ons is want dat is toch al anders dan anders. Dan kan hij zo fijn zeurend piepen en dreutelen. Hij weet dat hij dat niet maag maar binnensmonds kan hij toch nog fijn een beetje piepen.
Dus ben ik vanmiddag met hem naar de manege gefietst. Heb Pablo gezadeld en ben en uur gaan uitrijden. Dat is hij gewend en Pablo kent hem ook al vanaf zijn geboorte. En ik moet zeggen het was een succes! Pablo was veel braver dan anders als ik alleen ga. En Midas luistert heel erg goed zo. Hij loopt gewoon los mee, hondenriem om Pablo’s nek voor het geval dat maar die heb ik niet nodig gehad.
Maar wat kan die hond hard rennen. Zelfs na een stuk rengalop was hij nog vlakbij!
Op het laatst ben ik nog even 3 keer de berg op gegalopeerd (naar beneden stappen en dan lekker volle kracht vooruit).
En ik kan je vertellen dat hij nu na zijn maaltje heerlijk rustig ligt te slapen. Die is wel eventjes moe denk ik.
Het uitrijden ging echt superfijn. Pablo deed maar 2 keer moeilijk (er zaten marsmannetjes onder een stapel stoepstenen en hij kon echt niet langs 2 geparkeerde auto’s *zucht*, maar hij is er toch maar wel langs gegaan).
Ik ben nu ook helemaal rozig van de wind in mijn gezicht.
Tot mijn 23e heb ik in de polder gewoond en nu woon ik in dit heerlijke landschap maar rij ik helemaal niet zo vaak uit. Toch maar vaker doen want het was echt super!
Vandaag waren we er echt aan toe: ik was moe en Pablo had al een paar dagen achter elkaar gewerkt.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:13

Echt wel leuk zo'n hondje Haha!
Dat zie ik mijn hondje echt niet doen,die heeft al schrik van andere honden en katten!Dus schrik van paarden heeft ze misschien ook wel?
Leuk dat je paardje zo braaf was!
Wel een snelle hond,die rengalop kan volgen Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 15:36

Heerlijk is dat he, ik heb een keer met IJsco en onze hond een buitenrit gemaakt over de zandverstuiving, een heel groot gebied hier.
We zijn 2,5 uur weggeweest, onze hond was helemaal superhappy en IJsco vond het supergezellig dat de hond mee was, ze waren in die paar uurtjes echt vriendjes geworden. De hond voorop bij een splitsing, met een blik van 'kom op, we gaan hierheen' en dan IJsco uitdagen die dan op een drafje achter de hond aanging. Echt samen spelen, zo lief!!
En dan inderdaad gaan ze in die mand en slapen ze de hele avond Lovers

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 16:19

Zo te horen moet ik maar eens een paard/pony vinden om eens heerlijk buitenritten mee te maken zodat ik Chico ook eens kan vermoeien Haha!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 17:33

Dan zul je een buitenrit op Namkje moeten maken, anders houdt Chico het niet bij ..... (grijns).
Het zal ook pas worden als je van paars weer blank bent geworden....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 17:36

Die arme Namkje... dat moet maar niet.. Haha!
Enne.. ik hoop dat ik heeeeeeeeeel erg gauw weer blank ben. *LOL*

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:12

Hmm goed idee, misschien moet ik dat ook eens proberen. Eerst Omega nog even verkeersmak maken, dan moet het lukken. Haha!
Lijkt me fijn, samen met hond en paard een buitenrit maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:57

het is echt heel gezellig! Maar je moet natuurlijk wel een gehoorzame hond hebben en een hond-proof paard. Midas is een nepherder en let dus altijd heel goed op waar we zijn. Hij let wel op dat de kudde bijelkaar blijft Lachen Bovendien gaat hij altijd met mijn moeder mee uitrijden dus hij is het gewend.
Hij is een half jaartje ouder dan Pablo dus Pablo kent hem al heel zijn leven.
Die 2 mogen elkaar echt heel graag. Midas geeft Pablo likjes op zijn neus en Pablo vind dat prima. Met het uitrijden waren ze ook echt op elkaar aan het letten, echt leuk om te zien.
Vanochtend ging ik met Midas Pablo uit de wei halen en Pablo kwam meteen toen hij Midas zag Lachen.
Bij ons hoef je trouwens ook geen echte weg over als je wil uitrijden dus het is nog veilig ook (meteen achter de manege ga je het bos in en verder kom e soms over onverharde wegen waar alleen landbouwvoertuigen zijn toegestaan). Lekker relaxt dus.
Bij mijn moeder loopt Midas wel ook gewoon mee als ze langs de weg moeten.
Vroeger heb ik ook veel gefietst met Midas dus dat is hij van jongs af aan ook gewend en mijn moeder fietst nog steeds veel met hem, scheelt ook wel denk ik.
Met een terrier zou ik het niet zo gauw doen geloof ik (*denk aan mijn vroeger jack Russel die 3 uur achter de konijnen aan zat in het bos...*).
Maar het was echt super gezellig! Midasje voorop en Pablo er achter aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-02 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:59

Ja ik begrijp wat je bedoelt, wij hebben een schapendoes, ook een schaapherdershond dus die houdt de boel ook goed bij elkaar Knipoog
Heel attent en oplettend wat de rest doet. Ze zal niet snel d'r eigen gang gaan. Ook bij drukke wegen oversteken neem ik haar mee. Gewoon aangelijnd vanaf paard, doet ze keurig en IJsco vond het ook allemaal prima. Wat voelt dat dan rijk he, met 2 dieren de natuur in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:02

Citaat:
Wat voelt dat dan rijk he, met 2 dieren de natuur in?

JA, inderdaad! Dan voel je jezelf bijna ook een stukje natuur!

carina

Berichten: 2785
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:10

Honeybee schreef:
Zo te horen moet ik maar eens een paard/pony vinden om eens heerlijk buitenritten mee te maken zodat ik Chico ook eens kan vermoeien Haha!


hm ik kan beter op zoek gaan naar een hond... Knipoog