Alweer een verzorgpaard kwijt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Alweer een verzorgpaard kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 19:07

Het is weer zover. Ik verlies alweer een verzorgpaard...

Anderhalve maand reed ik voor het eerst op Safari. Ik kende hem al, want hij stond op dezelfde stal als Wenga, het paard dat ik voor hem verzorgde. Ik had veel verdriet door het verlies van Wenga en dit was een opkikker!
Ik vond het hartstikke leuk Het was een paard waar ik veel van zou kunnen leren. Hij heette dus Safari, hij was een Hannoveraan van 8 jaar, 1.70m hoog, bruin met 2 witte voetjes achter en een smalle bles en een kol. Hij was een zoon van Voltaire. Hij had een hele lieve uitstraling.
Ik heb een hele leuke tijd met Safari gehad. Hij was totaal anders dan Wenga: niet zo snel en erg schrikkerig. Maar dat vond ik juist leuk! Het was weer een keer wat anders. Hij enige wat hij gelijk had met Wenga, was zijn vreselijk lieve karakter. We konden het goed vinden. Hij hinnikte zelfs naar me!
Het ging hartstikke goed. Tot 2 weken geleden.
Na het rijden kwam haar eigenaar naar me toe. Hij vertelde me dat hij ging verhuizen, wat ik al wist, omdat dat eigenlijk de reden was dat ik Safari verzorgte, omdat hij weinig tijd had. Maar hij vertelde ook dat Safari misschien met hem mee ging naar Borne! Dat was even schrikken! Maar ik had nog hoop dat Safari in Enschede zou blijven.
Kort daarna raakte Safari kreupel. Toch ging ik zo vaak mogelijk naar hem toe om hem lekker te poetsen.
Helaas kreeg ik te horen dat Safari 100 % zeker naar Borne ging. Natuurlijk vond ik het verschrikkelijk, maar ik was blij dat ik het ruim van te voren hoorde.
Deze week belde de eigenaar me en vertelde dat Safari zaterdag, morgen dus, naar Borne ging. Daar komt hij op een stal te staan waar hij dag en nacht op de wei kan. Dit gebeurd ook 2 maanden in verband met zijn kreupelheid. Maar zijn eigenaar vetelde ook dat als het over 2 maanden niet over was, dat Safari werd afgemaakt, omdat het waarschijnlijk hoefkatrol is. Vreselijk nieuws dus...
Vandaag ben ik extra lang bij Safari geweest om nog lekker te poetsen en te knuffelen. Ook blijf ik morgen bij hem totdat hij weggaat. Nog een laatste knuffel en dan gaat ook Safari weg....

Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:09

Jeetje, ik wens het paard veel beterschap en leuke foto!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:11

Wat rot voor je zeg, net nu je het zo leuk had.
Ik ken het gevoel Scheve mond
Sterkte meid!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:16

he wat vervelend zeg Verward
tis altijd k*t als je verzorgpaard weg gaat Verdrietig

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:19

Ah wat vervelend voor je Marije!!!
Had je zo'n fijn paard gevonden na Wenga, en dat overkomt je dit weer!
Ik duim voor je dat Safari het goed krijgt, en wens hem veel beterschap.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:23

Safari met zn lieve koppie.... Wat ontzettend balen joh dat er weer een vz paard van je weggaat!! Ik hoop dat Safari een mooi weiland krijgt om in te herstellen en dat ie t goed gaat krijgen
en voor jou veel sterkte...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 19:41

Bedankt voor jullie super lieve reacties! Doet me echt heel erg goed. Lachen

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:59

Jeetje, het zit jou ook niet mee hè!!!!
Veel sterkte met het verlies van Safari

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:26

aah wat jammer zeg
nou echt heel veel sterkte er mee maar kan je hem nog wle op zoeken een keer of niet?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-02 09:51

Dank jullie wel Lachen
Ik kan hem vast nog wel een keer opzoeken. Maar dat is niet waar ik bang voor ben. Ik ben bang dat hij er over 2 maanden niet meer is....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 10:43

Wat rot voor je maar dat zijn nou nadelen van verzorgpony's paarden. Erg jammer voor je en iki hoop voor jouw dat dit niet nog een keer gebeurd. Sterkte. Leuke foto trouwens.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:34

He bah wat rot voor je, en voor Safari ook natuurlijk. Ik ken dat, verzorgpaarden die om de haverklap weg gaan. Das zo frustrerend... Maar heel veel sterkte er mee he

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:41

Dat is echt balen Marije! Het lijkt wel of het je niet gegund is Boos! Sterkte hoor!