Anti-bit dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Anti-bit dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 16:26

Ik kreeg vandaag van een paardenvriendin deze e-mail:

13 oktober 2002 is het anti bit dag. deze dag is ingesteld voor het welzijn van het paard. omdat de paarden dag in dag uit een bit moeten dragen. op deze dag is het dus de bedoeling dat het paard geen bit in zijn mond krijgt. ik kunt bv met halster rijden.

dus schrijf het in uw agenda/kalendar om het niet te vergeten en vertel het aan uw paardengekken vriendinnen!
zeg het voort 13 oktober anti bit dag!


Ik ben het er wel mee eens, op 13 oktober krijgt mijn paardje geen bit in!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie het gaan doen.
Eigenlijk heeft je paard er nog niet eens zo veel aan, maar ik vind het wel een grappig idee!

goetjes anique

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:30

belachelijk idee! Sorry hoor, wat is dit voor een onzin! Dan moet je helemaal niet rijden, want dat is ook 'zielig'.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:31

vindt ik wel cowl idee!!
zou weleens willen proberen te rijden met zo'n speciaal hoofdstel zonder bit..
lijkt me wel heel apart!!
ik doe mee!!!!!

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:32

Ik vind het een beetje een wazig idee ik ben beniewd wie dat wel gaan doen!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 16:32

misschien heb je wel gelijk Haha! maar ik ben altijd wel aanstekelijk voor dat soort dingen..

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:33

Ik ook!! Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:35

En 13 oktober valt op een zondag. Grote kans dat ik dan een wedstrijd heb. Dan ga ik dus niet zoder bit rijden. (was ik sowieso al niet van plan want ik zie er geen nut van in!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:37

Wat een stierenpoep zeg. En 'dag in dag uit' een bit in de mond? Dan mag degene die begonnen is met dat bericht zich wel eens na laten kijken!

Die verwende knollen van ons hebben 23 uur per dag geen bit in hun mond, en als ze dat te kort vinden, dan gaan ze maar fijn een ander baasje zoeken!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 16:38

nou nou rustig maar hoor!!!
ik vind dat je wel erg aanvallend doet!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:44

Het was ook precies mijn reactie...
Als hij hier niet gelukkig mee is (wat ik niet kan geloven omdat hij het zelf inhapt), dan kan hij eens goed in de spiegel gaan kijken... Dat bit is echt niet slecht hoor. Echt zo'n paardenmiepjes idee, niks zieligs aan dat stukkie ijzerwerk hoor, dat overleven ze heus wel een uurtje per dag, en ook wel een uurtje of -you name it-. Zo lang je met een goede rustige hand rijdt gaat er echt niets mis!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:44

dat vind ik eigenlijk ook,ducotjuh..
oke het is een beetje onzin ... denk niet dat veel mensen zich eraan houden

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 16:45

jullie hebben wel gelijk hoor maar ik heb al met een paaar vrienden afgesproken dat wel lekker in de bak zonder zadel met halster gaan rijden dan,
dat wordt lachen Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:04

haha, ik vindt het wel lollig, k ga het denk ik wel doen op 13 oktober (ook al rij ik wel eens meer met halster) maar goed, paarden doen niks tegen het bit omdat ze het gewend zijn maar of ze het lukt vinden vraag ik mij echt af!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 17:53

tja beetje vaag denk ook niet dat veel mense het gaan doen maar goed....

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:55

laten we dan ook maar gelijk een anti zadel dag invoeren want ja welk paard vind het nou lekker om aan gesingeld te worden en "dag in dag uit" met 'n zadel op te lopen Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:07

En dat dat gepluk en getrek op de neus met een ruw halster brrr
ook maar een anti halster dag?

En dan dat gebonk op die rug
Een anti rij dag?

Dus gooien we ze in de wei, maar verd0mme daar zit dat pokke lint weer voor de vrijheid
ook een anti lint dag?

enz enz enz Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:48

ah joh dat duurt nog wel ff .. zien we dan wel weer verder.. als ik isatie dan nog rij *hoop* *hoop*

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:57

sinds wanneer is een bit zielig echt? En ten tweede er bestaan ook dagen dat ik niet rijd of aan een halster, ik vind dit nogal een zielig idee

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 21:16

Poepoeh.....

Als een bit al zielig is, dan ga maar eens naar de site van Brooke.nl. Dan zie je pas zielige paarden. Sorry, ik vind een bit echt niet zielig. Wat ik zielig vind, dat zijn die paarden die dag in dag uit met zware lasten moet sjouwen, ondervoed zijn en verschrikkelijke wonden.
Onze paarden worden al veels te veel verwend. Valt er 1 regendrupje, dan moet het dier al naar binnen, anders wordt íe nat....

Wenne klets, die Anti-bit dag......

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Anti-bit dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:24

ducotjuh schreef:
[i]13 oktober 2002 is het anti bit dag. deze dag is ingesteld voor het welzijn van het paard. omdat de paarden dag in dag uit een bit moeten dragen. op deze dag is het dus de bedoeling dat het paard geen bit in zijn mond krijgt. ik kunt bv met halster rijden.


Ik vind het een beetje overdreven... Er zijn weinig paarden die echt ELKE dag rijden.

Waarom geen anti-zadel/tuig enz dag?

Maar goed, ik rij heel erg veel alleen met halster buiten, dus mijn paarden mogen van geluk spreken? Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:44

Wat een imbeciel idee...en een dag later ineens wel weer een bit in? Zolang jij normaal met het bit omgaat, heeft het paard nergens last van, die weet niet beter. Een dag zonder bit, dat maakt het paard ook niet uit hoor...vraag me af wie dit nu weer verzonnen heeft! Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:18

Gaaaap
Dit is dus precies waarom ik een schurft heb aan van die doorstuurmailtjes. Op enkele na knal ik ze ook altijd gelijk weg. Mijn paard staat 24/7 op het land, wordt misschien 2x in de week gereden (ja met bit) en dan zouden we moeilijk moeten gaan doen>???
Zou leuk zijn als de innitiatiefnemers van zulke vage acties eens na zouden denken, net als met die consumenten staking ofzo

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:34

*LOL* Het eerste wat ikdacht... Wil je me dood hebben ofzo?? Haha!
En vervolgens dacht ik dat, wat Sonja schreef.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 00:21

De pony van mijn dochter heeft dagelijks een anti-bitdag omdat zij het fijn vind om met een touwhalster te rijden Haha!
Mijn Tinker heeft wekelijks een anti-bit, hoofdstel en zadeldag omdat hij dan een rustdag heeft.
De Shet heeft toch zeker een paar keer per week zo'n dag omdat mijn jongste niet dagelijks rijdt en de jonge Welsh K heeft zelfs nog nooit een bit ingehad.

Sorry, maar dit soort zaken vind ik grote nonsens. De meeste paarden hebben bovendien helemaal geen problemen met het bit maar het lijkt de laatste tijd wel alsof alles in twijfel getrokken moet worden wat betreft de normale manier van het paardrijden. Soms erger ik me daar wel eens aan.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:13

sorry hoor dit is echt een heel wazig idee..... Als je zonodig een antibitdag wil houden kan je je paard beter een dagje vrijgeven!