Zucht word er niet goed van...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Zucht word er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 10:08

Peet heeft dus hele slechte brokkelhoeven,waar maar net ijzers onder kunnen.
Nu was de smid 3 weken geleden geweest en intussen ie hij al 2keer terug geweest.
vorige week was er al een ijzer vanaf,dat is opzich niet zo erg,maar ze loopt dan gelijk kreupel,en als er dan een ander ijzer onderzit loopt ze ook nog 2 dagen kreupel.
Maandag was het dus weer feest,de smid is wel gelijk dinsdag geweest,maar gister liep ze nog rot.
Ze heeft nu een ijzer met 2 lippen en staat gewoon heel erg kort,omdat er haast geen ijzer onderkon,er zitten nu allemaal gaten in haar voorhoeven.

Wanneer gaat het eens een keer goed,ze is koliekgevoelig,heeft rothoeven.zomerexeem altijd van die rotdingen.....

Gelukkig gaat het met rijden nu wel beter,allee heb ik dat de afgelopen 2 weken niet veel kunnen doen zucht....
Ga zo maar eens kijken hoe ze nu loopt vandaag

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:10

achhh Verdrietig

Ik hoop dat ze vandaag weer wat beter loopt... en dan zit ik te zeuren dat mijn paard wat te mager is...

Sux6 met hem/ haar!!

Party!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:35

Meid kop op! Soms is het echt een doffe elende met die knollen.
Na regen komt zonneschijn... Haha! Knipoog

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:01

Hoi,

Vervelend van die brokkelhoeven. Misschien heb je al wel van alles geprobeerd hoor, maar ik ik dacht ik type het toch maar even. Mijn pony Voice had de eerste paar jaar dat ik hem had vooral in het voorjaar behoorlijk last van brokkelhoeven en sinds een aantal jaren geef ik hem nu een paar maanden (zo ongeveer vanaf januari) het voedingssupplement Pavo Pedes. Hij vindt het niet echt lekker, maar ik heb wel echt het idee dat het helpt. Hij blijft er in ieder geval een stuk langer van op zijn ijzers staan en ze brokkelen veel minder. Misschien kun je dat eens gaan proberen.

Succes in ieder geval.
Groetjes,
Judith

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 22:39

Ik ga dat eens proberen dat voedingssupplement,en inderdaad na regen komt zonneschijn maar soms word je er zo moe van.

Maar dan denk ik ook altijd maar weer,mag blij zijn dat ik haar heb:)