2 ontstoken ogen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

2 ontstoken ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 09:55

Dat kan er ook nog wel bij...
Eergister werd Joop's oog dik, dus ik met zalf smeren, hij heeft nl. een of andere allergie en dan gaat zijn oog ontsteken. Gisterochtend in de haast vergeten te kijken, 's middags met de lunch was het één grote verschrikking. Ipv 1 waren ze alle 2 dik, één zat al dicht en de ander zag er gewoon vies dik uit. Echt zo zielig!
Ik heb de hele tijd, tot ik naar bed ging, met zalfjes, cremetjes en andere prut gesmeerd (het rampenplan, het was ect goed mis). Zo zielig om te zien, zijn oogleden waren helemaal dik en 's avonds leek het of er 'zakjes' met pus zaten. Het leek dus eindelijk de goede kant op te gaan (hoogste punt was bereikt). Allebei zijn ogen zaten inmiddels dicht, hij was helemaal suf en wilde niet meer dat ik aan zijn hoofd zat. De tranen stonden in mijn ogen, het was zo ontzettend zielig.
Toch maar naar bed gegaan en vanochtend vroeg op om weer aan de smeer te gaan. Z'n oogjes waren alweer 'open', maar hij wilde nog steeds niet dat ik eraan zat. Toch maar (met hulp van paps en mams) schoongemaakt en zalf erin.
Mijn vader vroeg of hij de DA moest bellen, waarop ik zei dat het er nu wel beter uitzag (nog steeds écht verschrikkelijk), maar dat het erger was dan ooit tevoren (aan 2 ogen, was altijd 1 en echt enorm dik, zo zielig). Mijn vader ging toen ik naar mijn werk ging dus toch de DA bellen, gewoon voor de zekerheid. Mijn arme arme Joop, het idee dat hij deze zomer vanwege die allergie weer een aantal keren ontstoken ogen gaat krijgen is vreselijk, maar dat het elke keer zo erg zou zijn... Arm beest! Ik hoop maar dat de DA een fenomenaal idee heeft en dat hij in no time van zijn dikke oogjes af is, want dit is echt helemaal niets... Verdrietig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:07

Waar is hij dan allergisch voor? voor het stof of voor de vliegen. als het voor het laatste is, zou ik hem gewoon een kap opdoen. Imker is vreselijk allergisch voor de vliegen, hij krijgt pus in zijn ogen en dat doet hem ook echt zeer. Ik gebruik nu een Bucas-kap en dat werkt perfect!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 11:49

Hij heeft aan dat ene oog (dat altijd al ontstekerig was) toen hij jaarling was een ontsteking gehad in het hoornvlies, daar is hij toen met laser voor behandeld en nog steeds zit er een 1cm2 groot litteken. Daardoor is het oog wat zwakker en sneller geirriteerd/ontstoken.
Waar hij precies allergisch voor is weet ik niet, maar sinds een jaar of 3 heeft hij elke zomer een dik oog (paar keer) met mijn zalfje is dat heel goed te verhelpen, maar nu werkt echt helemaal niets. Of hij pijn heeft weet ik niet, dat hij het vervelend vindt weet ik wel. Ik weet nog steeds niet wat de DA gezegd heeft. Mijn zusje zou bellen als hij zou komen onder werktijd (het vanmiddag vrij) of als het echt erg was (wat ik niet verwacht, het ziet er smerig uit, ben een beetje huiverig, maar heel erg acuut hulpbehoevend is het niet).
Ik hoop maar zo dat mijn lieve poekie zijn oogjes gauw weer open kan doen en dat het niet uitbreidt naar zijn hoornvlies (dit zit altijd in de traanklieren), of dat hij bloedvergiftiging krijgt oid. Het zal allemaal wel niet, maar toch. Het is zo onwijs zielig! Verdrietig

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:10

Mijn paard heeft nou ook al 2 keer in ongeveer 2 maanden tijd een ontstoken oog gehad, waarschijnlijk door een steek van een insect. Het was bij haar erg opgezwollen (net een tennisbal) en ze kon er ook niet meer door zien. Wij hebben meteen de dierenarts gebeld en die heeft een anti-allergeticum en antibiotica gegeven. Daarna nam de zwelling al snel af en na ongeveer 2 dagen zag je er niets meer van.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:37

"ze" zeggen dat je ook heel goed kan uitwassen met koude kamillethee. Baat het niet dan schaadt het niet.

Succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:41

Die tip wilde ik net geven maar toen ik zag dat het zo erg was... ik weet niet of kamillethee dan wel wat uithaalt.

Nou ja, zo los ik dus ontstoken ogen op, een theezakje met uitgekookt afgekoeld water erop drukken. Wat het doet doet het, maar bij Flair helpt het. Knipoog

Laui veel succes met je zielige paardje. Verdrietig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 20:54

Het ene oog is nu 'over'. Het andere oog is nog steeds dik. Volgens de da heeft hij voor zijn zalfje een resistentie opgebouwd, minder prettig dus. Ik heb nu een nieuw zalfje en ik ben benieuwd of dat wél werkt. Ik doe er al 'ogentroost' in, schijnt ook goed te helpen. Iig is nu zijn linkeroog (voor de eerste keer ook ontstoken) nu vrijwel over (vandaag in een keer lekker dun geworden), het andere is nog steeds belachelijk dik.
Ik hoop maar dat het snel overgaat, want het is niet leuk. Hij was gister helemaal uit zn doen, aggressief etc, vandaag was hij wel weer normaler, maar nog steeds snielig! Morgen even naar het bos (alleen stappen) en maar hopen dat het gewoon snel beter gaat.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 22:52

Guinness had ook wat ontstoken ogen door vliegen/stof, gelukkig niet zo erg als bij jou hoor !!! Bij de paardendrogist (en bij dierenklineik Pijls en Offereins te Geleen) kun je een "supermask" kopen, het is net of je een zorro in de wei hebt staan, maar het helpt fantastisch en blijft heel goed zitten, het is ook echt stevig materiaal. Guinness vindt het helemaal geen probleem om het te dragen.