Mijn eerste men ervaring...**AUW**

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Mijn eerste men ervaring...**AUW**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 08:36

Endelijk was het zover, Eirian is al op 1 Juni gekomen maar om het bijbehorende karretje uit Limburg naar Aalsmeer te krijgen, dat viel niet mee.
Donderdag kon het karretje eindelijk via een transport van mijn werk naar de Kwakel gehaald worden en Zaterdag heeft een aardige collega het karretje doorgebracht naar stal.
Het was een opknappertje maar even schuren en een nieuwe lik verf en hij was weer als nieuw...hij was wel gewoon klaar voor gebruik, kan mij niet schelen hoe hij eruit ziet, mennen wil ik!
Gisteren (Zondag) met mijn bijrijdster die kan mennen (ik kon het dus nog niet) eirian eerst in het tuig laten lopen, ging perfect!ze is super braaf en ontzettend licht te sturen!
Mandy (mijn bijrijdster) vond het geen probleem om Eirian meteen al voor de kar te zetten en zo gezegt zo gedaan, een heerlijke rit hebben we gehad, ik heb zelf ook nog even de leidsels ter hand genomen en het was of ik nog nooit anders had gedaan, echt alles wat ik van mennen verwacht!!
Helaas is de rit voor mij geeindigd in het AMC waar ik een paar uur op de trauma afdeling mocht vertoeven....... Verdrietig

Het volgende gebeurde:
We hebben een vrij hobbelig pad gereden en op een gegeven moment hadden wij het gevoel dat het karretje naar voren ging hangen, omdat het zo'n hobbelig pad was dachten wij dat het door de kuilen kwam dus gewoon maar door gereden.
Toen we van het pad kwamen zijn we maar over de weg terug gegaan want asfalt liep toch een stuk lekkerder dan die hobbels maar eenmaal op de weg aangekomen kiepte het hele karretje voorover, het ijzer kwam op de grond en maakte ontzettend veel lawaai (de vonken vlogen er vanaf)
Eirian, braaf als ze is, schrok zich dood en ging in de eerste instantie stilstaan, mijn bijrijdster is snel van de kar gesprongen om Eirian te pakken (ik had de leidsels op dat moment) maar Eirian was toch zo bang dat ze ging lopen, het lawaai werd natuurlijk steds erger en ze sloeg op hol, geen houden meer aan.
Een toevallig passerend meisje van stal heeft haar fiets op de weg gegooid zodat Eirian niet verder kon en daardoor maakte ze een hele scherpe bocht terug, ik viel eraf maar ben met mijn voet ergens aan blijven hangen, een meter of 20 over het asfalt gesleept en toen ik met een klap een hek raakte kwam mijn voet los...
Eirian liep regelrecht richting drukke weg met vele vrachtwagens, ik heb geschreeuwd, waarop ze toch de veilige weg naar huis heeft gekozen....
Een kwartier later lag ik in de armen van een erg leuke en aardige politie man die mijn rug ondersteunde en een kwartier daarna lag ik in de ambulance op een plank vastgebonden met een kraag, helemaal in de blokken om vooral niet te kunnen bewegen en een pijn dat ik had!!! Ik wist niet dat ik zoveel spieren in mijn lichaam had zitten.
Op de trauma van het AMC waren een heleboel aardige doktoren en verpleegers(!) die een paar uur aan mij hebben lopen trekken en ik ben helemaal binnenstebuiten gekeerd (er zijn geloof ik wel 30 foto's gemaakt) er is gelukkig niets ernstigs, alleen ligt mijn hele rug open, mijn onderarm is volledig ontvelt en mijn elleboog heeft een paar fikse snijwonden, mijn enkel waar ik mee vastzat heeft een behoorlijke klap gehad en is inmiddels paars met een rood randje en giga dik maar gelukkig... niets gebroken! In mijn rug heb ik een paar gekneusde rugspieren en dat maakt het liggen wat ik nu moet best moeilijk!

Inmiddels hadden zich al wat mensen van stal verzameld in het AMC, allemaal stuk voor stuk proberend mijn vriend te bereiken (die zijn telefoon was vergeten mee te nemen) hij was aan het toeren met de motor.
Gelukkig is mijn vriend naar stal gereden toen ik nog niet thuis was en vandaar uit is hij al snel naar het AMC gestuurd, eerst even gekeken hoe het met Eirian was (iedereen had mij wel verteld dat ze ok was maar ja, ik geloofde dat niet zo) Eirian stond rustig te grazen dus toen ik dat hoorde was ik ook gerust.

Eirian is toen ik van de kar loskwam in volle galop naar stal terug gerend en is rechtstreeks naar het land gelopen waar haar vriendjes staan, dat hek is natuurlijk dicht dus is ze via het fietspad doorgerend naar een boerderij waar ze zich klem heeft gelopen tussen een schuur en een huis, onderweg is ze nog een smal bruggetje tegen gekomen en een paar paaltjes waar ze aan is blijven hangen en bij die boerderij werd ze al snel opgevangen door de boer en zijn familie. Die hebben haar uit het tuig gehaald en een halstertje om gedaan en tegen die tijd was mijn bijrijdster er al om haar weer mee te nemen.
Het karretje staat daar nog en mijn vriend is s'avonds terug gegaan om te kijken wat er nou precies is gebeurt, het metaal is gewoon afgebroken Frusty precies in zo'n buiging, metaalmoeheid misschien? ik weet het niet maar mijn vriend wil het karretje laten maken, ik niet, ik stap er niet meer op!
Ik wil nog steeds mennen hoor Haha! maar dan met een vierwieler en ik denk dat ik maar ga sparen voor een nieuw karretje. Op een oude durf ik niet meer!
Vanavond brengt mijn vriend me naar Eirian (wordt nog leuk want ik kan niet lopen) want ik wil toch zelf zien dat ze niets mankeerd, ze heeft ook een paar behoorlijke klappen gemaakt en ik wil met eigen ogen zien dat ze niets heeft.

Over een uurtje komt de dokter om mijn wonden nog een keer schoon te maken, gisteren hebben ze dat ook gedaan.....DAT DOET PAS PIJN!! mijn halve lichaam voelt alsof het zwaar verbrand is en ik blijf overal aan vastkleven, schaafwonden zijn niet fijn Huilen

Ik hoop dat ik snel weer op de been ben want ik heb wel 5 paardenkindjes die op mij wachten.....gelukkig staan de hulptroepen al klaar en ze worden goed verzorgd maar toch.....

Conclusie, stap nooit zomaar op een oud karretje, ik doe het niet meer want ik weet nu hoe het voelt om je halve lichaam op het asfalt achter te laten. Maar mennen zal ik, zodra ik weer kan ga ik op zoek naar een nieuw karretje! (moet ik eerst weer even sparen)

Pijnlijke groetjes,
Tanja.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Jou eerste men ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:02

Nou dat is idd geen leuke ervaring geweest!! Ik hoop voor je dat Eirian er geen trauma ofzo aan over houd. Maar ik vin wel dat je gelijk hebt dat je niet meer op zo'n oud karretje stapt. Maar als hij nou helemaal is na gekeken en gerepareert is , kan het toch wel. Dan weet je zeker dat ie in orde is. Opzich vind ik een vier wiellig karretje ook fijner dan een twee wiellig. nou heel veel suc6 en sterkte!!

Groetjes Suzanne

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:06

Sooo men wat een verhaal.
Hoe luchtig je het beschrijft zeg. Ik vindt het nog best wel Scheve mond klinken.
Beterschap.
Ik hoop voor je dat de pony er geen trauma aan overgehouden heeft.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:10

Sjongejonge wat een verhaal au wat zal jij een pijn hebben Scheve mond
Ik weet hoe een schaafwondje voelt en jij bent gewoon 20 meter over het asfalt gesleurd au au au.
Wat een rotervaring zeg, voor jou, voor de bijrijdster en voor de pony.
Al met al is het toch nog behoorlijk goed afgelopen maar het zal nog wel even duren voor je weer helemaal de oude bent.
Beterschap en sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:58

inderdaad hoe je het verteld 'mijn onderarm is volledig ontvelt' alleen bij de gedachte al krijg ik al pijn.
Heel veel sterkte met herstellen en als je over je men angst heen wil komen kom je maar hoor, ik heb de meest brave knol voor de kar staan.

Renee

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:58

Goh, jij hebt het echt wel beleefd zeg..........
en toch durf je nog ???? Ik vind jou echt stoer!!!
Ondanks jouw pijn toch gelijk zeggen dat je niet opgeeft!!!!!!!!!
Ik heb bewondering voor jou.

En inderdaad: goed materiaal is echt een vereiste!!!
Ik vond het wel heel daper op direct met de pony de weg op te gaan. Ze stond voor het eerst voor de kar toch? Je kunt da toch echt beter eerst veilig in een bak oefenen, zodat pony ook weet wat het inhoudt........
uiteindelijk is het nog "redelijk"goed afgelopen.....

veel succes met opknappen, en succes net verdere menpogingen!!
Btw, mennen is echt leuk hoor!!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:23

jeetje wat moet dat pijn gedaan hebben meid!
dit is echt niet leuk. Scheve mond

heel veel sterke voor jou en je pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:32

Sorry Warren ik vind het totaal niet dapper om met een pony die niet betuigd is zomaar de weg op te gaan, ik vind dat heel erg dom Frusty
Het is totaal onverantwoord om zomaar met een of ander karretje en een onbetuigde pony de openbare weg op te gaan.
Nu is het nog redelijk goed afgelopen, maar voor het zelfde geval loopt hij onder een auto of loopt een fietser/voetganger ongelukkig.

Ik denk dat het ook grote moeite gaat kosten de pony weer vertrouwen in het aangespannen rijden te geven, zijn eerste ervaring is behoorlijk beangstigend geweest.

Het moet mij toch even van het hart dat ik vind dat mensen vaak erg makkelijk over het aangespannen rijden denken.
Koop maar een karretje en een tuig (die ook nog niets mogen kosten Frusty ) en knup de pony er maar voor.
Ik weet dat dit erg negatief klinkt, maar wat je af en toe op de weg ziet is gewoon levensgevaarlijk.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 11:59

Eirian is volledig betuigd hoor en het karretje hoort bij haar, heeft er altijd achter gehangen.
Ik heb nog meer pony's waar ik mee wil mennen maar die zijn niet betuigd en daarmee ga ik pas (heel langzaam en niet op de weg) beginnen als ik echt kan mennen. En gewoon zoals het hoort dus beginnen zonder kar, ik ben niet helemaal achterlijk hoor.
Ik heb Eirian juist gekocht omdat ze volledig betuigd is, ik vind de combinatie nieuw/nieuw (dat je het allebij nog moet leren) helemaal niet goed, daarom ging ik ook met Eirian die dus al betuigd is en mijn bijrijdster die ook al lang ment.
Dus nogmaals, het gaat hier niet om een pony die een eerste ervaring heeft gehad, ze is volledig betuigd en het karretje hoort bij haar en ik was onder begeleiding! enne het tuig is een vrij duur tuig hoor, maar wat geld hiermee te maken heeft is mij niet echt duidelijk.
Mensen die mij echt kennen weten dat wat betreft mijn paarden/pony's geld geen rol speelt en ik kan nou niet echt zeggen dat ik een arme drommel ben.
Sjeeses, ik wilde hier alleen even kwijt wat mij gebeurt is, even mijn hart luchten, denk je dat ik me er prettig bij voel? Ik zit er echt niet op te wachten om voor onverantwoord uitgemaak te worden hoor, bedankt!

De rest, hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet mij wel goed!
De dokter is net geweest en mijn wonden zien er redelijk schoon uit, hij komt dus gelukkig niet meer terug om mij nog meer pijn te doen, al het verband is eraf om alles aan de lucht te laten drogen en als ik braaf rust zal ik over een paar dagen weer redelijk op de been zijn.

Groetjes, Tanja

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:29

Nou dat is heel fijn om te horen!! Party!! En ik vind dat Ilandra niet over dingen moet gaan praten als het verhaal voor het mennen niet kent!
hoe wis je nou of de pony onbetuigd was???

nogmaals veel suc6!!!

En ik hoop dat je nog veel menplezier zult hebben!

Groetjes Suzanne

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:22

Jeetje wat een verhaal zeg, het lijkt me een vreselijke ervaring! Ik vind het inderdaad knap van je dat je nu al zegt dat je door wilt gaan met mennen, menig ander had er nu echt de brui aan gegeven.

Maar goed, knap eerst maar eens lekker op, en geef je paardje een knuffel, die zal ook wel enorm geschrokken zijn!

Groetjes Marieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 18:13

Oeps, ik begreep uit je verhaal dat dit de eerste keer was Bloos

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:28

Bloos
Ook ik dacht dat (ben niet zo'n beste lezer) en ik was ondertussen al aan het bedenken wat ik ging zeggen....
Las Illindra en zij haalde me de woorden uit de mond.
Dus ook ik: Bloos

Maar goed, je kon er dus duidelijk niets aan doen, ik heb het zelf ook eens gehad, een deel van de wagen dat brak. Heel banketstaaf is dat, bij mij is het gelukkig beter afgelopen als bij jouw.

Ik hoop dat je heel, heel erg voorzichtig gaat doen als je je paardje er ooit weer voor gaat zetten. Tis behoorlijk traumatisch geweest waarschijnlijk. Ook voor jouw zelf lijkt me!

Jantina
*die jammegenoeg aardig ervaring heeft met men-ongelukken*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:59

Tsja, ik heb ook al het een en ander aan menongelukken mee gemaakt. Wat dat betreft, als men al zegt dat paardrijden gevaarlijk is....

Zelfs zoiets als jou kan gebeuren met een kar dat je al jaren gebruikt, met goed onderhoud. Zo ben ik tijdens onze koetsiersbewijs-cursus bijna met een 4 wieler doormidden geklapt. Op deze kar was de lasnaad tussen de voor en achteras behoorlijk door gesleten. Op een gegeven moent zat er wel erg veel speling tussen beide assen. We zaten er ook nog met 3 man op Frusty . Gelukkig konden we op tijd afstappen en ook het paard op tijd uitspannen.

Ik hoop dat je je snel weer een beetje fatsoenlijk bewegen kan, lijkt me niet echt prettig met al die schaafplekken. Die dingen kunnen behoorlijk pijn doen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:07

who, hoe jij het omschrijft joh!

Veel beterschap, verder alles goed met je paardje??

gr linda

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:36

TANIEWANNIE!
HOE KRIJG JE HET VOORELKAAR!!!!

Heb jij dat! Ooh wat erg om te horen, eigenlijk lig ik helemaal in een deuk zoals je het verteld. Aan je humor (en hersens) ligt het hem in iedergeval niet. Maar meissie meissie denk voortaan wel goed om jezelf (en je bijrijdster en je pony-kindje) want het had ook HEEL anders kunnen aflopen! Tegenwoordig gebeuren er de meest vreselijke (kleine maar o zo pijnlijke) ongeluk(jes) met paarden, voorzichtig dus! Veel beterschap enne, een fijne verjaardag morgen (Tip: goed laten merken dat je pijn hebt, laat de mensen lekker voor je lopen en je vertroetelen!)

gr mij

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 21:47

Ilindra en Jantina, ik heb het er ook niet duidelijk neergezet, voor mij was het wel de eerste keer maar voor Eirian en mijn bijrijdster niet, had ik wat duidelijker in moeten zijn (ligt niet aan jullie lezen hoor)

Wendy, ik vier mijn verjaardag morgen helemaal niet (was ik toch al niet van plan) maar ik moet en zal wel naar Hooghalen om de boerderij te bekijken, ik hoop dat het lukt! Haha! ! Zou een mooi verjaardags kado zijn vind je niet?!!?
Enne met humor hoop ik hier toch een beetje doorheen te komen, koppie erbij houden want de pijn overheerst echt wel, ik probeer er doorheen te komen door er een beetje lollig over te doen maar ondertussen....

Ik ben helaas nog niet naar Eirian geweest (en ook niet naar mijn andere kinders dus) want ik kan de trap thuis nog niet eens af, het is pas 1 dag maar ik mis ze allemaal ontzettend!
Ik wordt de hele dag door mensen van stal gebeld en voor mijn kinders wordt goed gezorgd, ben ik erg blij om maar ik mis ze zo Huilen
Eirian schijnt goed te lopen en ze is volop aan het spelen met mijn kleine fred de pret shet dus ik denk dat ze wel ok is, heb er voor de zekerheid nog een paar mensen opaf gestuurd maar die konden niets aan haar ontdekken, gelukkig maar.
En nu maar duimen dat ik me morgen een beetje kan bewegen.....(ik kan nu net 1 uurtje zitten, is al heel wat Tong uitsteken )

Groetjes, Tanja.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:01

Ik hoop dat je morgen je huisje kan gaan bekijken en dat het hem wordt, maar denk wel goed omjezelf!!!!! Beterschap meid enne kop op!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:03

Nou wat een leuke eerste menervaring zeg!

Idd hopen dat je pony er niet zo erg van geschrokken is en genees jij nou maar eerst helemaal voor je weer op de wagen stapt!

Beterschap!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 12:41

Thanks!
Ik stap voorlopig even niet op de wagen hoor, die ligt in 2e Haha! maar deze ga ik niet meer laten maken, ik heb voor deze kar een beetje angst gekregen, ik denk dat ik een vierwieler ga kopen, ik weet nog niet helemaal wat voor kar het gaat worden, moet eens goed nadenken....
Iemand nog een leuk idee voor mij??????

Met het oog op een boerderij kopen wil ik ook nog even niet al te veel geld uitgeven, misschien kan ik beter even wachten tot we een boerderij hebben, maar ja, zoals het nu gaat kan dat nog wel even duren...die van gisteren was ook weer niets Frusty
De reis naar Hooghalen gisteren was een mooie test, ik heb het dus niet goed vol kunnen houden, de terugweg wist ik niet meer hoe ik het had in de auto......maar ja, 1.5uur heen, een klein uurtje in en om een boerderij lopen (voor zover dat ging) en weer 1.5uur terug, was gewoon te lang. Maar het goede nieuws is dat ik weer loop, wel langzaam met zeer kleine stapjes maar Tanja is weer mobiel!!!Nou ja, ze kan weer naar het toilet Haha!

Ik ben nog steeds niet naar stal geweest maar ik hoop dat het vanavond of morgenavond lukt, ik wordt gek zonder mijn kinders!!!
De pijn wordt nu ook al een stuk minder (lang leve de snoepjes van de dokter) en de schaafwonden zijn bijna allemaal droog, behalve die op mijn rug dan want ik presteer het iedere keer weer om op mijn rug wakker te worden en dan zit je aan het bed vast en moet weer losgetrokken worden.... Boos! en dat doet pijn!!!

Maar goed, mijn bijrijdster belde net dat de hulptroepen erg goed voor mijn paardjes zorgen en zij zelf heeft Eirian onder haar hoede genomen om er zeker van te zijn dat ze echt ok is en ze kan nog steeds niets aan haar ontdekken, dat zit dus wel goed!

Duim a.u.b. allemaal even voor mij dat ik vanavond of morgen naar mijn kinders kan.......

Groetjes, Tanja.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:54

auw!!!!!! ah heb wel medeleiden met je pony. arme beest wist niet wat hem overkwam. ook met jou hoor. lijkt me goed pijn doen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:39

poeh das nog goed afgelopen zeg.

Je kan rustig wel weer een 2 wieler kopen kopen hoor.
Mits het materiaal maar deugt. Ga naar een goede verkoper in karretjes.
Voorkeur gaat voor mij uit naar een 2 wieler marathon wagen.
Of een 4 wieler (semi) marathon wagen.
Okay ze kosten wel iets, maar als jij straks je andere paarden nog wil beleren zul je enorm blij zijn met zo'n wagen het materiaal is super goed.
En ze zijn er genoeg 2e hands. Koop het blad Mensport eens daar staan heel veel dealers in en particulieren die wagens te koop hebben.

Nou beterschap en succes met het zoeken naar een andere wagen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 21:56

Ja, de Mensport, das wel een idee!
Zo'n 2 wieler marathon wagen, is die dicht aan de voorkant? Ik bedoel daar waar je je voeten neerzet? daar ging het bij mijn karretje nl. fout, doordat we voorover klapte, schoot mijn voet naar voren tussen 2 ijzeren staven in (beetje lastig uitleggen zo) en werden mijn tenen onder de kar getrokken (lang leve de schoenen met stalen neuzen!! Schoen lag wel helemaal in 2 stukken) daardoor kon ik niet gewoon van de kar vallen maar bleef ik haken.... alles moet dus dicht zijn, anders stap ik er niet meer op!
Ik ben al aan het kijken op marktplaats enz. maar ik wil geen wagen particulier meer kopen, ik heb er gewoon te weinig verstand van en niet genoeg zicht op of zo'n wagen wel goed is of niet, dat blijkt maar weer Haha!
Ik zit me trouwens net te bedenken dat ik hier in de buurt van Uithoorn Sjaak Vork heb zitten, die is ook erg goed en heeft wagens in alle soorten en maten, met een beetje mazzel komt hij zelfs mijn pony nog opmeten ook, was ik helemaal vergeten Slapen Mijn smid zweert bij Sjaak, toch eens aan de smid vragen!

Vandaag helaas nog niet naar stal maar morgen ga ik echt, koste wat het kost, mijn vriend brengt me dus dat moet goed gaan!

Groetjes, Tanja.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:56

Klinkt idd zeer pijnlijk.
En maar hopen dat je paardje nog wel voor de kar durft, zal ook wel geschrokken zijn.
Sterkte in ieder geval

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 09:39

Gisteren avond op stal geweest!!! Och wat heb ik ze allemaal gemist zeg!!
Freddy en Mistral kwamen in rengalop naar me toe en Eirian moest eerst nog even goed kijken voor ze reageerde, toen kwam zij ook in volle galop aan Lovers ze ziet er goed uit, ook ik kan niets aan haar ontdekken, we hebben echt mazzel gehad!

Mandy, mijn bijrijdster die samen met mij op de kar zat, heeft Eirian alweer in het tuig gezet en is zo met haar weer aan het oefenen geweest en daar had Eirian geen problemen mee, het is gewoon een hele coole pony Cool , voorlopig nog niet voor de kar (eerst sparen voor een nieuwe) maar zo kunnen we in ieder geval lekker blijven oefenen met haar.

Met mij gaat het alweer wat beter, kan alweer iets langer zitten en staan en lopen gaat ook alweer wat beter.
Ik ben alle sites op internet alweer aan het afspeuren op zoek naar een nieuwe kar Haha!

Groetjes, Tanja.