Paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-01 21:04

Hoi allemaal.
toch de vraag hier nog maar een keertje.
op de 27e ga ik dus voor een tinkertje kijken. Ze is 3 jaar en wat ik tot nu toe gehoordt heb is ze ontzettend leuk. Nu ga ik alleen met mn moeder kijken. Nu ben ik alleen bang dat als ik nu ga kijken en helemaal verliefd op haar wordt. dat ze misschien dingen heeft die ik als leek niet zie. zoals rare beenstanden. of dat ik belangrijke dingen vergeet te vragen die heel normaal zijn als je een paard koopt. Als we haar leuk vinden gaan we later nog wel een keertje kijken met een deskundig iemand erbij, maar ja ik hoop niet dat die dan zegt van dat is niet goed en dat is fout van dingen die ik zelf ook had kunnen zien. Dus hebben jullie misschien wat tips???

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 23:43

hey Marjo
Ik wil eventueel wel met je mee?
Ik ben gister met Anouk mee wezen kijken.
De vorige keer ook Anouk was op slag verliefd en ik zag alleen maar nadelen aan het paard hij had een vergroeide tand die midden uit z'n gehemelte kwam dus kosten tandarts verder zette ie z'n ene been scheef weg geeft niet maar daardoor nam ie met links een grotere pas dan met rechts =onregelmatig al zou je daar rijtechnisch een boel aan kunnen verbeteren maar dat kan zij zelf niet. verderw as ie te groot was niet fijn gereden (hangen vast zitten etc)
en at ie bij andere paarden aan staarten en manen.
Gister ander paardje wezen kijken niets op aan te merken wat kortachtig in de rug maar met de juiste training maarja das niet zo'n wereldprobleem als onregelmatig... als ie door de keuring heen komt wordt dit 'm Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-01 09:23

Hoi
wat leuk voor Anouk een eigen paardje, zij heeft toen toch ook de apeldoornse op moon gereden??? er zijn gelukkig zat mensen die met ons mee willen en wel verstand van paarden hebben. Dus als we voor de 2e keer gaan kijken nemen we iemand mee vanwaar ze komt te staan dus das het probleem niet. Alleen straks vindt ik haar heel leuk, en dan gaan we nog een keer kijken en dan blijkt dus dat ze van die probleempjes heeft die jij net opnoemde. we zullen wel zien hoe t gaat en anders zie ik het de 2e keer wel. We wilden haar toch niet kopen na dat we haar pas 1 keer gezien hadden.