Jeetje, ik ga naar de keuring!! *update*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Jeetje, ik ga naar de keuring!! *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 22:41

Sjeee... We hebben een extra rubriek gekregen in onze KWPN keuring.
Enters en twenters mogen ook mee doen.
Meer voor de show en een premie dan voor het echt.

Ik zit nog met mijn wedstrijddag in mijn hoofd en nu ben ik alweer aan het nadenken over een keuring met die kleine meid.....
Ik zit nog te dubben, niets is nog zeker.....

De bedoeling is haar 2 a 3 dagen van te voren op te halen, samen met haar vriendin.
Dan de keuring. En een dag of twee later weer terug naar het Oerd. (natuurgebied waar ze met een kudde staat)

Het lijkt me wel leuk. Kijken wat de "kenners" van mijn entertje zeggen. Ook al zal ik me daar niets van aan moeten trekken, want ze is tenslotte nog maar een jaar. Leuke ervaring, voor haar en voor mij EN we helpen ook de keuring hier op het eiland door te laten gaan.
Afgelopen jaar had ik graag gewild, maar toen ging het hele verhaal over ivm de MKZ. Wie weet ga ik dan nu toch! Even afwachten wat de eigenaar van Udindes vriendin gaat doen.....

Lijkt me enig.... Vlechtjes in, wit halstertje om... Lovers
Laatst bijgewerkt door jantina op 24-06-02 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Jeetje, ik ga misschien met Udinde naar de KWPN ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:07

jantina schreef:
Lijkt me enig.... Vlechtjes in, wit halstertje om... Lovers


en ze is al zo fotogeniek (met die duinen op de achtergrond... Knipoog Haha! )

Als haar vriendinnetje meegaat is het natuurlijk wel leuk. Zijn beide dames dan meteen ook de 2 deelnemers??

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 12:18

Dat heb ik dus ook, ik ga ook met Voice naar de keuring, meer voor de ervaring en de lol, dan dat ik denk dat ze het echt goed gaat doen. Maar wel gaaf joh, ik zou het echt doen! En dan meteen goed veel foto's schieten haha.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:05

gewoon doen over 2 weken ga ik met Hinke!
Ik ben nu al aan het zoeken naar een voorbrang halster je weet wel zo'n sjiek hoofstel ding zonder bit Kwijl

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:32

dat is toch harstikke leuk om mee te doen?
ik zou het gelijk doen!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:46

Wat een gedoe...
Dat paard uit de groep halen, drie dagen op een andere, voor haar neie meer vertrouwde locatie, houden om haar aldaar te peotsen te wassen en in te vlechten.
Dan moet ze mee naar de keuring en als dat alles achter de rug is moet ze weer naar de groep terug, alwaar ze haar snel duidelijk zullen willen maken dat er het een en ander is verandert in de rangorde toen zij weg was....

Nee, ik geloof niet dat ik er het nut van inzie. Tuurlijk, het is altijd leuk je eigen fokprodukt te showen, maar wat een belang voor een enter of twenter die in de kudde staat elders....
Het is niet alsof er wat te winnen valt aan predikaten of anderszins, zoals dat wel het geval is bij veulens en 3 jarigen.....

Ik zou het niet doen. Ik ging lekker zonder paard, kijken naar al die andere ook mooie dieren...
En Super-Voice-Babe aanmoedigen natuurlijk!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 22:16

Dees, wat jij zegt, dat heb ik zeker in mijn achterhoofd. Het is dus allemaal nog niet zeker. Het hangt van een belangrijke factor af en dat is wat de rest van de groep doet.
Ze staat met nog een aantal enters/twenters in de kudde ook KWPN.
Ik moet nog vragen of haar grote vriendin meegaat. Daar is zij altijd samen mee, al vanaf het spenen.

Als haar vriendin gaat, gaat zij mee. Dan is het probleem ook niet zo groot in de kudde.
Voordeel is ook dat ik haar dan even thuis heb en direct de Hoefsmid erbij kan regelen. Staat ze weer netjes erop en kan ze weer een flinke tijd ertegenaan in de kudde!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:33

Dees schreef:
En Super-Voice-Babe aanmoedigen natuurlijk!


Bloos Bloos Bloos En je hebt de mooie babe niet eens in het eggie gezien! *LOL* Maar Voice gaat naar Nijkerk en ik denk niet dat Jantina zover komt... Al zou het natuurlijk erg gezellig zijn.... Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 22:47

Nee laat ik Udinde DAT maar niet aan doen *LOL*
DAn zou ik wel erg ver met dat arme ding moeten rijden. Vind 8 kilometer al heel ver Knipoog

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 23:40

Voor de opvoeding zou ik het zeker doen. Ze leren er zo veel van.
En de beoordeling, het ligt er maar net aan of ze in een gunstige periode zitten qua groei...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 08:55

Ach ja, de beoordeling. Ik weet niet zo heel veel van keuringen, maar wel dat het een momentopnamen is.
Helemaal bij een enter.... Die kunnen toch al zo lelijk zijn *LOL*

Ook al is Udinde natuurlijk de mooiste jaarling ooit Lovers Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 22:25

De update....
Ik GA! Ik ga echt!! We gaan echt....
Udinnie en ik... En haar vriendinnetje...
En nog een aantal paarden, oa de moeder van haar vriendinnetje met veulen en nog wat driejarig grut.

Nu moet ik gaan overleggen wanneer we ze gaan halen met de trailer. Vind het zo fijn *)
Vlechtjes in haar blonde manen, beetje vet op de hoefjes, mooi halstertje aan Lovers
Hmmm.... ik ben ZO nieuwsgierig hoe ze het allemaal zal vinden. Ze is zo braaf, ben benieuwd hoe ze zich zal gedragen en of ze ook gaat showen...

Ik ga in ieder geval een fotograaf regelen, want dat wil ik vastleggen!
Ik voel me net zo'n penny-meisje wat gaan frutten met haar ponietje. Bloos

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:14

Ontzettend leuk! Goede ervaring trouwens voor Udinde, al snap ik ook wel wat Dees bedoelt. Maar ze zal er veel van leren en na afloop denk ik heel moe zijn... Gaaaap Ben heel benieuwd wat ze van haar vinden, spannend hoor!

Wanneer is de keuring?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:54

ik zit er ook over te denken om met loulou naar de keuring te gaan. maar weet het nog niet zeker. loulou is toch niet het type fjord dat ze willen zien, maar aan de andere kant is het wel leuk om een keer te doen. en als er bestgaant (hoe schrijf je da Haha! ) enz. is dan kan ik daar ook nog aan mee doen dus.... ik weet het nog niet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 13:12

Het is op 8 juli, dat is al heel erg snel!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:18

spannend Hinke gaat de 6de ben ook heel benieuwd hoe zij het gaat doen als veulen had ze een 1a premie dit jaar weer??????

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:32

Jaaaaah gaan we ons met zijn allen gek maken voor de keuring!!! Haha! Krijg ik vast wel tips van jullie.... Schijnheilig

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:37

ik ben vandaag geweest met een merrie en hengst Knipoog
de kwpn keuring in oud bijerland!!
nog meer mensen geweest? ben benieuwd misschien heb ik jullie nog wel gezien Knipoog
er werden btw maar een stuk of 2 eerste premies weggegeven er werd laag gejureerd Gaaaap

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:34

marfiek schreef:
ik ben vandaag geweest met een merrie en hengst Knipoog
de kwpn keuring in oud bijerland!!
nog meer mensen geweest? ben benieuwd misschien heb ik jullie nog wel gezien Knipoog
er werden btw maar een stuk of 2 eerste premies weggegeven er werd laag gejureerd Gaaaap



Wij zijn in Alblasserdam geweest en daar waren ze ook niet echt gul met de 1e premies en de punten vielen erg tegen.