Zeldzame smid?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zeldzame smid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:03

Als ik af en toe de wanhopige oproepen lees mag ik wel in mijn handjes knijpen met mijn smid geloof ik.
Gisteren heeft Pablo zijn ijzer afgetrapt en zometeen komt mijn smid al om hem er weer onder te zetten. hoe druk die man het ook heeft, hij probeert altijd nog dezelfde dag te komen (gelukkig was het bij Pablo voor het eerst dat hij een ijzer af had maar bij een hoefzweer kwam hij ook al zo snel).
En vorige week is bij Pieke langs gegaan ondanks dat hij eigenlijk geen nieuwe klanten meer aanneemt en Pieke op een stal staat waar hij verder geen klanten heeft.
Echt fijn om een smid te hebben waar je op kunt rekenen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:37

Ik heb ook zo'n fijne smid, echt goud waard! Ik laat hem ook vaak merken dat ik hem erg waardeer. Het is zo'n zwaar vak!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:42

ik ben ook 'gezegend'met zo'n smid!
je hoeft maar te bellen en hij staat er
als je niet belt belt hij om te vragen hoe het met je paardje gaat, of ze nog last had van dit of dat.
echt een top smid!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:00

WAUW! Kunnen jullie die smeden niet eens richting Zeeland sturen?
Isabeau trapte zaterdag haar ijzer eraf en Fleur gister. Heb vanmiddag eindelijk mijn smid te pakken gekregen en hij moest om 1 uur in ons dorp zijn en daarna een belletje mijn kant op dat ie er aan zou komen. Het is nu 4 uur en ik zit dus nog te wachten!

GROM, en ik heb een wedstrijd zaterdag! Lips are sealed

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

nog eentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:06

Er zijn er meer, mijn smid komt direct als ik hem bel. Hij weet dat als ik bel dat hij moet komen, dat het dan ook ernst is.
Mijn oudste paard heeft hele slechte hoeven, als er iets met hem is en ik bel de smid komt hij vrijwel meteen langs.
Ik hoor inderdaad veel slechte verhalen over andere smeden, maar ik heb gelukkig een goeie getroffen.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:57

Hoi,

Ook ik ben in de zevende hemel met mijn smid ! Haha!
Denkt mee en is er ook als je hem nodig hebt. Cool

Groetjes Jacqueline.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:03

dan heb ik het echt getroven dennis de hoefsmid looprt elke dag bij ons op stal mede omdat hij zijn paard daar heeft staan ik hoef hem maar te vragen kun j eisabel voor mij bekappen en hij doet het ook meteen als hij zijn bus bij zich heeft hij denkt ook heel erg mee en doet ales in overleg als ik een vraag heb over waarneer ik hoefijzers kan gebruiken legt hij me het rustig dat dat het beste is in de lente omdat het dan zo vochtig is duz ik knijp ook mijn handjes dicht met hem

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:41

Buitenzorg schreef:
WAUW! Kunnen jullie die smeden niet eens richting Zeeland sturen?
Isabeau trapte zaterdag haar ijzer eraf en Fleur gister. Heb vanmiddag eindelijk mijn smid te pakken gekregen en hij moest om 1 uur in ons dorp zijn en daarna een belletje mijn kant op dat ie er aan zou komen. Het is nu 4 uur en ik zit dus nog te wachten!

GROM, en ik heb een wedstrijd zaterdag! Lips are sealed


Wees blij met jullie smeden! De mijne heeft tot nu toe NIETS van zich laten horen en we zijn een week verder. En ik bel hem tigx per dag, maar mooi geen reactie.
Inmiddels is er gelukkig een andere smid geweest, dus de wedstrijd kon gelukkig doorgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 16:55

En ik heb ook zo'n super smid!!!!

Hij weet dat als ik tussendoor bel dat het niet voor niks is en hij kent ook Kawa's hoefjes en die zijn niet al te sterk, dus om hem dan een paar dagen zonder ijzers te laten lopen kan een jaar kl0ten blijven om het weer goed te krijgen. Dus hij komt dan meestal dezelfde dag en anders hooguit de volgende.
Heerlijk zo'n smid

Al hoor ik soms van dezelfde smid andere verhalen Verward
Maar of dat mensen zijn die altijd zeuren of altijd al te laat de smid bellen en dan maar verwachten (eisen) dat hij er een uur later staat, weet ik dus ook niet.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:53

Die van ons WAS goed en trouw, maar het begint af te takelen Boos! ....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:02

Ach wij hebben Harm van 66 jaar. In noodgevallen komt hij direct Knipoog en anders is hij er om de week. En het allerbelangrijkste; hij is onzettend geduldig met de paarden. Lovers

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:51

Ja wees daar maar blij mee!
Ik hád een goede, maar die bevindt zich nu in de Betuwe Boos! Dinsdag a.s. komt 'mijn' nieuwe smid, met veel moeite en geslijm wil die mijn paardje nog wel 'aannemen'. Ik hoop dat die goed is, hij is wel één van de weinige in deze omgeving die rijksgediplomeerd is, nou nog kijken of die het goed doet.