Landwindje zn allereerste springles..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Landwindje zn allereerste springles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 22:12

eigenlijk verslag van donderdag, maar ik had niet echt veel tijd eerder...

maar donderdag was het dus zo ver, na een aantal keer wat balkjes gedraafd te hebben zou ik donderdag voor het eerst een springlesje rijden met mn paard. Eerst even rustig losgereden (wel even wennen hoor, zo'n groot paard met toch wel iets ruimere bewegingen dan mn pony en het paard van mn moeder en dan met een springzadeltje... Haha!)
maar na een paar minuutjes waren zowel mijn paard als ik aan het zadel en mn andere houding gewend en ging hij weer gewoon lekker lopen. Eerst rustig balken draven, in galop over 1 balkje en dat deed hij superbraaf! (hij heeft los ook wel al af en toe een sprongetje gemaakt, dat scheelt wel). daarna achter 2 drafbalkjes een klein kruisje: Vosje twijfelt geen seconde en doe een poging tot springen.. voor heeft hij al een mooie techniek, alleen wat hij met zn achterbenen aanmoest Verward
Na een paar keer begon hij wel door te krijgen hoe het ongeveer werkte en zette mn instructeur een heel laag steiltje neer op 4 galopsprongen achter het kruisje (allemaal over balkes, zodat de afstanden duidelijk waren voor mn paard). Ook dat probeerde hij gewoon allemaal superlief, eerste paar keer had hij ergens wel een balkje (die achterbenen blijven moeilijk Knipoog) maar de laatste keer ging hij er heel netjes doorheen en toen was het ook meer dan genoeg.
Ik ben dan alweer zo trots op mn beestje! Logisch dat hij fouten maakt, maar hij probeert gewoon alles wat je van hem vraagt zo goed mogelijk te doen en dat vind ik zo ontzettend lief! Lovers


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 14:09

Voorlopig rijd ik vooral dressuurmatig (hij is nog jong en de basis is voor allebei belangrijk) met af en toe een springlesje. Maar hij is helemaal springen gefokt en ik ben eigenlijk niet zo'n held, dus tja Knipoog Voor mij is zowiezo alles hoger dan een meter toch wel even slikken.
maar ondanks dat hij zo gefokt is lijkt hij ook wel een fijn dressuurpaatd te worden (mede door zijn super karakter ook). Dus ik denk dat ik gewoon allebei doe en dan zie ik wel waar we uitkomen Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, maitestar23, Plus_en_Min, vidya en 133 bezoekers