Dom, dom meisje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Dom, dom meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 21:49

Vandaag was ik op de manege om mijn zusjes verzorgpaard te doen. Patricia (mijn zusje) was ziek. Nu wist ik al dat een instructrice van de manege een manegepaard heeft gekocht en daar zijn nogal wat probleempjes mee, met name aan de rug. Vroeger reed ik bij een meisje (nou ja meisje...ze is net zo oud als ik) in de les, zij was ook helemaal gek van dat paard en rijd er dus ook graag op maar nu had ze met haar instructeur afgesproken dat ze afgelopen zaterdag op dat paard zou rijden maar die was intussen ongeschikt om op te rijden voor nu even. Dat meisje was helemaal beledigd dat ze er niet op zat...Teleurgesteld, nou dat kan ik me voorstellen maar beledigd Verward ze zat nu op een stom paard vond ze zelf.

Nu was het ook nog zo dat ze de laatste week van juni op vakantie was en de week ervoor (aankomende zaterdag geloof ik) wil ze er perse op!
En anders zei ze dat ze het gewoon ging vragen aan de nieuwe eigenaresse of ze erop kon. Maar dat laatste kwam op mij over alsof ze een dreigement uitvoerde.

Het treurige van dit verhaal vind ik eigenlijk dat mevrouw liever rijd dan zich om een paard bekommert, in zo'n geval twijfel ik eraan of ze het paard zelf wel echt leuk vind of dat ze het alleen maar een leuk paard vind omdat dit paard qua rijden zo makkelijk zit. Ze is boos dat het paard ziek is omdat ze dan er niet op kan rijden. Logisch???? Verward

Lopen er bij jullie op stal ook zulk soort mensen rond?
Groetjessss van Jessica!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 11:46

mmm... jammergenoeg zijn er erg veel mensen die een paard alleen maar leuk vinden als het gezond is en ze erop kunnen rijden.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:17

op mijn oude manege was dat ook zo met sommige kinderen, en hadden ze ook slecht gereden met een wedstrijd ofzo, dan vlochten ze ook niet uit en zette ze zo de pony's op stal, een keer zelfs zadelde iemand geen eens af, dat is toch zielig? De pony's werden soms ook niet goed uitgestapt, en als ze meerdere keren moesten springen wilde elke ruiter heel lenag inspringen totdat de pony's gewoon heel moe waren.
Maar daar wordt nu heel goed opgelet. Spring je als tweede, derde, enz. meer dan drie keer in ben je gediskwalificeert. En met het verzorgen gaat het ook al veel beter.