Nieuw bijrijdpaardje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Nieuw bijrijdpaardje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 14:19

Hoi Allemaal,

Heel onverwacht en plotseling is er een heel leuk bijrijdpaardje op mijn pad gekomen! Het gaat om een negen-jarige schimmel (Liesbeth heet ze), heeft gelopen tot LII dressuur met winstpunten, en is 160 cm hoog.

Gisteravond ben ik kennis gaan maken, en heb ook even met Liesbeth gereden. Liesbeth had een weekje niet onder het zadel gelopen omdat haar eigenaresse een blessure heeft aan haar schouder, dus ze was lekker pittig en fris! Liesbeth blijkt een makkelijk te rijden paard te zijn, zeer nageeflijk, loopt heel makkelijk in stelling, prachtig beestje om te zien. Het klikte ook nog eens met de eigenaresse, dus alles is eigenlijk positief! Liesbeth staat nu nog op een pensionstalling, maar daarover is de eigenaresse niet zo tevreden. Ze wil in samenspraak met de bijrijder naar Manege Ruimzicht verkassen. Dat is een erg mooie manege, met zeer goede faciliteiten, dus ik sta daar uiteraard helemaal achter!

Ik ben erg enthousiast erover. De bedoeling is dat ik in eerste instantie drie keer per week rijd, de rest doet de eigenaresse. Als het allemaal goed gaat, is er een kans dat ik wat meer ga rijden.

Ik hoor jullie denken "Die Marieke had toch al een bijrijdpaard"? Ja, dat klopt. Ik ben nog steeds bijrijder van Babet (zie voor meer info mijn profiel). Helaas gaat dat eigenlijk sinds een aantal maanden helemaal niet goed. Als ik heel eerlijk ben, is dat nooit helemaal lekker gegaan. Dat ga ik niet allemaal uitleggen, want dan ben ik voorlopig nog wel even bezig Knipoog Het komt er iig op neer dat Babet heel moeilijk te rijden is. Ik (en anderen) denk dat dat komt omdat ze ergens last van heeft, haar eigenaar denkt dat ze niks heeft. Hij wil niet dat ze onderzocht wordt, of dat er een fysio of paardentandarts oid bijkomt. Gevolg is dat ik nu telkens rijd met het idee dat ik haar pijn doe, en dat is echt verschrikkelijk. Ik heb inmiddels meerdere malen jankend op haar gezeten, voor mij is de lol er een beetje af eigenlijk.

Ik was al aan het twijfelen of ik misschien maar met Babet moest stoppen, en dan krijg je zo'n aanbieding... Mijn verstand zegt dat ik helemaal moet gaan voor Liesbeth, maar als ik daarover nadenk... om Babet niet meer te doen, geeft mij een hele rare knoop in mijn maag. Dat is echt zo'n schatje! Allebei doen kan niet, want ik rijd Babet vijf keer per week, en Liesbeth moet ook drie keer, dat wordt allemaal veel te veel voor me.

Nou ja, misschien een warrig verhaal voor jullie, maar ik moest het even kwijt. Vind het best moeilijk. Ik wil heel graag voor Liesbeth gaan, ik denk ook dat ik heel veel van haar kan leren, maar om Babet in de steek te laten... aaarfhghgh..

Voor jullie info hierbij een fotootje van Liesbeth. Dit is met haar vorige eigenaresse.

Afbeelding


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 09:55

kaj"]
Het is vlak bij mij, en ik kwam er al toen ze nog een weilandje met twee pony's hadden en verder niets.
Het begon allemaal amateuristisch en leuk maar de laatste tijd hoor ik negatieve dingen en dan vooral over Rosalin zelf.

Maar om een paard te stallen lijkt het me inderdaad wel fijn aangezien je gewoon luxe hebt dan!

die foto komt me trouwens erg bekend voor?
Heeft deze op marktplaats gestaan of zo?
[/quote]

Ik ken Ruimzicht zelf nog niet, alleen van de website. Wat ik wel weet, is dat het iig veel beter en verzorgder is dan waar ze nu staat. We gaan er binnenkort een keertje kijken, ben erg benieuwd.
Die foto kan best op Marktplaats gestaan hebben, geen idee. De huidige eigenaresse heeft Liebeth nog niet zo lang, en ik weet niet waar zij haar vandaan heeft. Kan best zijn dat ze haar via Marktplaats heeft gekocht...

[quote="musje schreef:
kan je proberen om Babet nog 2x per week te blijven doen? dan zou je het mooi combineren. het is maar een ideetje hoor je moet doen wat jou het leukste en het beste lijkt en voor liesbeth zo ik ook zijn gegaan!


Ik zou Babet in principe nog wel twee keer per week kunnen rijden, maar dat is absoluut niet voldoende voor haar. Haar eigenaar rijdt er zelf niet mee, dus dat zou dan betekenen dat ze vijf van de zeven dagen per week stil staat, en dat lijkt me toch wel iets te veel?

Ik zat al te denken dat het misschien wel netjes is om de eigenaars van Babet te helpen met zoeken naar een nieuwe bijrijdster. Totdat ze die gevonden hebben, wil ik Babet nog wel een beetje "bijhouden", dus misschien die twee dagen per week die jij noemt. Helaas is het nog steeds heel moeilijk om een bijrijd(st)er te vinden, dus waarschijnlijk ben ik met zo'n oplossing voorlopig nog niet weg daar.

Aanstaande zaterdag rijd ik ze allebei. Misschien dat ik het dan al aandurf om met de eigenaars van Babet om de tafel te gaan. Zo niet, dan wacht ik er nog heel even mee. Vind het erg moeilijk hoor!


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 16:40

MirageGidran schreef:
zie je e-mail.

Ingrid


Gezien!! Thanxx.....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 12:35

Misschien kun je dit de volgende keer beter via een PB doen, dit topic is namelijk alweer behoorlijk verouderd.

Ik heb niet lang na het plaatsen van mijn topic besloten om niet door te gaan met Liesbeth, omdat ik helemaal voor Babet wilde gaan. We hadden immers al zoveel bereikt in die tijd dat ik met haar bezig was, dat wilde ik toch niet zomaar weggooien. Daarbij was (ben) ik enorm aan haar gehecht. Inmiddels is er ontzettend veel gebeurd, ook heel nare dingen, maar daarvoor moet je maar even de zoekfunctie gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SassyMoon en 87 bezoekers