Pieke is kreupel, stome prutssmid! *GRMBL*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Pieke is kreupel, stome prutssmid! *GRMBL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:21

Ik ben boos want die arme Pieke is kreupel. Een mij onbekende smid heeft Pieke laatst beslagen (mijn moeder had hier nog geen smid omdat ze is verhuisd en die smid was toch op stal voor een andere fjord).
Na een tijdje viel het mijn moeder op dat Pieke scheurtjes kreeg in zijn hoevn. Die smid wilde niet komen kijken. Mijn smid is wel gekomen maar die kon er niks meer aan doen. De nagels zaten veel te hoog. Mijn moeder moest maar hopen dat de ijzers er lang onder bleven zitten zodat de hoeven konden groeien en dan over een tijdje de scheuren er af gekapt konden worden. Want als hij nu de ijzers er af zou halen zou de hoef verer uitscheuren.
Maar vandaag zou ik Pieke rijden en al toen hij zich omdraaide in de wei om naar ons te komen zag ik al dat hij kreupel was. Er zit een fikse scheur in zijn hoef en de andere ziet er ook niet fijn uit.
Getekend ongeveer zo:
Afbeelding

De andere fjord die door dezelfde smid is beslagen heeft intussen ook al een flinke scheur in zijn hoef.

Zou je zo'n smid niet Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:29

Boos! Lips are sealed Fijn een smid die "even" je paard verpest.... Huilen
Snel op zoek naar een andere.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:30

Zo wat een afknapper!!!
Die komt dus ook nooit meer neem ik aan. Balen is dat hoor, scheuren in de hoeven. IJsco had er ook last van, maar onze smid heeft het gelukkig heel netjes gekregen door er elke keer dat hij kwam even extra aandacht aan te schenken met bijvijlen enz. Dus toch maar een andere smid voor Pieke, goede smid is goud waard. Succes! En geef Pieke maar een knuffel, arm beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:34

Cody schreef:
Die komt dus ook nooit meer neem ik aan.

Dacht het niet inderdaad. Die eikel hoeft nooit meer aan Pieke te komen. Mijn moeder ging nu maar weer mijn smid bellen wat ze nu moet doen. Hopelijk kan hij er wel wat aan doen. Dat is wel een goede smd dus ik hoop het maar. Hij durfde eerder het ijzer er niet af te halen omdat hij bang was dat de hoef dan helemaal zou afscheuren maar dat is helaas nu dus toch al gebeurt.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:07

grrr je zou zoiemand toch....... Lips are sealed
Daar kan ik echt kwaad om worden, die mensen vragen een smak geld, maar dan even je werk goed doen HO MAAR...
veel succes ermee!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:20

Ik heb dus ook ooit zo'n smid gehad Boos!
Scheuren in hoeven komen vaak door een te klein ijzer... Check dat eens. Beslag wat precies "pas" is, is vaak te krap en dan krijg je scheuren. Op een gegeven moment blijft er ook geen ijzer meer onder zitten omdat de hoef gewoon nog te zwak is om de nagels vast te houden. Skippen dus die smid.
Mijn smid zegt altijd, je moet er een stuiver (nu 5 euro cent) langs kunnen rollen. Dat gaat dus niet meer op na een week of acht.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:06

ohhh je zou ze toch Lips are sealed

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 20:59

Aargh vreselijk! Arme Pieke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 00:30

Ik vind het zooo zielig voor hem. Hij liep echt kreupel en de hoeven zien er echt eng uit. Net onder het midden gaat er een scheur horizontaal over bijna de hele breedte en daar komen de nagels dus naar buiten.
Het schijnt dat smeden wel vaker zo beslaan omdat het ijzer dan langer blijft zitten Frusty
Ik sta al bijna niet voor mezelf in als ik die man een keer tegenkom, EIKEL!

Ik snap niet dat zo iemand nog werk heeft, er moeten toch meer paarden problemen van krijgen als er daar al 2 paarden rare scheuren hebben gekregen?