Penny paard??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Penny paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 19:16

We hadden het er van de week nog over.
In de verhalen van de Penny staan altijd van die leuke paardjes die naar je toe komen rennen als ze in de wei staan en ze jou aan zien komen.
Wij waren het er toch wel over eens dat ze meestal toch voor het gras kiezen dan voor jou. Je ziet ze dan denken, o nee hè, heb je haar weer.

Nou heb ik dus het ongelooflijke meegemaakt.
Noah stond vanmiddag in de wei. Met zo'n 10 andere paarden. Ik liep naar het hek toe, roep hem en wat gebeurt er...??
Hij komt naar me toe gedraafd. Verward
Hij kiest dus mij, boven paardemaatjes en gras.
Ik voel me zeer vereerd. Toch een Penny Paard.... Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:27

Wietze is een penny-paard als het hem uitkomt. Haha!
Hij staat meestal maar 4 uurtjes in de wei, maar als hij er een keertje langer in moet blijven staan heeft hij het ook wel gehad. Als je dan langs komt komt hij keihard naar je toegerend, en dan een noodstop voor het hek. En als je dan doorloopt }> om bijv. een rondje met de hond te lopen kijkt hij je net zo lang na tot hij je niet meer ziet en dan begint hij keihard te hinniken Lovers En als hij je dan weer ziet (aan de overkant van de vaart) begint hij weer Lovers
Maar al staat hij er pas 4 uur in of minder, dan zal ik hem toch echt moeten gaan halen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:30

Pliva is ons Pennypaard. Die komt in volle galop naar je toe al hinnikend!
Die is echt gek op aandacht. En eten Schijnheilig
Overigens heb ik altijd paarden verzorgd die graag naar je toe kwamen, liever dan dat ze nog lekker gras konden eten.
Allemaal pennypaarden dus, ze bestaan echt!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:43

Fleur is het meest typische ANTI Penny paard dat ik ken..

Als je verdrietig bent, ben je geen goede leider, dus test ze je uit. Troost hoef je niet te verwachten..
Als je de wei in komt moet je haar komen halen. Het laatste stapje doet zij, maar naar je toe komen? Nope..


En toch ben ik weg van die donder.. weet precies wat ik aan haar heb.. Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:44

Ik ken ook 2 van die half-pennypaarden
waarom half, normaal komt er iemand met eten Vork

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:22

Felix is geen penny paard, ik moet hem 99 van de 100 keer ophalen en soms nog ff achter hem aan lopen, en dat terwijl hij dan alleen maar gepoetst wordt.
Felix houd ook niet van knuffelen, heel soms mag het.

Danno is vaak wel een penny paard, als ie me aan ziet komen gaat die kop omhoog en komt hij naar me toe. Als ik hem daarbij aanmoedig nog vaak in draf of galop ook. Maar als meneer geen zin heeft moet ik hem halen hoor Haha!
Danno is ook een echte knuffelkont Lovers

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:26

guido komt ook meestal wel naar me toe hoor Lovers
zeker als hij al wat langer in de wei staat en ik kom hem halen, dan komt ie in volle draf of in galop met een paar bokkesprongetjes ertussendoor!!! Lovers

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:31

Lennon is heeeeel soms een penny-paard
Meestal vindt ie gras enzo interessanter dan t baasje Haha!
maar soms kan hij me toch verbazen... een paar weken terug nog... ik stond nog maar net in de wei, kijk, oortjes naar voren, spurtje trekken en net voor mn voeten remmen en dan zo kijken van heeee mijn favoriete mens Cool
Laatst bijgewerkt door Lennon op 18-06-02 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:34

De verzorg-shetje die ik heb verzorcht (waren er 3 maar ze zijn verhuist naar Vlierden vorig jaar Huilen ) waren ook echt Penny-paardjes als we naast de wei fietsen (als we BV. uit school kwamen) en we ze riepen kwamen ze vanuit achter in de wei (waar ze ons niet konden zien) aangestormd echt een supergevoel....echt altijd als we er waren kwamen ze heel hard aangegalopeerd en gehinnikt...geweldig die waren echt aan ons gehecht en wij aan hun...en dan krijg je dat rotte nieuws...we gaan verhuizen....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:35

Skippy was ook een echte penny-pony! Lovers

Als ik haar ging halen kwam ze naar me toe gelopen (wel op dr gemak, maar ze kwam Haha! ) En als het waaide/ regende kwam ze achteruit naar me toegelopen en stopte ze als ze met haar hoofd bij mij was *LOL* (Echt waar... geen verzonnen penny-verhaaltje Pling )

Zo'n schatje Lovers Nu merk ik pas echt dat ik haar mis, als ik aan zulke dingen terug denk...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:36

mn vz fjord is echt een onwijs pennypaard. Niet normaal. Ik roep m van ver en krijg een hinnik terug, ben er bijna, zet mn fiets neer en meneer staat al lang en breed op me te wachten bij t hek. Kom ik niet snel genoeg?? verontwaardigd gehinnik Haha! Haha!
De andere pony's doen dat veel minder. Sabina kijkt op en eet verder, de welshjes komen wel op je af om te knuffelen en de veulens ook. Maar Shico slaat echt alles Lovers Lovers de schat

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:52

Mijn pony is echt een penny-paard!!!

Als ik met de auto het weggetje opdraai naar de wei toe dan gaat het hoofdje omhoog, hinniken en in volle galop naar het hek toekomen.

Heeft hij vanaf het begin af aan al gedaan. De shetlander die er eerst bijstond idem dito.

Maar eerlijk is eerlijk, nadat hij mij begroet heeft wil hij ook nog weleens weglopen als ik met halster aankom. Meestal niet maar af en toe heeft hij natuurlijk meer zin om verder te eten dan om te werken logisch toch?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:03

'mijn'isabelle ook!
En dat is een manegepaardje Lovers .Dat doet ze alleen bij mijn lesgeefster en bij mij,en als ik aan kom en de pony's staan in de wei,direct hoofd omhoog en isabelle en gazelle hinniken Lovers Lovers (gazelle hinnikt naar iedereen,als er een paard aan de balk (voor te poetsen)weggaat,of er komt een auto,kan je je oorstoppen al gebruiken)
dat is echt zo zalig,al die pony's kennen je...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:14

Ik heb 1 penny paard.Die komt naar je toe als je haar roep.Ook alleen maar omdat ze er dan uit wilt.

En de ander is echt geen penny paard.Die gaat desnoods nog door het draad als ze maar niet met je mee moet.Zij staat dus liever op het land.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:18

Hahaha ik heb een Penny paard, als je hem roept gaan de oortjes erop en komt hij al naar het hek om je te begroeten, en anders loopt ie iig naar je toe om je te begroeten in de weide.
Hij zal niet voor je weglopen in de wei, het idee komt niet eens bij hem op. Hij loopt echter langzamer het pad richting 'werk' op dan het pad richting weide terug *LOL*

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:34

Toen Jos op de wei stond en ik dr riep kwam ze ook Lovers
was wel sweet, maarja gras gaat ook vervelen denk ik Knipoog Schijnheilig

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:49

Een penny-paard, wat een benaming *LOL* *LOL*

Die van mij kiezen voor gras in plaats van mij tenzij ze hun buiken al aardig vol hebben. Vooral de Welsh K en mijn Tinker kunnen af en toe op het irritante af volgen.
Irritant omdat ik meestal iets wil doen in de wei, onkruid weghalen, omheining nalopen etc. en ze dan elkaar proberen weg te jagen om mijn onverdeelde aandacht te krijgen. Maar soms is het ook wel heel lief. Laatst stond ik Kamille uit te trekken en mijn Tinker stond me wat raar aan te kijken alsof hij dacht "mensen grazen toch niet" maar daarna kwam hij gezellig naast me "meegrazen".
Hinniken doen ze voornamelijk als ze de wei opwillen of iets anders verwachten. Parcival gaat dan ook door het keukenraam kijken en als hij me ziet begint hij flink te gillen Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:26

Flair is een pennypony (wat klinkt dat stom) ze komt echt altijd meteen als ik haar roep, vaak hinnikt ze ook nog.

Ik had zaterdag zelfs nog iets grappigs, Flair had nog nooit in het achterste land gestaan en ik laat haar als ik haar uit het land haal altijd los naar het (volgende) hek lopen. Nu dacht mevrouw ik ga lekker de andere kant op want daar ben ik nog nooit geweest. Nou ging ze in volle galop naar het achterste land is daar een rondje gaan rennen (hek was open), toen riep ik haar, gaf ze een hinnik en rende weer naar mij toe. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:47

Nescio komt altijd met een schreeuw en in uitgestrekte galop op het hek af als ik hem fluit. Hij is zooooo Black Beauty wat dat betreft Haha!

Overigens leer ik mijn paarden om naar mij te komen. Ik vertik het om ze op te halen. Of ze nou op stal, in de wei of in de paddock staan, ik laat ze altijd naar mij toekomen. Maar Nescio doet dat wel het uitbundigste Lachen

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:51

*LOL* *LOL* *LOL* pennypaarden!!!
leuk onderwerp Aman....nou ik moet het nog uit gaan vinden,
of litonia naar mij toe zal komen als ze in de wei staat!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:57

Ik zorg er wel voor dat Pav een Penny paard wordt, door te zorgen dat ik altijd snoepjes bij me heb Haha! Succes verzekerd!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:13

als ik darmorah uit de wei ga halen gaan d'r oortjes naar voren......... en dan gaat ze als een gek gras lopen eten want ze weet dat ikd'r uit de wei kom halen en dat betekent zeker de komende drie uur geen gras, (aaah arm paard Haha! ) maar een maal uit de wei is het een op en top penny paard, ze houd erg van kroelen en borstelen vind ze heerlijk ik heb zelfs een massage borstel voor d'r gekocht omdat ze poetsen zo lekker vind

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:19

oké dat klinkt allemaal heel lief hoor,
maar veel paarden, die alleen in de wei staan, hebben ook niet veel om lief tegen te doen, of te pesten, of hoe dan ook afleiding te hebben. dan ben je zelf dus een soort zielige vervanging voor een weidegenoot en je bent dan dus waarschijnlijk op dat moment gewoon even afleiding. toch kan ik me voorstellen dat het leuk is als je paard hinnikend en met de oren naar voren naar je toe komt rennen. oké ik vind het leuk voor jullie en het lijkt me ook wel leuk, want je krijgt dan toch het idee dat je wat betekend voor je paard. maar misschien beteken je wel teveel.
of niet soms?
eva

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:01

phoenix koos altijd voor mij. hij kwam hoe dan ook. soms voordat ik hem had gezien rende die me al tegemoet. het ging niet altijd even snel, want hij was wel stoer natuurlijk, maar hij kwam in rengalop, drf of stap. noit hoefte ik naar hem toe te komen.
tja ach hij was ook wel geweldig hoor.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:28

Joy is absoluut een Penny paard
Ze komt altijd als ik haar roep
'Haar kilometers liggen aan de afstand die ze van me verwijderd is
hoeverder hoe harder ze komt Haha!
SUPERPAARD