Pablo en het washok *zucht* :-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Pablo en het washok *zucht* :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:08

Af en toe krijg ik echt het heen en weer van Pablo. Het was gisteren snikheet en hij was flink aan het zweten. Ik bedacht dat ik hem lekker even zou afspoelen in het washok.
Toen ik hiet net op stal stond (nu al bijna 2 jaar) durfde Pablo het hok niet in, hij vond de ingang eng. Uiteindelijk met veel geduld en rustig proberen ging hij er braaf in.
Eenmaal in het washok vindt hij het heel leuk om met het water te spelen. Hij “splasht” met zijn voorbenen in het water, probeert de waterstraal te pakken, is heel speels.
Tegenwoordig raakt hij zelfs niet meer van streek als ik even het hok uitloop om iets te halen wat ik heb vergeten. Hij blijft gewoon rustig staan.
Hij blijft wel vaak nog weifelen bij de drempel maar een worteltje voor zijn neus doet meestal wonderen al zijn er ook dagen dat hij zonder aarzelen in 1 keer doorloopt.
Eergisteren liep hij heel makkelijk het hok in. Maar gisteren Lips are sealed ...een wortel deed hem niks. Hij wilde best een wortel maar dan wel buiten dat hok. En dan hoort hij ergens mensen praten en gaat hij meteen volle kracht achteruit om die mensen te kunnen zien. Hij is heel bang niet alles te kunnen zien terwijl het washok heel licht is en er ook een raampje is waar hij het binnenerf op kan kijken (wat hij ook vaak doet).
Uiteraard komt er dan wel iemand langs die Pablo even goedbedoeld een duwtje tegen zijn kont aan geeft Schijnheilig ...nou berg je dan maar want Pablo kan heel hard achteruit. Als hij zo’n bui heeft is het net een ezel: zodra hij maar iets druk voelt op zijn halster, of tegen zijn kont, gaat hij achteruit. Alle kanten gaat hij op maar niet het washok in. Ook achteruit niet (in het begin trapte hij daar nog wel eens in).
Uiteindelijk heb ik een emmertje gepakt met wat biks er in Vingers aflikken Toen was het geen enkel probleem meer en liep Pablo blind achter het emmertje aan het washok in. Niks geen stress meer. Verward
Op zo’n moment voelde ik me echt genept. Hij had al wat worteltjes gehad tijdens wat grondoefeningen dus die waren niet zo belangrijk meer.
Als het puntje bij paaltje komt doet Pablo het niet omdat het moet. Hij kan er niet tegen als we het wel van hem eisen, hij gaat alleen maar meer in protest.
Waarschijnlijk loopt hij vandaag weer zonder problemen het hok in maar over een paar weken doet hij gerust weer moeilijk. Dan haal ik maar meteen een emmertje met wat brokjes want vechten heeft geen zin.
Hij is echt niet bang voor het hok trouwens want als er een ander paard instaat moet hij altijd even om het hoekje kijken: zijn kop helemaal naar binnen en even kijken wat er gebeurt Cool .

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:44

Haha! Haha! Haha! Haha!
Sorry, leedvermaak. Pablo weet wel hoe hij aan een emmertje biks moet komen, hahaha. Stom he, dat ie nou niet snapt dat het met dat bloedhete weer juist hartstikke lekker is om even onder de douche te staan, Guinness vindt het heerlijk(alleen op de kont niet), ze speelt ook met de waterslang, probeert uit de slang te slurpen. is wel een leuk gezicht.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:55

't lijkt Omar wel, zeker met dat verhaal in zijn achteruit.....
Je zou ze soms...
Omar wil nooit onder de straal.... Maaaar gisteren juist wel...... ik voelde me ook genept! Verdrietig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:56

Gisteravond maar weer even naar het hok gelopen en ja hoor: tuurlijk wou Pablo grag naar binnen probleem hoor. Nog een keer er uit en er in maar nu kon het wel zonder trammelant Haha!