Waarom rijden mensen nu door grrrrr......UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Waarom rijden mensen nu door grrrrr......UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 09:47

Kan me zo boos maken Boos! Boos! .

Gisteren gingen we rond half 4 van huis om naar leys te gaan en marco ging nog ff sporten. We waren net de bocht om bij de stoplichten zie al auto een beetje uitwijken. Een andere auto rijdt heeeel zachtje en tot mijn schrik zie ik een wit beestje tussen de wielen uit komen. De auto rijdt nog iets door kijkt even of het beestje weg is en geeft gas en rijdt weg Boos! Boos! Boos! Boos! . Ik zag als dat er wat rood bij zat dus ik zei tegen marco stoppen ik MOET kijken.

Half rijdend (zachtjes) spring ik uit de auto en ren naar de overkant. Ligt daar in de goot een jong spierwit katje. Ze (bleek later) had een bloedneus en lag verschrikkelijk te gillen. Gelukkig zag ik nergens anders bloed maar ze wilde haar achterhand niet gebruiken. Heeeel voorzichtig heb ik haar opgepakt je kon duidelijk zien dat ze in een schok was en gilde flink. In de auto heb ik haar op de voormat gezet tussen me benen want ik wist niet of het een wilde of tamme kat was. Ze zat er gelijk rustig en keek af en toe even naar boven om te kijken waar ze was. Na het nodige bellen zijn we naar een dierenkliniek in de buurt gereden waar ze kon worden opgevangen.

Ze zat daar dus op de behandel tafel flink schreeuwend uit paniek mij aankijkend met die mooi blauwe ogen Kwijl . De DA heeft haar nagekeken en kon gelukkig in eerste instantie niets vinden in haar rug en achterpoten en het neusje was ook gestopt met bloeden gelukkig. Na de nodige prikken (pijnstillers en infuus) is ze in een warme handdoek naar een rustig hokje gebracht. Ze was toen ook gelijk stil. De meiden daar vonden het ook wel leuk zo´n klein ding wat opgevangen moet worden.

Ze blijkt ongeveer 12 weken te zijn en is echt spierwit geen enkel vlekje. Ze heeft mooie blauwe ogen. Tja ik ben geen kattemensen maar ik had het flink met haar te doen. Vandaag even bellen hoe het met haar gaat en kijken wat ze verder met haar gaan doen. Ze wordt in iedergeval aangemeld bij vermiste dieren en anders zo snel mogelijk herplaatst alhoewel ik bijna zoiets heb van GEEF MAAR MEE. Met jari komen we er wel uit.

Ik ben dus nog steeds verschrikkelijk BOOS dat mensen zomaar doorrijden. Ze konden zien dat het nog een kleintje was en ook nog bloedde ik haat dit. Ik denk nog ieder uur aan haar en ben blij dat ze nog leeft en nu maar hopen dat ze verder goed is.

Ik ga om 13 uur weg van me werk op weg naar ALMELOOOOO dus ik hoop nog een verder verslag te kunnen doen van de kleine.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 17-06-02 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:49

OOOOOOOOOOOOH wat een leukerdje lijkt me dat en wat een schoften zijn sommige mensen, geen respect voor ander leven.

Breng maar hier, ik heb er toch al 3, nummer 4 kan er wel bij...

Ivanka
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: The place to be: Den-Haag city

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:51

Hé bah wat een naar verhaal. Ik snap ook niet waarom mensen zoiets kunnnen doen. Zo ontschuldig klein en lief diertje. Die zo afhankelijk is van de mens. Goed van je Pris dat je haar hebt mee genomen en haar hebt weg gebracht naar kliniek. Ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen. Misschien ben je straks wel een diertje rijker. .......Ivanka

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:52

Ik ben bang dat de meeste mensen toch kaffers zijn. Hoe kun je toch zo'n beestje zo laten kreperen. Dat zijn mensen van een andere wereld die dat kunnen, hele andere wezens die met mij niets gemeen hebben.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:58

op die manier zijn wij echt al zeker 9 katjes kwijt geraakt... Huilen
elke keer lopen iets verder weg..steken de straat over...en jahoor BAM.....
en niemand die effe aanbelt terwijl het soms voor ons huis gebeurd..
dan snap ik echt niet dat ze niet effe de moeite kunnen nemen om aan te bellen zodat wij evt. het dier nog kunnen redden.....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 10:04

Nicolientje helaas werkt het zo niet? Het is naast een groote wijk gebeurt en ik ga niet de hele wijk overal aanbellen. Nee brengen hem naar de DA dan wordt hij gemeld bij vermiste dieren en daar kunnen de eigenaren haar weer ophalen.

Vooral bij een gewond dier is hulp het belangrijkste de rest komt wel. Plus dat ik niet kan begrijpen dat iemand een kat van 12 weken buiten laat lopen zonder bandje in een drukke woonwijk. Sorry maar dat vraagt om problemen. Doe je kat of hond een bandje om voorhet geval dat die mocht ontsnappen. Dan nog zou ik eerts naar een DA gaan en dan pas gaan bellen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:05

Wat erg dat mensen zoiets doen.... Het arme dier mag van geluk spreken dat jij daar toevallig reed.

Ik hoop dat ze er helemaal bovenop komt en er iemand op komt dagen die haar een veilig thuis biedt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:10

Gaaf he, die blauwe ogen die kittens altijd hebben, ik vind dat zo apart! Kwijl Maar erg sneu zoiets, helaas doe je er zo weinig aan.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 10:12

Prisca schreef:
Nicolientje helaas werkt het zo niet? Het is naast een groote wijk gebeurt en ik ga niet de hele wijk overal aanbellen. Nee brengen hem naar de DA dan wordt hij gemeld bij vermiste dieren en daar kunnen de eigenaren haar weer ophalen.

Vooral bij een gewond dier is hulp het belangrijkste de rest komt wel. Plus dat ik niet kan begrijpen dat iemand een kat van 12 weken buiten laat lopen zonder bandje in een drukke woonwijk. Sorry maar dat vraagt om problemen. Doe je kat of hond een bandje om voorhet geval dat die mocht ontsnappen. Dan nog zou ik eerts naar een DA gaan en dan pas gaan bellen.
heej!! het wat geen kritiek op jou..ik woon buiten af en soms gebeurt het echt een meter voor ons huis..en dan heb ik zo iets van diegene die dat (per ongelluk) heeft gedaan kan het dan wel effe melden in plaats van achterlijk doorrijden!! Boos!

Ik vindt het echt top wat jij voor dat dier gedaan hebt..en ik wou dat er meer mensen waren die dit deden!!
Mijn complimenten! Pling

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 10:24

Ik heb net even gebeld het gaat goed ze had al even gelopen. Ze hadden haar verder nog niet nagekeken maar het zag er goed uit. GELUKKIG.

Einde van de middag zou ik weer ff bellen alleen heb ik dan geen internet meer.

Ivanka
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: The place to be: Den-Haag city

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:23

Ben blij te horen dat het allemaal goed met de kitten. En die oogjes zijn idd erg om te kwijlen Kwijl Kwijl Zulke mooie oogjes en dan zo aan de kant gezet worden Boos! Boos! Kan het nog steeds niet begrijpen Verward Verward Lips are sealed

Ivanka

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:54

Goed hoor van je.... ik ben blij dat er vaak nog mensen zijn zoals jij die wel wat over hebben voor dieren....

Overigens....
Nicolietje schreef:
op die manier zijn wij echt al zeker 9 katjes kwijt geraakt...
elke keer lopen iets verder weg..steken de straat over...en jahoor BAM.....


Oplossing: niet meer naar buiten laten of een kattenren in de tuin maken. Mijn katten komen niet buiten op straat, wel op het binnenplaatsje waar ze niet weg kunnen, omdat ik het mezelf NOOIT zou vergeven als mijn kat overreden zou worden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:43

Ik ben wel ooit eens doorgereden.
was 's avonds om een uur of 9 midden in de winter op een weg dwars door het bos.Ik was Samen met anouk en ik reed een kat aan.
Ik schrok me dood hij sprong precies voor de wielen toen ik daar reed en ik reed er dus echt vol met 80 (of harder) overheen.
Wij zijn wel gestopt maar niet uitgestapt.
Zoals veel andere meiden uit A zich zullen herinneren was er in die tijd een gek actief die mensen neer knuppelde met stalen buizen etc.
'gelukkig' was de kat morsdood hij heeft geen pijn gehad .
Hoewel ik altijd uitstap als ik wat aangereden heb (ooit een keer een konijn maar die ging er hard vandoor)en dat ook echt wel zal doen mocht het me nog een keer gebeuren.
Zou ik mocht ik kiezen die avond weer zijn doorgereden.
Ben toch iets te zuinig op mezelf en op anouk.
tja ben dan misschien toch een aso

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:58

Marieke22"]
Goed hoor van je.... ik ben blij dat er vaak nog mensen zijn zoals jij die wel wat over hebben voor dieren....

Overigens.... [quote="Nicolietje schreef:
op die manier zijn wij echt al zeker 9 katjes kwijt geraakt...
elke keer lopen iets verder weg..steken de straat over...en jahoor BAM.....


Oplossing: niet meer naar buiten laten of een kattenren in de tuin maken. Mijn katten komen niet buiten op straat, wel op het binnenplaatsje waar ze niet weg kunnen, omdat ik het mezelf NOOIT zou vergeven als mijn kat overreden zou worden.
[/quote]nou ik denk dat katten een beter leven hebben als ze alle vrijheid krijgen en als ze an overreden worden ( Huilen ) dan hebben ze igg een goed leven gehad..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:24

Ongelooflijk dat mensen dan doorijden... Boos!
Wat ontzettend fijn dat het katje er bovenop is gekomen! Kan je niet nog even terug gaan naar die plek en aanbellen bij een paar huizen? Misschien weet iemand wel van wie ze is? Mijn vader heeft op die manier wel eens een eigenaar van een aangereden kat gevonden. Als die mensen niet weten waar ze naartoe moeten bellen voor hun vermiste kat, vinden ze haar nooit meer terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:20

Het zou natuurlijk kunnen dat dit slachtoffertje niet met opzet buiten was gezet, maar ontsnapt en dat ie dus daarom geen bandje/kokertje om had.

FIjn dat het diertje er nog bovenopkomt.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:13

Wat tof van je Prisca!!! Ik vind het echt walgelijk dat mensen doorrijden en het arme diertje met pijn laten liggen!!!
Gelukkig heb jij een diertje gered!!!

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:57

die kat die wij aangereden hadden was echt wel morsdood. We reden 80, hij kwam recht onder de wielen. en als je weet wat voor auto kim heeft(jeep geval), overleef je dat niet. maar we waren wel nog ff gestopt, om van de schrik bij te komen. ik heb nu telkens als ik een beest de weg zie oversteken van: ga weg, anders kom je onder een auto. ik heb daar helemaal trauma's aan overgehouden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:10

nicolietje schreef:
nou ik denk dat katten een beter leven hebben als ze alle vrijheid krijgen en als ze an overreden worden ( Huilen ) dan hebben ze igg een goed leven gehad..


mee eens!

Maar idd heel erg zielig voor dat beestje.
die lui van tegenwoordig.. Schijnheilig

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:06

grassie"]
[quote="nicolietje schreef:
nou ik denk dat katten een beter leven hebben als ze alle vrijheid krijgen en als ze an overreden worden ( Huilen ) dan hebben ze igg een goed leven gehad..


mee eens!
[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat een kat ook heel gelukkig kan zijn zonder een leven op straat.
Maar ja, dat is weer een hele andere discussie..... Knipoog

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:29

Marieke22"]
[quote="grassie"][quote="nicolietje schreef:
nou ik denk dat katten een beter leven hebben als ze alle vrijheid krijgen en als ze an overreden worden ( Huilen ) dan hebben ze igg een goed leven gehad..


mee eens!
[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat een kat ook heel gelukkig kan zijn zonder een leven op straat.
Maar ja, dat is weer een hele andere discussie..... Knipoog
[/quote]

You go girl. Haha! Onze poezen en katten komen ook niet buiten. Wij wonen aan een weg waar 80-100 km wordt gereden. Als ze maar genoeg ruimte hebben, gaat het wel goed. Onze beesten mogen overal in huis komen.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:48

Yootha"]
[quote="Marieke22"][quote="grassie"]
[quote="nicolietje schreef:
nou ik denk dat katten een beter leven hebben als ze alle vrijheid krijgen en als ze an overreden worden ( Huilen ) dan hebben ze igg een goed leven gehad..


mee eens!
[/quote]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat een kat ook heel gelukkig kan zijn zonder een leven op straat.
Maar ja, dat is weer een hele andere discussie..... Knipoog
[/quote]

You go girl. Haha! Onze poezen en katten komen ook niet buiten. Wij wonen aan een weg waar 80-100 km wordt gereden. Als ze maar genoeg ruimte hebben, gaat het wel goed. Onze beesten mogen overal in huis komen.
[/quote]

Dat bedoel ik dus. Onze katten mogen ook overal in huis komen, en wij hebben nog eens een afgesloten binnenplaats waar ze dus toch even een frisse neus kunnen halen, zonder dat ze gevaar lopen te pletter te worden gereden. Als je zorgt voor voldoende afleiding, speeltjes, ruimte, en dergelijke dan kan een kat binnen net zo gelukkig zijn als buiten. Daarbij vind ik dat er buiten nog veeeeeeel meer gevaren zijn dan alleen het verkeer. Denk eens aan opsluiting (per ongeluk of expres) vergiftiging, rare dingen eten, aangevallen worden door een hond oid, kattenhatende buren, zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast heb ik katten voor mezelf, en niet voor anderen. Ik doe mijn katten echt niet te kort door ze binnen te houden.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:31

sommige mensen (en dingen) zijn echt onbegrijpelijk...

gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij!!! Knipoog

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 07:56

Gelukkig zijn er mensen zoals wij.
Een paar jaar gereden reed er iemand over mijn hond heen. Hij leefde nog en ik stond daar maar te janken. De ene man trok mijn hond met zijn staart naar de kant en liet ons daar achter. Ik heb hem dan maar opgepakt en in mijn huis neergelegd. We zijn later naar de da geweest, maar de hond stierf een paar uur later.
Mijn eerste hond hier in USA werd geschoten omdat ze dachten dat het een wolf was. Niemand kwam aan de deur om zich te verontschuldigen.
Een andere hond van ons werd ook omver gereden. Zij werd in de sloot geslingert. Onze buurman belde mijn ex op. Waar ik woonde hoor je niet hard te rijden omdat er altijd kinderen langs de weg spelen maar helaas hebben de meesten dat schijt aan. Zodoende heb ik veel dieren verloren.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:43

Wat fijn dat je het diertje naar de dierenarts hebt gebracht. Arm katje.

Met twaalf weken horen de oogjes al verkleurd te zijn. Als ze nu nog blauw zijn blijven ze ook blauw. En witte katten met blauwe ogen zijn doof. Daarom is het ook heel gevaarlijk om ze buiten te laten. Ze moet haast wel ontsnapt zijn, of misschien is het een zwerfkatje. In dat laatste geval is het te hopen dat ze een goed tehuis gaat krijgen. Dankzij jou heeft ze in elk geval een tweede kans.