beginner spelen+longeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

beginner spelen+longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 19:35

ey
Vandaag mocht ik ondanks mijn examens toch van 12-17 uur nog naar de manege Party!! .Ik kwam daar aan en er werden mij direct een hoop kinderen in de armen 'gesmeten' zal ik maar zeggen,met de vraag of ik wilde helpen (doe ik altijd,maar krijg er ook wat voor terug,gratis rijden o.a.).
Al die pony's opzadelen,had nog maar 5 minuten Scheve mond .Het was in totaal dus 20 min geworden... Schijnheilig .
En dan mocht ik Vanille nog opzadelen,want dat is een vrij nieuwe supervinnige pony(en kan echt wel Z-dressuur en Z-springen,gewoon van energie alleen al de dressuur,als je haar inhoudt,wijkt ze soms zelfs in galop! en met het springen corrigeert ze zichzelf volledig).
Zo hadden ze iemand om op kop te rijden.Was wel leuk,in een beginnersles eens meerijden Haha! .
Op het einde gingen we ook door het (privé)bos.Duurt altijd zo'n 5-15 min.(Hangt ervan af of je op het recht stuk draaft/galoppeert of niet) Mijn lesgeefster ging dan op kop met een pony,en ik vanachter,want die kinderen hadden dat nog niet gedaan,en dan moest ik die in het oog houden Haha! .Alleen is Jerommeke(heel stevige superleuke pony,maar valt aan)nog even naar voor geschoten,maar dat gebeurde niet nog eens.
Dan alle pony's afgezadeld,benen afgespoelt,bitten afgespoeld,hoofdstellen wat prober gemaakt(er ligt een grote plas in de piste,op de hoefslag,is geel zand) en dan was er een privéles gedaan en stephanie(lesgeefster) vroeg of ik mee wilde op Isabelle zonder zadel door het bos uitstappen,maar dat was een beginner,dus zo kon er iemand voor en achter haar rijden.Isabelle heeft een keer gesteigerd,maar al een geluk niet meer.Want we hadden vrijdag een uur privéles,maar vandaag (en gisteren)had ze nog niet gereden,omdat ik er niet was(examens),dus stond ze op de wei.Dan wilde ik haar even loslaten in de longeerpiste, maar ze bleef maar bij de uitgang staan,en schrik heeft ze niet van mij Lovers Lovers .Dan probeerde ik haar voor de tweede maal te longeren(de keer ervoor dat ik dat (voor de eerste keer) probeerde,lukte het niet,ze snapte er niks van,en wilde alleen crossen als ze eindelijk in een cirkel liep).En het ging echt super(met halster gewoon).Ze luisterde heel goed op de stemhulpen enzo.Alleen het van hand veranderen vond ze even raar,maar eens ze dat doorhad was ze weer heel braaf.
Ik heb ook veel last met benen afspuiten en heb een half uur haar wat gekalmeerd met koekjes enzo,en haar wat laten wennen(gewoon de slang op de grond spuiten) en ik zette haar terug wat dichter(ik heb het touw gewoon in mijn hand,kan haar niet vastzetten want als ze dan trekt,ligt de deur eruit).Maar dan draaide ze,en stond ze bijna met haar achterhand tegen de linten van de wei en toen spoelde ik de voorbenen af, zodat ze eigenlijk geen kant meer op kon,maar wel heel kalm,en dus ni dwingen.En toen had ze door dat water uit een slang geen pijn doet Haha!
Heb alleen de achterbenen nog niet gedaan.

Dit was dus een heel lang verhaal Gaaaap Gaaaap maar degene die zich vervelen, kunnen altijd eens de moeite doen om het eens te lezen(nuja, als je deze zin leest,heb je waarschijnlijk alles al gelezen Haha! )