gedonder met inloggen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-01 23:41

Hoe weet jij dat nou weer van dat eten Verward

Haha..
Maar is allemaal wel te verklaren. Er zijn 2 belangrijke dingen, je gebruikersnaam en je wachtwoord.

Je naam is als het goed is bijna altijd bekend, je wachtwoord tot een half uur nadat je het ingetiept hebt...

Het kan dus zijn dat het systeem wel je naam weet maar dat je niet ingelogd bent (omdat je je wachtwoord nog niet ingevuld hebt bij het scrijven/beantwoorden of veranderen van een berichtje).

Er is een simpele manier om te zorgen dat je hier geen problemen meer mee hebt Lachen Gewoon nooit op login/logout klikken en altijd goed opletten als je een bericht plaatst, veranderd of beantwoord. Als je namelijk iets met een bericht doet staat er boven het bericht je naam en wachtwoord.

Ben je helemaal ingelogd? Dan is alles al ingevuld en hoef je niks te doen
Kent het systeem alleen je naam? Dan moet je nog ff je wachtwoord invullen.
Weet het systeem helemaal niks? Dan moet je je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Als je dat niet doet dan wordt het bericht geplaatst met 'Anonymous' ernaast.

Let er dus altijd ff op dat die vakjes boven de tekst die je tiept ingevuld zijn, dan gaat het nooit fout }>

Als het bij jou helemaal anders werkt dan wat ik ier zei dan zou ik dat heeeeel graag willen horen want dan zijn er weirde dingen aan de hand.

Maar eeh, ik ga snel verder met die (*&@(#@(& Misselijk Misselijk presentatie.. Moet morgenvroeg af zijn maar het schiet niet bepaald op (ik heb er ook heeeeeeelemaal geen zin in). Bah. Of ja, presentatie zelf is niet zo'n ramp maar de voorbereiding kost allemaal zoveel tijd Verdrietig

Have fun verder.. Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-01 23:51

Ach gut!!
Je hebt kabel via Casema zie ik.. Ik leeft met je mee Karin.

Verder gebruik je de cache van Casema, dat geeft ook nog wat problemen..

Door die cache (wat bij casema bij jou in de buurt 2 machines zijn) lijkt het also jij van 2 verschillende plaatsen afkomt (2 verschillende IP adressen).

Probleem is dat inloggen vast zit aan een IP adres. Als jij op het ene IP adres ingelogd bent ben je dus nog totaal niet ingelogd op het andere adres. Hier is ff weinig aan te doen..

Als je er dus bij het plaatsen van een bericht ff goed op let dat je gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld is zou het goed moeten gaan.

Als je dit allemaal echt heel storend vind kan ik die controle op IP adres er wel voor je uitslopen?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-01 23:59

"Falen in je voorbereiding is je falen voorbereiden..."
Haha Lachen Die houden we er in.

Hmm, er zijn bij jou dan inderdaad vreemde dingen aan de hand. Als je naam er staat en je kan niks invullen dan ben je inderdaad helemaal ingelogd.. Dan zou er dus ook gewoon Karin voor je naam moeten staan.

Gefeliciteerd, Karin! Je hebt een bug gevonden Lachen

Ik ga morgen (na die *(&@#(*@&) de code eens induiken en kijken hoe dit kan. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat je die Casema Proxy gebruikt en dus meerdere IP adressen lijkt te hebben..

In iedergeval ontzettend bedankt voor je melding Lachen Hier was ik zelf nooooit tegenaan gelopen Knipoog

Truste!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 00:26

Haha, ik kan het niet laten Lachen Dit lezen is leuker dan een presentatie maken (nou, dat is pas een compliment Knipoog).

Maar de kans dat jou Hotmail probleem hier meet te maken heeft is heel erg groot.

En helaas, die IP adressen worden willekeurig afgewisseld per request. Het kan dus zijn dat als er 10 plaatjes op een pagina staan er 5 via het ene en 5 via het andere IP adres gaan.. Wisselt dus constant.

Waarom ze dit doen? Heet een 'proxy farm' Lachen Als je heel veel gebruikers hebt en je wilt toch een (caching)proxy gebruiken dan kan op een gegeven moment 1 machine al het verkeer niet meer aan, dan zetten ze er dus machines bij. Kan me alleen niet voorstellen dat dat bij Kaasema nodig is, de snelheden die je daar haalt kan je ook met een antieke 486 aan voor heel de randstad volgensmij Lachen

Bij AOL en worldonline hebben ze ook van die proxy farms, AOL is nog wel het ergste daar kan je soms wel iets van 20 (ja, twintig) IP adressen hebben.. Ga dan maar eens met hotmail werken Knipoog

Hee, Cisco! Cooool bedrijf! Ze hebben echt heeeeeeeel leuk speelgoed daar }>

Maar goed, ik kijk er morgen ff naar Karin, nu eerst ff die geweldige presentatie Lachen (again Pling)

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 01:15

Ik hoop dat ik er morgen ff tijd voor hem dan zou dit voor jou ook een stuk soepeler moeten werken.

Maar eeh, zo'n proxy farm werkt alleen maar als deel oplossing, het kan er voor zorgen dat er wat minder verkeer naar buiten gaat omdat populaire dingen (plaatjes van bekende sites enzo, downloads van populaire dingen) bij casema op de server staan (of ja, ergens in die farm rondscharrelen).
Maar ze moeten gewoon zorgen voor een fatsoenlijk netwerk Boos! bah.. Ken ook een aantal andere mensen die bij Kaasema zitten, echt doffe ellende, echt complete bagger verbindingen..

En nu gaan ze met een beetje geluk wel verbeteren maar dan gaat ook meteen het abo geld fors omhoog (maar da's ook niet erg raar, zelf 90 piek per maand is eigenlijk belachelijk weinig geld voor dit soort bandbreedte).

Maar goed, genoeg technisch gelul voor vandaag. Ik ga eens kijken hoever ik vandaag kom met die presentatie en kijk morgen ff naar de inlog problemen van Karin Lachen

Truste enzo! Slapen
-----------------
"It is not enough to succeed. Others must fail." -- Gore Vidal

<font size=-1>[ This message was edited by: BartVB on 2001-01-15 00:15 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 17:20

Ok dan, presentatie was een succes Knipoog Ben nu weer thuis en heb net ff in de code zitten hakken, als het goed is, is je probleem nu opgelost..

Kan je het ff in de gatenhouden? Ik kan dit namelijk heel moeilijk testen (want ik moet erg moeilijk gaan doen om 2 verschillende IP's te krijgen)..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 20:43

Haha, graag gedaan hoor Knipoog
Jij bedankt voor de melding.. Ik ga ondertussen weer ff lekker verder klooien. Als het goed is deze week een stuk rustiger op de uni en volgende week hertentamen week.

Heb dan vrij Lachen heb eigenlijk wel wat hers maar was 'ietsjes' te laat met inschrijven }> Vinnik eigenlijk helemaal niet zo erg. Nu nog eens wat leuke dingen verzinnen om dan te gaan doen. Nog suggesties Verward

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 21:36

1 uur per dag??? Pff, ik zou toch wel wat meer extra uurtjes kunnen gebruiken Lachen Stuk of 50 per dag ofzo? Zou leuk zijn..
Hmm, helemaal ideaal zou het zijn als je niet meer hoefde te slapen, slapen is toch maar saai Boos!

Maar eeh Manon, als jullie nog ooit speelgoed te veel hebben; stuur maar op hoor Lachen hehe }>

En Karin, zijn al mensen zat die me een hele vakantie bezig kunnen houden met PC probleempjes (en dat meestal ook flink proberen), zat meer aan iets leuks te denken ofzo..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 21:55

Haha, iets technisch ja Lachen Maar ik ben dit jaar een beetje meer richting alpha geshift..

Heb eerst (pff, vroeger) Mavo gedaan, daarna MTS werktuigbouw (vraag me niet waarom), daarna HTS werktuigbouw (eeeh, waarom?) en dit jaar begonnen aan TU... inderdaad werktuigbouwkunde.. Op zich vond ik wtb wel leuk (vind techniek wel grappig, of ja, mensen zijn te ingewikkeld dus ik heb niet zoveel keus Knipoog) maar op de TU gingen ze echt _te_ ver Boos! Verdrietig

Alleeen maar matrices, differentiaalvergelijkingen, vage dingen bewijzen en afleiden, tensor velden, brrr..

Op zich allemaal wel grappig, maar niet als je alleen maar van dat soort oliebol krijgt Boos! Ik had echt het idee dat je daar opgeleid werd tot een onderzoeker met een witte jas en een bril die in een of ander groot gebouw in de kelder heel de dag achter een computer mag gaan zitten...

Ben na een paar weken dus maar overgestapt, WTB was IMO veeeeel te nauw, alleen techniek, helemaal niets over het product zelf en of er eigenlijk wel mensen zijn die zitten te wachten op wat jij zo mooi berekend of bedacht hebt.

Doe nu dus <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.tema.tue.nl" TARGET="_blank">TEMA</A><!-- BBCode End -->. Is in principe 50% techniek (voor een groot deel WTB in mijn geval) en verder 50% maatscahppelijke vakken. Krijg nu dus ook spul als sociologie, human factors, consumer behaviour, psychologie, hartstikke leuk dus!

Soms een beetje zweverig (sommige vakken) maar dat komt denk ik ook wel door mijn die-hard technische achtergrond.

Het bevalt me in iedergeval wel. Het is wel technisch maar wel heeeeeeeeeeeeeel breed en ook een hoop andere dignen die je in het dagelijks leven door hebt Lachen

Maar ja, via nogal wat omwegen terecht gekomen en heb nog steeds geen idee wat ik later als ik groot ben wil gaan doen... Komt allemaal wel goed Lachen

Portugees lijkt me ook wel cool, maar is niks voor mij, ik ben nogal heel erg suck in taal vakken, of ja, eigenijk alle vakken waar je dingen voor moet leren Lachen Ik ben meer iemand van de begrijpvakken want thuis achter de boeken zitten is iets dat ik nog steeds niet kan (nooit geleerd ook *LOL*.

Maar eeh, wat ga je eigenlijk doen als je een Doctorandus in het Portugees bent? Enige wat ik me zo voor kan stellen is iets als tolk of iemand die een rijke vent trouwd en in portugal gaan rentenieren..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-01 21:56

Fuuuuuk... dat is een lange post Lachen Sowwie }>

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-01 18:34

Misschien een ideetje om naar de uni te stappen en daar een afspraak te maken met een of andere studieadviseur ofzo? Dan kan je samen met iemand anders studies weg gaan strepen enzo Lachen
Op de Uni hebben ze IMO betere tests dan die zut die je op de middelbare school krijgt. Die BIT test achtige dingen schoten bij mij niet echt op.. Kwam er achter dat ik 0% scoorde voor de sociale beroepen (zuster worden enzo *LOL* en verder zo ongeveer alles wel leuk vind }> Niet makkelijk dus.

En dadelijk tig keer gaan switchen op de uni is ook niet leuk Boos!
Maar als wiskunde je echt compleet niet ligt kan je al een hoop wegstrepen Pling En dan kom je ook meteen op vakgebieden terecht waar ik geen zak van af weet Knipoog

Maar die feministische studies lijken me wel iets voor jou ja }> Haha

Ik zou ff een afspraak maken, komen soms best leuke dingen uit (met de nadruk op soms)..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-01 19:32

Haha, rijke vent met kindermeisje, beter! Jij heb je planning voor de komende jaren al goed in elkaar zitten Knipoog
Maar dan ga je toch gewoon zo'n ORUN (of hoe was het nou) cursus doen? Verder zorgen dat je ergens op nationaal nivo rijd en dan een paar honderd gulden per uur les vragen..

Ondertussen begin je gewoon iets met 1 van je clienten (die jou kan betalen omdat ie een ongeloofelijk rijke vent is), jullie krijgen kinderen, jij houd op met werken en krijg een stuk of tig paarden en wat landerijen om in te rijden en het kindermeisje zorgt voor de kids.

Klaar.. Daar heb je geen studieadviseur voor nodig Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-01 20:07

Haha, of jij gaat er gewoon werken als kindermeisje en begin je stiekum iets met die rijke vent van Laudine }>

En dan nog een paar camera's in huis hangen.. Geeft volgensmij een geweldige reality soap Lachen Ik claim bij deze alle rechten }>

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 987ZYX, Babootje, ChanelR, ikkedus, laura_estee, Marja, rover_ en 108 bezoekers