Superknol heeft pokkebui + idioot rijdt me bijna omver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Superknol heeft pokkebui + idioot rijdt me bijna omver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:30

Grrrr. Onvoorstelbaar. Ik zat afgelopen zondag in de stoel na te denken over hoe geweldige het nu toch met mijn paard gaat en dat ik me niet kon voorstellen hoe het zou voelen om met hem in een dip te zitten en wanneer die dip er dan wel zou komen enzo…nou….gister dus!
Ik ben altijd groot voorstander van de gevarieerde aanpak: mijn paard is dus woensdag het bos in geweest, heeft vrijdag gesprongen en zondag zijn we weer lekker naar buiten geweest. Voor een tijdelijk fulltime dressuurpaard (start alleen even dressuur) niet slecht lijkt me….hij stompt dus niet af, in tegendeel hij is gewoon strontverwend aan het worden. Gister had hij er ineens geen zin meer in. Hij was niet lekker voor het been, hij was niet los in zijn hals en eerst dacht ik nog dat hij misschien niet helemaal lekker was. Na ¾ uur schrok hij van een hond met stok (….) en spoot hij door de bak. No problem. Maar toen ik de bak uitwilde en de hond bij de uitgang stond ging hij recht op zijn achterbenen staan, draaide zich om en nam weer een spurt. En toen was ik pissed….Heb hem even goed door de bak heen gedrukt in het kader van ‘o wou je hard nou dan zal je hard!’ en toen uitstappen in het dorp…natuurlijk was ineens alles eng wat nooit eng is: eendjes, schapen, koeien…maar ik was in een van mijn zeldzaam stoere buiten en dacht ‘ik schop m het hele dorp door maar door het dorp zullen we!!’ nou dat ging nog heel aardig totdat er ineens een totaal mongolide gek met paard en wagen in volle draf de bocht om kwam gescheurd. Ik ben nog nooit zó snel van mijn paard gesprongen! En denk je dat die koetsier gaat stappen??? Mijn paard stond vastgenageld aan de grond, ik kreeg m niet eens van de weg af maar die boer draaft door en rijdt ons bijna van de sokken. Wat een idioot! Ik was te verbouwereerd om er iets van te zeggen. Thuisgekomen was ik nog steeds pissed en mijn paard stond met zijn oren naar voren mij vrolijk en onschuldig aan te kijken van ‘ik vermaak me anders prima’….Hij neemt me gewoon niet serieus terwijl ik boos ben. Da’s echt frustie. Als vrouwtje boos is hoort hij toch wel een beetje onder de indruk te zijn … (is hij normaal wel hoor) Hopelijk is hij vandaag weer beetje normaal…

Grrrrrrrrr!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:40

als ik paddy een paar dagen niet dressuurmatig getraind heb, krijg ik de rekening op dezelfde manier gepresenteerd. Ik ben benieuwd hoe ze vanavond zal zijn. Zaterdag goed gelopen op wedstrijd, zondag buitengereden en gisteren gelongeerd. We zullen zien....

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:50

Heel flauw. Hoop dat het goedkomt voor mijn wedstrijd zaterdag. Hap planning vandaag longeren, morgen springen, do en vrij dan toch maar dressuren Extreme duivel

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 14:27

Waarom zijn die lui met paard en wagen altijd zo asociaal? Oké nie taltijd, maar het zijn toch óók paardemensen? Ik snap dat niet. Ik heb hier ook met regelmaat last van zo'n aanspanning die je voorbij dendert. En van ruiters vind ik dat al aso, maar met zo'n rammelende koets erachter is het al helemaal geen pretje!!

+ wat je paard betreft: je kan jezelf tenminste wel recht in de ogen kijken, misschien ben je iets té goed voor m en heeftie weer even een lesje discipline nodig?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:06

Is zeker geen pretje nee, zeker niet als ze zo hard voorbij komen stieren.
Ik heb hetzelfde probleem hoor met mijn paardje als ze teveel afwisseling krijgt, overal van schrikken niet meer willen lopen op de weg ( ja alleen achteruit).
Maar dat heb ik er nu bijna uit, gewoon door drijven (alleen wat harder dan normaal, en met sporen). Het duurde af en toe wel een half uur, maar dan liep ze weer!
Heb ook wel eens stil gestaan aan het einde van de weg, wou ze niet meer, nou wat mannen zagen dat, en denken we zullen dat meisje wel even helpen, dat waren er dus vier (bomen van kerels), dan denk nou is het zo opgelost, nee hoor ze verzette geen stap, zelf na een kwartier nog niet, oei toen was ik echt een beetje Boos! , ben ik toch maar binnendoor gegaan, maar dat was niet mijn bedoeling, heb verder ook niet echt lekker gereden daarna! Maargoed altijd blijven lachen zeg ik dan maar, echt kwaad worden heeft ook geen zin, wordt het meestal erger van (heb ik ondervonden!)echt Frusty

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 16:48

Nou normaal weet hij heel goed wanneer ik echt boos ben (en dat ben ik neit lang hoor! Boos, straffen en over) maar nu was hij voor eht eerst niet onder de indruk. I'm not amused....Maar ja we zien wel hoe het gaat vanavond.. Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:04

Nou succes dan maar! Ach ja het zijn meestal periodes, die gaan wel weer over na een tijdje!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 08:38

Inderdaad ja, ik geloof dat hij eens per zeg 3 maanden z'n kont tegen de krib gooit: gister was hij weer helemaal top! Haha!

Wat neit wegneemt dat ik nog een appeltje te schillen heb met die aso op de koets! Extreme duivel