Gekke Shet en toch best zielig...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Gekke Shet en toch best zielig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 22:19

Bij Omar staat een shet, Charlie genaamd. Het is een verschrikkelijk bijdehand ruintje van een jaar of 8.
Af en toe komen er eens een paar bijdehandte dametjes vragen of ze de pony "mogen borstelen". Ja hoor dat mag, aandacht voor dat beest is altijd leuk (niet dat hij anders niet verzorgt wordt, maar iig niet zo uitgebreid). Ze mogen zelfs "rijden". Het meisje wat er nu was kon alles best. het was de 3e keer ofzo dat ze er was (1e keer dat ik ze zag). Ze waren vanmiddag ook al geweest. Nu waren ze met z'n vieren. Ik heb ze heerlijk aan laten rommelen en van binnen in een deuk gelegen. Hoe 'n pony zo vier meiden in de leeftijd van 7 - 13 bezig kan houden. Ik ging Omar uit 't land halen en nam de geliefde shet maar even mee, aangezien ze anders al een uur achter 'm aan moeten lopen (hij voelt de bui al hangen Extreme duivel , en ik ben veilig want van mij krijgt hij alleen biks en af en toe een aai...). De meiden waren me dankbaar en ik ging lekker Omar poetsen op stal. (100 meter verder) Komt de eerste meid, de poetsspullen halen. De tweede meid komt even later een handje biks halen (hij doet anders zo raar Lips are sealed Schijnheilig Haha! ) En meid nummer 3 komt het zadel halen. Meid nummer 4 komt een kwartier later, je raadt het al om het hoofdstel.... IPV dat ze pony nou even op stal zetten.... Haha! . Ondertussen had ik Omar een uitgebreide poetsbeurt gegeven en gezadeld. Ik loop naar de bak waar de meiden bezig waren met de pony. En ja hoor om de beurt 1 rondje.....Ik WIST dat Charlie wat ging flikken want zo ie 't m te veel gerommel..... Het viel me mee, na een kwartier reden ze nog steeds om de beurt een rondje. Maar ja hoor.....
(NIET LACHEN!!!!) Charlie zakt door zijn benen, en ..... kruipt onder het onderste hekkie door, het ruitertje kon zich nog net voor het hek vastpakken en eraf laten glijden. Charlie ging lekker buiten het bereik van de meiden grasjes eten en telkens als ze in de buurt kwamen snel even draven Extreme duivel *LOL* Lips are sealed Haha! (gemeen ben ik he.....)
Uit eindelijk hadden ze 'm . Toen ben ik ( ik had inmiddels al 3 kwartier gereden) naar stal gegaan. Daar kwamen ze het hele verhaal opbiechten aan de eigenaresse. Het zadel was ook kapot (dat is minder leuk). Maar ja het was een naadje dus dat is zo weer gerepareerd. Ze zullen het alleen zelf moeten laten doen, want verder rijdt niemand erop. Ik denk alleen dat Charlie weer 4 meiden in de rij verzorgsters die kwamen en die gingen heeft toegevoegd... Extreme duivel Hij is tenslotte niet zomaar een shet maar een ECHTE SHET }> Tong uitsteken Lovers Ik kan echt vreselijk om 'm lachen. Hij is ook alle grote paarden de baas (rent zo onder hun buik door en dat pikken ze niet maar ze moeten wel.... Haha! )
Wat ik minder netjes van de meiden vond is dat ik in het land het hoofdstel terug vond. ALS ze al weer komen kunnen ze dat bij de eigenaar (heel aardig) gaan halen en die zal hen wel even vertellen dat dat zo niet langer kan natuurlijk.
Nou ja ik heb mijn lol weer gehad vandaag.....
Dankje wel Charlie! Kusje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:17

hahaha ka begrijpen dat jij de dagvan je leven had hihi. Heeerlijk die beesten. Toch is het goed zo´n eigenwijze sjet daar leren die kinderen veel van en echt gevaarlijk zijn de vaak niet.

Ook netjes dat ze naar de eigenaar zijn gegaan ivm het zadel zo hoorthet. Tja dat ze daardoor het hoofdstel zijn vergeten kan altijd gebeuren natuurlijk vooral als je met veel bent en ook nog jong gaathet wel eens mis.

Ben benieuwd of ze nog gaan komen ??

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:19

Jep, ik ben ook benieuwd. Ik zal het laten weten..... met de volgende story natuurlijk *LOL* Schijnheilig

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:24

Ik ken het verzorgstertjessyndroom.... Aangezien wij vier paarden hebben en dat natuurlijk heel verleidelijk is voor die manegemeisjes komen ze wel eens vragen of ze ze mogen verzorgen. Ze zouden ofir (toen 2) wel even borstelen. Ik was er op dat moment niet, was ik er maar geweest.... Ze hadden hem met een Huilen dubbele knoop vastgezet aan het hek. Ofir, nog jong, was geschrokken en heeft het hek even 50 meter het weiland ingetrokken omdat het touw niet los ging.... Frusty
Sinds die tijd zijn er volgens mij ook geen verzorgstertjes meer geweest. Haha! Meestal komen ze aan de deur: "Mogen wij jullie pony's verzorgen?", nou het zijn paarden... "oh...." Als ze dan horen dat ze alleen kunnen bostelen en niet kunnen rijden wordt het ook al een stuk minder leuk.... Knipoog Maar ik heb geloof ik nu iemand gevonden die Ofir wel aan kan, hoop ik tenminste...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:28

Ik ben zelf "verzorgster" van een van de grote paarden.
Maar als ik die meiden zo bezig zie dan denk ik soms echt Lips are sealed Schijnheilig Ik hoop dat ik vroeger niet zo was..... Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:30

Wij hebben ze ook altijd aan het hek staan. Mijn vader wil geen verzorgers, want het is veel te gevaarlijk. Stel dat iemand die een paard of pony niet kent er rare dingen mee gaan doen. Wij verzorgen ze zelf en weten precies hoe het karakter in elkaar zit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:34

WHAHAHAHa, wat een mooi verhaal! Ik zou het ook prachtig vinden en alles stiekum afkijken en me intussen rotlachen. Charlie is een rasechte oliebol als ik dat zo lees.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Hahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:17

Geef die shet een dikke knuffel,en laat die meiden hem een maand lang verzorgen!
Van hem leren ze wat! Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:11

Prisca schreef:
hahaha ka begrijpen dat jij de dagvan je leven had hihi. Heeerlijk die beesten. Toch is het goed zo´n eigenwijze sjet daar leren die kinderen veel van en echt gevaarlijk zijn de vaak niet.



Helaas is dit niet altijd waar. De shet bij ons op stal is op die manier dusdanig "verpest" dat hij nu kinderen die in wei bij hem komen aanvalt.
Mijn shetje liep altijd bij hem in de wei, maar ik kon niet met mijn kinderen in de wei komen ,want hij viel ze gericht aan.

Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af wat de reacties zouden zijn als dit met een paard wordt uitgehaald. Of het dan ook nog zo leuk is.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 09:17

Charlie heeft het gemene niet in zich, als hij geen zin heeft laat hij zich echt niet vangen, niet met biks, niet met een appel, nergens mee, hij heeft ruim 1 ha gras tot zijn beschikking, wegloopruimte zat. Als hij gemene dingen begint te vertonen, dan zal er geen ponymeisje meer bij komen.
Ik denk dat dat heel erg het karakter van de shet is. Charlie weet precies bij wie hij iets kan uitproberen en bij wie niet. Bij het vorige meisje kon hij alles doen maar ze bleef zitten, wat had íe toen uitgevonden..... Languit liggen Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:23

Ik heb zelf mijn hele leven shetten gehad en nog steeds, dus ik weet dat ze inderdaad heerlijk eigenwijs kunnen zijn Haha!
Als mijn vroegere shet een kind van ouder dan ongeveer 10 jaar op d'r rug kreeg ging ze ook gewoon liggen en was er geen beweging meer in te krijgen Haha!
Jongere kinderen konden alles met haar doen.

ik reageerde misschien een beetje geprikkeld, maar dat komt omdat de shet bij ons op stal echt verpest is door die meiden van zo tussen de 10 en de 15.
Zolang de shet er zelf lol in heeft en er niet gemeen van word, kan ik er ook alleen maar hard om lachen hoor. Knipoog