Zingen en een 'wow'-buitenrit: het gaat goed met Cerise!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Zingen en een 'wow'-buitenrit: het gaat goed met Cerise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 18:14

Cerise had weer eens een dipje gehad, dat ze weer opnieuw mager werd, maar nu krijgt ze meer hooi en meer bix, en staat in een vollere wei, dus ze komt weer aardig aan.

Van de week eens gelongeerd om te kijken hoe madams conditie was...
Ze wilde alleen maar hard! Die touwtjes die ik wat 'strenger' had gezet vond ze ook maar niks haha. Racekikkers zucht...wat moet je er mee Verward
Ik ging daarom wat testen.
Ik ging zingen. Clown
Leuk melodietje met een 'draf'ritme en ik zong: "Dai-dai-dai-dai-dai-dai-dai-dai-dai-dai"...
En dan op het tempo dat ze draafde.
Ik zong met een hele lichte stem, en heel ontspannen en vriendelijk klonk het, zo van "Mooi weertje he?"
Eerst keek ze me aan zo van: Die chemokuren hebben ergere bijwerkingen gehad dan ze zelf weet... Verward
Maar ze vond het schijnbaar wel leuk want ze ontspande.

Ik doorzingen...
Door daarna mijn tempo (langzamer dai-dai) te verlagen, ging zij ook langzamer.
Zo kreeg ik haar al gauw in een suk-kel-draf-je, goed ruggebruik grijnz, en liep ze super! Wat een achterhand...
Ik ging 'feller' zingen, enthousiaster met hardere stem, en gaf de hulpen voor uitgestrekte draf, nou ze zweefde!
Toen weer terug met mijn stem naar de 'ontspannen rustige manier' en ik had haar in no time weer terug!

Ze reageert erg goed op wanneer ik zing, had ik ook al gemerkt tijdens het poetsen enz.
Ik ga het zeker vaker gebruiken tijdens het longeren!

Vandaag heb ik een superheerlijke buitenrit gemaakt met Jan, de broer van de stalhouder die samen met z'n dochter een paard daar heeft staan.
We gingen naar het bos in Duitsland, het is daar echt geweldig rijden.

Drie keer hebben we gegalloppeerd, en Cerise wilde dolgraag racen!
Ik heb haar op een lang stuk een paar passen 'laten gaan', jezus wat kan die meid strekken... Bloos Echt een crosspaardje hoor.
Of ik er blij mee moet zijn... *LOL*

We hadden prachtig weer vanmorgen, 's middags werd het bewolkt maar tijdens de buitenrit scheen de zon vollop en ik heb erg genoten van de natuur.
Cerise is maar 1x er vandoor geschoten, ik had haar al snel terug in stap, maar dit keer was ze dus gewoon geschrokken.
Aanstellen zoals 'in de achteruit' of dribbelen was er totaal niet bij, en ze liep super!

Thuis heb ik haar eens uitgebreid gewassen.
Dan ben ik zo blij dat het mooi weer is, want Cerise maakt er altijd echt een waterballet van! Extreme duivel
Ze moet nog wennen aan het wassen, ik kan haar in het begin niet eens vast zetten omdat ze dan gaat hangen, dus ik hou haar vast aan een touw en begin voorzichtig met de voeten...
Maar die staart... ze draait haar achterhand dan zo lekker weg grommmm.
Dan roep en zwaai ik wel maar die staart wil maar niet even terugzwaaien...
Hij kijkt wel uit anders wordt-ie nat gespoten! *LOL* Sigaar

Toen mocht Cerise, na een beloning, de wei in.
Mevrouw ging op een kaal zanderig stuk staan, begon te schrapen met de hoeven, en jawel....
ROLLEN! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Ik heb dus nu weer een vies varkentje.
Maar ik hou zoveel van haar... Lovers

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:48

haha, jou verslagen blijven geweldig om te lezen Pling

Echt fijn dat het zo goed met jou en Cherise gaat!!
Je hebt dus een muzikaal paard Cool
Houden zo` Party!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:52

Jouw verhalen zijn inderdaad altijd leuk om te lezen!
Fijn dat het zo goed gaat met je dametje!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:01

Haha Ja Cerise je vrouwtje ontdekt steeds meer truckjes.

Bij Laiser werkt zingen ook om hem rustiger te krijgen. Als ik in de binnenbak rijd en er is buiten vanalles te horen wat Laiser eng vindt, dan ga ik ook zachtjes zingen. Eerst heeft hij zoiets van welke gek hebben ze nu weervan stal gehaald, maar daarna wordt hij een stukje rustiger en kan zich dan beter concentreren op hetgeen ik van hem vraag.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 22:03

Thanks!
Ik zal mijn dametje wel ff vertellen dat ze nog heeeeel vaak ondeugend mag zijn, dan heb ik tenminste wat om over te schrijven op Bokt... *LOL*
Of dat ze supergoed moet presteren, omdat ik alles op internet zet, dus ze wil haar reputatie vast goed houden...
Wie weet loopt ze super tijdens de proeven wanneer er een Bokker langs de kant staat! *LOL*

Tja, zo kunnen we onze paarden 'dwingen' tot goed lopen:
Denk erom, iedereen leest vanavond over wat jij nu doet! }>

Tenzij je natuurlijk een paard hebt die zegt: "De bokkers vinden mij toch wel lief, ondanks dat ik er nu een puinhoop van maak!"
En sommigen hebben nog gelijk ook... Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:19

Zo leuk om te lezen hoe iedereen zo z'n eigen methode heeft met z'n paardje.

Ik ga jouw methode zeker een keer proberen bij Paity, misschien helpt het wel! Lachen